DS18B20 w obudowie

Kiedyś ktoś tu się chwalił, że ma termometry DS18B20 (czy to były
DS18S20? nie ma znaczenia w tej chwili) w porządnych metalowych
obudowach do zastosowań zewnętrznych, z kabelkiem.

No to ja się pytam: w jakiej cenie?

Chętnie kupię kilka i oszczędzę sobie kombinowania z rurkami od
długopisów i termoglutem.

Re: DS18B20 w obudowie
O fuj, a kto mi tu dokleja w nagłówkach wredny "Sender"? Nowy wynalazek
Thunderbirda czy serwera news? :-|
Jak wywalić to paskudztwo z nagłówkó?

Re: DS18B20 w obudowie

"Uroda" news.wp.pl
Jak wywalić nie wiem

Re: DS18B20 w obudowie
O fuj, a kto mi tu dokleja w nagłówkach wredny "Sender"? Nowy wynalazek
Thunderbirda czy serwera news? :-|
Jak wywalić to paskudztwo z nagłówków?

Re: DS18B20 w obudowie

To ja pisaB3%em.

PrzesyB3%am wiEA%cej informacji na temat czujnika temperatury:
- czujnik z ukB3%adem DS18B20+ w obudowie TO-92
- obudowa rurkowa - B3%uska gB3%EAboko tB3%oczona, wymiary: B6%rednica 6.6=
mm
   dB3%ugoB6%E6: 20mm
- materiaB3%: aluminium
- stopieF1% szczelnoB6%ci czujnika z kablem - IP65
- przewF3%d poB3%B1czeniowy 2x0.34mm2 bez ekranu o dB3%ugoB6%ci 2m (LiYY2x=
0.34)
   temperatura pracy do 80B0%C (na BF%yczenie inny)
- koF1%cF3%wki przewodF3%w - zaciB6%niEA%te izolowane koF1%cF3%wki rurkowe,
   kolory BF%yB3% przewodu takie jak w handlowym przewodzie,
   pozostawione izolacji zewnEA%trznej kabla np. na dB3%ugoB6%ci 1cm w celu
   jednoznacznej identyfikacji
- opcjonalnie - zamiast obudowy rurkowej - obudowa do przykrEA%cenia
B6%rubB1%
   M5, M6 lub M8, bez zdefiniowanej szczelnoB6%ci (szacowana - IP40)
- produkcja na moje zlecenie w zakB3%adzie produkcyjnym pracujB1%cym
wedB3%ug
  ISO9001 i ISO14001.

Ceny przeB6%lEA% na priv.

Michal Smolnik
Firma Inzynierska Michal Smolnik
Re: DS18B20 w obudowie

Łoj. :-| Nie takiego poziomu cen się spodziewałem za kawałek rurki i
kabelek. 50 PLN za sztukę? No cóż, dzięki za odpowiedź, może kogoś
innego to zainteresuje. Liczyłem w gruncie rzeczy na cenę 200-300%
samego układu (pierwszy z brzegu sklep: semiconductors.com.pl: 4,15 PLN
netto za DS18B20).

Re: DS18B20 w obudowie

Produkujemy to zwykle w wiEA%kszych partiach i wtedy cena jest juBF%
kulturalna. Niestety taki jest charakter zakB3%adu w ktF3%rym zlecam
produkcjEA% - maB3%e serie sB1% bardzo drogie...

Pozdrawiam, liczB1%c na wyrozumiaB3%oB6%E6.
--
Michal Smolnik
Firma Inzynierska Michal Smolnik
Re: DS18B20 w obudowie

Ale właśnie na tym polega zysk: zamawiacie od razu np. 10k czujników
(przy tej ilości tanich jak barszcz) i sprzedajecie z 300% zyskiem.
Klienci na kolanach dziękują za super cenę a firma zarobiła krocie.
Przecież czujniki niczym się nie różnią i można każdemu sprzedawać te z
długiej serii.

Re: DS18B20 w obudowie

Czujniki nie sB1% moim podstawowym produktem, lecz dodatkiem do innych
urzB1%dzeF1% i sprzedawaliB6%my je raczej jako produkt uboczny.
MoBF%e to jest rzeczywiB6%cie ciekawa propozycja - wyprodukowaE6% to masowo
i sprzedawaE6%?
MuszEA% siEA% zastanowiE6%.

Pozdrawiam,
MichaB3% Smolnik

Re: DS18B20 w obudowie
Dzięki, już miałem się też spytać, ale chyba pójdę kupić metr kabla i
długopis, i polutuję te z szuflady ;)

Pozdrawiam
FJ

Re: DS18B20 w obudowie

Przecież napisał 30zł od 10szt i 25zł od 50szt.
To naprawdę tak dużo?

Kurczę, mi się cena wydaje w sam raz. Chociaż jeszcze zdjęcie tego
chętnie bym zobaczył :-)

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: DS18B20 w obudowie
e kogoB6%

ZdjEA%cia zrobiEA% w poniedziaB3%ek, kiedy odbiorEA% partiEA% z produkcji.

Pozdrawiam,
MichaB3% Smolnik

Re: DS18B20 w obudowie

ZnalazB3% siEA% jeszcze czujnik z innym ukB3%adem na magazynie i mam na
szybko takie zdjEA%cie:

http://www.fims.pl/czujnik_DS18B20_oczko_m.jpg

W oferowanej wersji, czujnik nie ma zB3%B1cza MSTB na koF1%cu tylko BF%y=
B3%y z
zaciB6%niEA%tymi tulejkami.
Na fotografii czujnik z ukB3%adem KTY. MoBF%emy wykonaE6% rF3%wnieBF% z inn=
ymi
elementami.

[...]

Chciałem kupić 2 czy 3 szt. więc cena przy 10 szt. średnio mnie
interesowała. Podobnie jak super uszczelnienie IP. Ważne tylko aby nie
przerdzewiało na wylot w ciągu powiedzmy 3-5 lat. Dostęp do sondy będę
miał łatwy i taniej będzie ją wymienić co 5 lat niż kupować super-duper
zabezpieczoną. Po prostu nie jestem targetem dla tej produkcji.

No tu mnie zaskoczyłeś. Sam układ kosztuje 5zł+VAT. Dodaj do tego cenę
kawałka rurki i kabelka plus robociznę (ile zarobisz, nawet ręcznie,
takich czujników w ciągu godziny? 30-60?). Plus utrzymanie firmy,
podatki itd. Wg mnie cena czujnika x3 byłaby w porządku. A produkcja 3
czy 100 sztuk - kosztuje w przybliżeniu tyle samo za sztukę (inna jest
tylko cena układu DS18B20 ale narobisz się tyle samo nad każdą sondą).

Namawiam Michała S. do rozważenia propozycji produkcji takich czujników,
niech spokojnie policzy swoje koszty i przewidywalny zysk dla większej
serii (sprzedawalnej oczywiście). I przygotuje cenę sondy "low cost" np.
z niezarobionym kablem. Kto chce to przecież zaciśnie sobie na końcu co
trzeba albo przylutuje bezpośrednio do swojej płytki. Zarabianie kabla w
końcu też kosztuje podczas produkcji.

Re: DS18B20 w obudowie

Podlicz koszt tych etapów produkcji co wyminiłeś i zastanów się
czy ty byś przyjął teraz zamówienie na wykonanie takich 3 szt za łącznie
100zł?

A może sam zrób biznes, skoro podliczyłeś swoje koszty i nie jest to trudna
produkcja
i wyprodukuj ze 100 takich czujników  - później jes z zyskiem sprzedasz.

Ja myślę, że każdy sam umie podliczać swoje koszty i sam najlepiej wie co mu
sie opłaci a co nie.

zbyszek

Re: DS18B20 w obudowie

Szczerze powiedziawszy, to trochę inaczej widziałem tę sondę.
Spodziewałem się bardziej czegoś w stylu
http://www.allegro.pl/item599280971_czujnik_sonda_termiczna_pt1000_zakres_40_500c.html

50 zł za DSa na kawałku blaszki to rzeczywiście sporo. Ale może ma takie
koszty.

Tak naprawdę to trzeba kupić materiały, ktoś to musi złożyć, polutować,
zabezpieczyć, odprowadzić podatek, zapłacić za pracowników.

Ja zawsze myślę, że ceny są wręcz zaniżone. Tylko po prostu Polacy
zarabiają śmieszne pieniądze (mówię o ogóle) i wydaje się, że wszystko
takie drogie...

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: DS18B20 w obudowie

I bardzo podobnie do tego na zdjEA%ciu powyBF%ej wyglB1%da wersja w obudowi=
rurkowej, rF3%BFnice sB1% dwie:
- mF3%j czujnik nie bB3%yszczy siEA% tak jak ten na zdjEA%ciu ;-)
- koniec czujnika rurkowego zaciB6%niEA%ty jest na kablu (jak zB3%B1cza BN=
itp.)

Jak bEA%dEA% miaB3% jakiB6% czujnik rurkowy z produkcji, to dam zdjEA%cie.

http://www.fims.pl/czujnik_DS18B20_oczko_m.jpg
To nie jest czujnik na kawaB3%ku blaszki. Pod termokurczkB1% jest tulejka
metalowa w ktF3%rej dopiero siedzi Dallas.

Niestety tego typu czujniki wymagajB1% duBF%ej iloB6%ci pracy rEA%cznej - t=
jest gB3%F3wne BC%rF3%dB3%o kosztF3%w. Czy w B6%rodku byB3%by DS1820 czy, =
dajmy na to
czujnik cienkowarstwowy Pt100 - nie wpB3%ynEA%B3oby znaczB1%co na cenEA%.

Pozdrawiam,
MichaB3% Smolnik

Re: DS18B20 w obudowie

Zacznijmy od tego, że nie wiadomo co się stanie po tych 2-3 latach. Gdyby
producent zagwarantował (głową ;) ), że po 3 latach wszystko będzie OK
uważam, że cena nawet 50PLN jest do przełknięcia. Niestety podejrzewam, że
producent nie za bardzo wie, jak się ta rurka sprawdzi w realnych warunkach
naprawdę wymagających dużej szczelności i w takim przypadku uzasadnienie dla
tych 50PLN jest takie sobie... temat wbrew pozorom nie jest banalny,
wsadzenie czujnika w łuskę i zalanie epoksydem _wcale_ nie gwarantuje, że po
roku pracy w niekorzystnych warunkach (szczególnie przy skokach temperatur)
wszystko w środku nie zgnije i wcale nie mam na myśli przerdzewienia
obudowy.

No i pozostaje jeszcze drugi problem. Dallasy czasem padają :) Do
odpowiedzialnych zastosowań nie nadają się za bardzo, więc najlepsze co
dostaniemy to amatorski czujnik w profesjonalnej obudowie :)

e.

Re: DS18B20 w obudowie

Ja tylko chcę wyrzucić kawałek kabla z czujnikiem na balkon. I nie
przeszkadza mi, że za 3 lata przerdzewieje/urwie się itd. W ciągu minuty
wymienię na nowy. Tyle że cena musi być w tym przypadku adekwatna do
potrzeb.