"Duży" kondensator.

Witam.
Szukam naprawdEA% duBF%ego kondensatora(docelowej wartoB6%ci i tak nie
znajdEA%, a jak mam kupiE6% ich duBF%o to wolaB3%bym jak najmniej).

To co sam znalazB3%em to -> http://www.fib.poznan.pl/catalog/product_info.p =
hp?products_id3D%42712

A pF3%ki co do zaB3%oBF%eF1% gB3%upawego projektu potrzeba nam pojemnoB6%
E6% okoB3%o
150F(tak, faradF3%w) przy 300-400V.

MoBF%e ktos zna firmy zajmujB1%ce siEA% takimi zagadnieniami(polskie/
zagraniczne)?

asdowski

Re: "Duży" kondensator.

E6% okoB3%o

To bEA%dzie maB3%y kontener. Skrzynka piwa to ca. 2F na 400V

www.sew-eurodrive.de -> zapytaE6%, bo na stronie na razie nic nie ma.
--
Marek Lewandowski

Re: "Duży" kondensator.
Hello asdowski,

http://www.fib.poznan.pl/catalog/product_info.php?products_id42%712

To ma być duże? 200uF/320V?

OMG! 6.75 - 12 MJ - energia zgormadzona w czymś takim może niezłą
katastrofę spowodować...

Re: "Duży" kondensator.

ten glupawy projekt to chyba bomba EMP :)

c.

Re: "Duży" kondensator.
Hello Cezar,

Aż tam źle może nie jest - w akumulatorach da się więcej zgromadzić.
Ale w jednym i drugim przypadku w razie zwarcia jest naprawdę duży
problem - napięcie wystarczy do utrzymania sporego łuki, jak się
zacznie spawać, to tak od razu nie skończy.

Re: "Duży" kondensator.
B1%

Nie musi byE6% gB3%upawy. MiaB3%em z czymB6% takim do czynienia do zasila=
nia20%
magnesu impulsowego. W zaleBF%noB6%ci od B6%rednicy dawaB3% bodajBF%e naw=
et do 4020%
Tesli. Nie byB3%o to dziaB3%o do strB1%cania TupolewF3%w tylko do badaF1%
20%
podstawowych w fizyce :)

--20%

Re: "Duży" kondensator.

W powaznych zastosowaniach nie ma jednak jak to kolo zamachowe:
http://www.jet.efda.org/focus-on/jets-flywheels /

J.

Re: "Duży" kondensator.

Tam pisza o mocy szczytowej, a ile to magazynuje energii ? Zastanawialem
się kiedys jakie wielki musiało by byc koło żeby zasilić domek
jednorodzinny przez dobę i miałbym porównanie :D

Re: "Duży" kondensator.

Tam jest sporo danych na kolejnych stronach.
Ale obawiam sie ze lozyska nie pozwola sie temu krecic przez dobe.

J.

Re: "Duży" kondensator.

1.5-3 kg trotylu. Sasiedniego budynku nie naruszy :-)

J.

Re: "Duży" kondensator.

Witam.
Szukam naprawdę dużego kondensatora(docelowej wartości i tak nie
znajdę, a jak mam kupić ich dużo to wolałbym jak najmniej).

To co sam znalazłem to ->
http://www.fib.poznan.pl/catalog/product_info.php?products_id42%712

A póki co do założeń głupawego projektu potrzeba nam pojemność około
150F(tak, faradów) przy 300-400V.

Może ktos zna firmy zajmujące się takimi zagadnieniami(polskie/
zagraniczne)?
======================================

Napięcie stałe czy zmienne?
Jak zmienne to rozruchowy do silnika, jaki znalazłeś, jest dość duży

Jak stałe napięcie to może:
10000 uF 350V wystarczy?
https://www.elfa.se/elfa3~pl_pl/elfa/init.do?shop=ELFA_PL-PL#item67%-048-80 ;
Aluminium electrolytic capacitor radial 10000 ?F 350 VDC, B43474A4109M000

a może
350V 15000uF ALS3-153RT350
http://www.dacpol.com.pl/pl/s8/Katalog/c453/Elementy_pasywne/Kondensatory/Kondensatory_elektrolityczne/p127/Seria_ALS30/31_I_ALS_40/41_wyprowadzenia_ śrubowe&st=P2NpZHRvcGlkJnJlZl9jaWQ9NDUzJnRhcmdldF9waWQ9MTI3

Re: "Duży" kondensator.

Maxwell produkuje moduły 150F/120V. No i jest naprawdę duży. Waży 60kg
;-). 9 sztuk + cell balancing i już masz 150F na 300V ;-).

Jest jeszcze EEStor, ale to tylko PR. Bąkali coś o 10kF na 3kV, ale to
już prawdziwa bomba jak pierdyknie. O ile się nie mylę, to ten
kondensator istnieje wyłącznie na papierze. Miał zastąpić LiIon w
samochodach elektrycznych.

Waldek

Re: "Duży" kondensator.

eee, z takimi parametrami to ty chcesz w tym kondziorku zgromadzić 2kWh
energi?:O)
toć to prawie dwa razy więcej niż w potężnym 100Ah akumulatorze:O)
zdradź co kombinujesz, laterke co się będzie łądować sekundę a śfiecić
10h?:O)

Re: "Duży" kondensator.

O, i kolega byB3% najbliBF%ej ze wszystkich tutaj 'dociekajB1%cych'.

A problemem jest jak zasiliE6% silnik 45kW/320VDC przez 5 min pracy
ciB1%gB3%ej z baterii o stosunkowo niskiej wadze.

Sam silnik waBF%y 40kg, a rozmiary tych kondensatorF3%w troche nie pasujB1%
do reszty koncepcji...

Najlepiej BF%eby to byB3%o maB3%e lekkie i tanie. Tak wiem, po chol!@#e mi =
3
kondensatory...

Re: "Duży" kondensator.
On czw, 10 cze 2010 06:53:20 in article

W modelarstwie (wpradzie o inna skala) bateria waży 10x razy więcej niż
silnik przy czasach pracy przy maksymalnej mocy twojego rzędu.

Przykładowe dane gęstości energi internetu ;)

Supercap     <30 Wh/kg
NiMH       30-80 Wh/kg
Li-Ion   100-250 Wh/kg

Ty potrzebujesz 45000*5/60 = 3750 Wh. Policz masę sam.

W dodatku dla kondesatorów potrzebujesz przetwornicy, bo inaczej przy np.
dopuszczalnym spadku napięcia 20% wykorzystasz tylko 36% zgromadzonej
energii :(

Re: "Duży" kondensator.

Tanio nie będzie ale małe i lekkie, to baterie li-fe wysoko prądowe.
przykładowo :
http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id65%73
Produkowane są też większe baterie do samochodów elektrycznych.

Re: "Duży" kondensator.

A to musi być silnik elektryczny?

--
http://www.gophi.pl /

Re: "Duży" kondensator.

z tego co piszesz to potszebujesz energii na poziomie 4kWh, może trochę
więcej, bo h** wie ile więcej mocy pobiera taki silnik przy rozruchu,
dodatkowo kondensator musiał by być jeszcze ze dwa razy większy, żeby
rozładowywać go żródłem prądowym, gdzieś do poływy napięca, bo chyba nie
warto się bawić w przetwornice, więc nawet jeśli chodzi o kondensator to
potrzebował byś kilka razy większego kondziora:O)

jeśli chodzi o moasę to wątpię żeby kondensator był lżejszy od akumulatora,
jak nie liczysz się z kosztami to możesz nawet użyć jakichś lekkich
litowo=coś tam:O)

myślę że 8-10 sztuk akululatorów o pojemności 100Ah by zapewniło taką
energię, ale trzeba by sprawdzić elsperymentalnie czy przy takich udarowych
prądach akumulatory nie eksplodują, jeśli tak, to trzeba ich dać jeszcze
więcej:O)
żeby zapewnić odpowiednie napięce to albo kombinujesz z baterią aku
zwiększając napięcie do jakichś 600V i żródło prądowe, albo 12v i
pszetfornica, nie mam pojęcia co będzie tańsze i lżejsze:O)

Re: "Duży" kondensator.

http://www.fib.poznan.pl/catalog/product_info.php?products_id42%712

Boję się pytać do czego ci to, ale:

http://www.allegro.pl/search.php?string=kondensator&change_view=1&order=pd&change_view=1

tutaj masz różne do zastosowań w samochodzie - kilka faradów do ok. 20V, z
bajerami typu
woltomierz. Nie wiem na ile to pomocne i nie wiem na ile to są kondensatory a na
ile
akumulatory, ale może pomoże.

--
http://www.gophi.pl /

Re: "Duży" kondensator.

[...]

akumulatory, ale może pomoże. Może napisz po prostu co chcesz zrobić :)

--
http://www.gophi.pl /

Site Timeline