duże rdzenie ferrytowe -gdzie kupić

Czy ktoś wie, gdzie można kupić pojedyncze sztuki: U93/104/30-N27 + I93/104/30-N27 ?

ewentualnie U93/76/30 + I93/76/30

- 3C90 (3C94)

Cena poniżej 100 zł :-)

Reply to
SP9LWH

Myślę, że tylko u Krzyśka - ale jest na urlopie... Ale są na Allegro bardzo ładne EC90 po 12 PLN - nie wystarczą?

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

Dasz mi jakiś namiar ?

Ale są na Allegro

Te widziałem i nawet byłbym skłonny kupić, gdybym wiedział jakie one mają AL Czy każde E to całość czy 3 kawałki (2kątowniki + wałek) ?

Reply to
SP9LWH

Na Allegro 'krzych_wro'

Nie chce mi się mierzyć a nie zapisałem jak mierzyłem kiedyś - bardzo wysoki, adekwatny do wielkości rdzenia :-)

Klasyczne połówki rdzeni - jak ETD.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

Myślałem, że znalazłem "co nieco",

materiału H7C1 tam nie widzę , a już sie "przejechałem" na podobnie wyglądającyh rdzeniach, ale z innego materiału niż mi się wydawało.:-( Zobaczyłem wczoraj jak płonie prawie kilogram ferrytu AMIDON:-( A jedyny egzemplarz U93/104/30 jaki mam jest zimny.

Reply to
SP9LWH
[...]

:-)

Ja też nie znalazłem. W innym dokumencie znalazłem tylko deklarację, że Al ponad 6000. Sprzedawca zejznaje, że odpowiada to dość starym materiałom 3C80 lub 3C85.

12 PLN to nie majątek - ryzyko niewielkie.

Jak Ci się udało to zrobić? Przy jakiej częstotliwości? Może trafiłes na rezonans rdzenia?

Zimny w jakim sensie? Że działa i się nie grzeje, czy że się nie nadaje?

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

Zapewne je więc kupię (wszystkie):-)

Może przesadzam, że płonąl ogniem ferryt - ale był koszmarnie gorący :-( Płonęła izolacja uzwojenia i farba rdzenia :-) Częstotliwośc była mała: 20kHz A trafor spłonął, bo to był rdzeń proszkowy o AL=~250 (jak później sprawdziłem na innym egzemplarzu, a ja myśłałem, że ma ponad 5000 i uzwojenie miało za mało zwojów : 50)

Działa bardzo dobrze, rdzeń się nie od prądów wirowych grzeje, choć uzwojenie pierwotne ma 2*21 zwojów (dla napięcia szczytowego 550V) Grzeje się uzwojenie z blachy miedzianej, gdy płynie prąd, ale to normalka.

Reply to
SP9LWH

Zostaw trochę innym - nie bądź taki egoista ;-)

No to nie ferryt tylko proszek... Swoją drogą - nie sprawdzasz indukcyjności przed podłączeniem? :-O

Dalej robisz spawarkę? ;-> Tak się zastanawiam, czy nie pójść w Twoje ślady i też sobie zrobić małą spawareczkę na EC90... Klient, który miał zamówić 20 przetwornic się nie zgłasza i mam trochę MOSFETów do zużycia ;-D

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

Tym razem tego nie zrobiłem. 13 piątek ?? :-)))

Mniej więcej:-)

Tak się zastanawiam, czy nie pójść w Twoje

Jak Ci się uda kupić te EC90:-))) Jesteś pewien , że nie mają szczeliny ?

Reply to
SP9LWH

Ja tam nie jestem przesądny ale wczoraj wręczono mi postanowienie o rozpoczęciu kontroli z UKS :-(

Dawno kupiłem ;-P

Jestem.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

No to moje kondolencje:-) Jak trafisz na pojebów, to masz zmarnowne co najmniej mnóstwo czasu Teraz mają ciut ograniczone prawa, to sobie odbiją w innym miejscu.:-( Ja czasami zastanawiam się czym kierują się ludzie idący do pracy w organach kontrolnych Szacunku do nich nie mam:-(

No to zaczynamy zabawę:-) Wydaje się, ze ten rdzeń powinien wystarczyć na 10kW/20kHz z "palcem w d*", gdyby był z materiału PE22:-)

19mm szpary o długości 71mm powinno wystarczyć na blaszane uzwojenia, choć przy okrągłym środku fatalnie będzie wyprowadzenie wtórne zrobić.
Reply to
SP9LWH
[...]

Ale za to łatwiej blachę nawijać - nie trzeba młotkiem walić ;-) Bez karkasu robisz? Na rurce?

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

Tak. Imadło , gilotyna, młotek, pilnik, to przydatne narzędzia:-) Bardzo uważać trzeba na przebicie folii 0,1mm Trudno to wykryć w trakcie nawijania. A przebity można w całości oddać złomiarzom:-(

Reply to
SP9LWH

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

Robiłeś "przymiarki" teoretyczno praktyczne jaką maksymalną moc z dwóch połówek EC90 da się "wycisnąć"?

Znalazłem w pewnym katalogu podobny w gabarytach rdzeń oznaczony EC90 oraz EIC90: Materiał PM7 średnica kolumny 30mm AL=7000+/-25% waga zestawu 635g moc wyjściowa przy 25kHz : 0,8kW moc wyjściowa przy 25kHz : 2,8kW suma strat : 25kHz/200mT/25C: <13,8W

gdzie na następnej stronie rdzeń UI100 ma moc 5,5kW przy 25kHz..:-(

Reply to
SP9LWH

Użytkownik "SP9LWH" snipped-for-privacy@autorom.pl napisał w wiadomości news:cfq29l$d40$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

miało być: moc wyjściowa przy 100kHz : 2,8kW

Reply to
SP9LWH

Nie.

[...]

Aż mi się wierzyć nie chce (tak wiem, że 2.8 kW przy 100 kHz)

Nienajgorzej.

Duże rozmiary okna też robią swoje...

Po takim zdarzeniu oraz rozpadnieciu skrzyni biegow tez w piatek 13-go rowniez przestalem byc przesadny. To zaden przesad, to po prostu statystyka :-)

Ale to chyba cos nie tak - od takiej pomylki to pole w rdzeniu jest male, albo prad za szybko narosnie i splonie drut i tranzystory, a rdzeniowi sie nic nie stanie. No chyba ze przetwornica przeszla na 200kHz ..