DS1820

Witam
zastanawiam sie jak to można zasymulować w modelu układu z uP . Musze
pomierzyć temperatury pomiędzy -10 a 40 st. A nie bardzo widzę
możliwości grzania bądź oziębiania zęby dowiedzieć sie jakie wartości
będę miała zmienna

Re: DS1820
Problem leży w wysławianiu się i poprawności użycia języka polskiego.
Pomożemy, jeżeli:
1) będziemy już wiedzieć co to znaczy "to",
2) będzie min. 5 zdań opisujących problem,
3) kolega przeczyta swój post przed wysłaniem.

Sylwester Łazar
Re: DS1820

Nota Aplikacyjna DS1820 jest ładna tabelaka z przykładami
Dla DS1820 dokładność 0,5 C i wynik podawany jest względem dokładności.

Przejżyj.

Re: DS1820

Z tego, co zrozumiałem z tej niepolskiej wypowiedzi, to chcesz coś
symulować ;P... no więc masz w nocie tabelke, wpisz wartości które
wychodzą i zobacz, czy dostaniesz to, czego oczekujesz. Druga sprawa -
podgrzać to ponad 30 stopni mozesz palcami, schlodzic kostka lodu i
bedzie ;)... a dokladne wartości - przecież Ty tego czujnika chyba nie
chcesz kalibrować ;)... zakładasz, że on działa i sprawdzasz, czy dobrze
odczytujesz itp ;)... Nie musisz wiedzieć jaka temperatura jest
dokładnie ;)....

Pozdrawiam
Konop

Re: DS1820

Jak już nie będziesz miał żadnego pomysłu, jak to zasymulować
to przeczytaj to:

Czujnik przymocowany do jakiegoś termometru umieszczasz w małym
naczynku (najlepiej małej zlewce) w oleju (nie przewodzi prądu).
To naczynko umieszczasz w większym naczyniu z wodą (oczywiście
taki poziom, żeby ci się nie nalało do tego oleju).
Do wody wrzucasz zrmożone kostki lodu i posypujesz solą.
Taki topniejący lód dość dobrze wyciąga ciepło.
Olej powinno się mieszać jakimś mieszadełkiem - żeby
zapewnić stałą temperaturę w każdym punkcie.

Potem lód zastępujesz ciepłą wodą.

Tadek
Kiedyś tak robiłem, jak chciałem wykalibrować
pewien termistor - i zadziałało :-)

Re: DS1820

Chcesz udawać, że masz DS1820 w temperaturze np. -10 stopni, chociaż nie
masz fizycznie tego układu (ani takiej temperatury)?

Jeżeli tak to AFAIR w ostatnim numerze Elektroniki Praktycznej jest
projekt emulatora "pastylki" DS1990A. Stąd już niedługa droga do
udawania dowolnego innego układu z magistralą 1-Wire, bo większość
została zrobiona (wykrywanie na magistrali, odczyt numeru seryjnego).
Trzeba dodać obsługę komendy rozpoczęcia pomiaru i odczytu rejestrów z
wynikami, ew. zapisu wybranej rozdzielczości pomiaru.

Re: DS1820
A ja jak robiłem układ na DS1820 to grzałem go w garnku na wzór tego opisu o
oleju a potem
jak potrzebowałem przetestować w minusach to do lodówki.
Kabelki wystawały z zakmniętych drzwi lodówki na górze było kilka stopni.
Im niższa półka tym niższa była temp - oczywiste, a na koniec do
zamrażalnika.
Pełny przekrój temperatur.

Rafał

Re: DS1820

No nie do końca takie oczywiste.
Rzeczywiście powietrze o niższej temperaturze ma większą
gęstość i utrzymuje się na dole, ale z kolei lodówki
mają zamrażalnik z reguły u góry. No a im bliżej zamrażalnika
tym zimniej

Tadek

Site Timeline