Drukowane płytki prototypowe ?

Kompletnie wypadłem z tematu, podzielcie sie proszę kto robi w Polsce
najlepiej, najszybciej i najtaniej płytki  drukowane prototypowe. Czy
można zamawiać zdalnie, jakie terminy, ilości minimalne, jakość i
możliwości, jakie źródła przyjmują itd itd.

Nie chce mi się już dłubać przy płytkach foliami, skrobaniem i
malowaniem :-) a bym się jeszcze pobawił trochę po latach posuchy.

pozdr
Ak

Re: Drukowane płytki prototypowe ?

Haslo: termotransfer.

Inaczej ceny zniechcechaja.

Ale kosci teraz takie ze bez 4 warstw i metalizacji nie podchodz
:-(

J.

Re: Drukowane płytki prototypowe ?
Hello J.F.,

Bez przesady.

:(

Re: Drukowane płytki prototypowe ?

JeB6%li pB3%ytka wymaga duBF%ej iloB6%ci przelotek to termotransfer jest =
bez20%
sensu. A to czy ceny zniechEA%cajB1% zaleBF%y od kwoty przeznaczonej na20%
prototyp. Dwuwarstwowa pB3%ytka 100mm*160mm kosztuje np 40 zB3% netto,20%
dokumentacja 60 zB3%.

No nie przesadzaj. Spokojnie moBF%na zrobiE6% dwuwarstwowB1% pB3%ytkEA% z=
 Armem20%
czy Spartanem.

--20%

Re: Drukowane płytki prototypowe ?
Hello Andrzej,

http://www.prototypy.com/kalk/kalk.php

Re: Drukowane płytki prototypowe ?

A jak kładą soldermaskę? Na pocynowaną płytkę, czy przed cynowaniem?

Re: Drukowane płytki prototypowe ?

Robiłem u nich sporo płytek. Cynowanie HAL jest po soldermasce (pod
soldermaską jest goła miedź). Dwustronne z metalizacją, soldermaską i
HAL-em wychodzą im naprawdę bardzo ładnie.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Drukowane płytki prototypowe ?

Przed cynowaniem. Pod soldermaską jest czysta miedź.

--
PH

Re: Drukowane płytki prototypowe ?
Hello Zbych,

Na pocynowaną z tego co pamiętam. Masz namiary - zapytaj.

Re: Drukowane płytki prototypowe ?

Na razie wersja "cyna po soldermasce" prowadzi 2:1. Ale masz rację
zapytam u źródła.

Re: Drukowane płytki prototypowe ?

Zdrapałem przed chwilą kawałek soldermaski z płytki robionej u nich
jakieś pół roku temu. Goła miedź pod spodem. Może przy cynowaniu
chemicznym jest inaczej.

Pozdrawiam
G.K.

Re: Drukowane płytki prototypowe ?
Grzegorz Kurczyk przemówił ludzkim głosem:

Dzięki za sprawdzenie.

Re: Drukowane płytki prototypowe ?
http://www.prototypy.com /

--
VSS
http://vss.pl

Re: Drukowane płytki prototypowe ?

SprawdBC% sobie drukowane.pl Nie majB1% minimF3%w zamF3%wieniowych, termi=
n20%
podstawowy 10 dni. ResztEA% sprawdzisz w kalkulatorze na ich stronie.

--20%

Re: Drukowane płytki prototypowe ?

SprawdBC% sobie http://drukowane.pl Nie majB1% minimF3%w zamF3%wieniowych=
,20%
termin podstawowy 10 dni. ResztEA% sprawdzisz w kalkulatorze na ich stron=
ie.

--20%

Re: Drukowane płytki prototypowe ?
Hello Mario,

Termin podstawowy to 14 dni a i to zdarza się im nie dotrzymywać :(

Re: Drukowane płytki prototypowe ?
E6% i20%

OIDP 10 dni roboczych :) MoBF%e wyjB6%E6 z tego 14 kalendarzowych.

--20%

Re: Drukowane płytki prototypowe ?

Tanio i szybko razem nie zachodzi. Jak do tego ma być dobrze...:-)

Tak, od 1 sztuki, źródło to gerber albo plik z pospolitego programu
komputerowego.
Zobacz np.:
http://merkar.pl /
http://www.kono.com.pl /
http://www.drukowane.pl /
http://www.prototypy.com /
http://www.obwodydrukowane.com.pl /

Re: Drukowane płytki prototypowe ?
Jeśli koledze wystarczą po prostu jedno lub dwustronne PCB, nawiercone i
pokryte kalafonią, to polecam tych http://www.obwody-drukowane.com /
Jak wspomniałem żadne tam "fanaberie" typu metalizacja, cynowanie czy
maska - ale za to bardzo przyjazne ceny i szybko - średnio 3 dni.
Do amatorskich celów, jak ktoś się nie chce babrać z chemią i ma coś
stosunkowo prostego do zrobienia - jak znalazł.
(nie ma tego napisanego na stronie chyba, ale przyjmują pliki z Protela).

pozdr.

Re: Drukowane płytki prototypowe ?

(1)

(2)

(3)

 > płytki  drukowane prototypowe.

Wychodzi na to, że szukasz trzech firm. Bo po prostu nie istnieje ani
jedna spełniająca wszystkie trzy kryteria. Jeżeli chodzi o (1) to
całkiem dobrze prototypy robi gdański Technoservice (można nawet zamówić
4-warstwowe). Kategoria (2) zależy głównie od ceny - wszędzie gdy
dopłacisz 50% to zrobią zapewne 2x szybciej, a po dopłacie 100% zrobią w
3 dni. Standardowy termin prawie wszędzie to 2 bite tygodnie. :-( A
odnośnie kategorii (3) to też zależy od wymagań - jeżeli chcesz płytkę
jednostronną bez soldermaski i cynowania to zrobi Ci to w 2 dni średnio
zdolny student (może tu są chętni na takie szybkie i proste zlecenia?
czasem sam szukam), inna sprawa gdy mówimy o płytce 8-warstwowej z
mikroprzelotkami.