Drukowane płytki prototypowe ?

Kompletnie wypadłem z tematu, podzielcie sie proszę kto robi w Polsce najlepiej, najszybciej i najtaniej płytki drukowane prototypowe. Czy można zamawiać zdalnie, jakie terminy, ilości minimalne, jakość i możliwości, jakie źródła przyjmują itd itd.

Nie chce mi się już dłubać przy płytkach foliami, skrobaniem i malowaniem :-) a bym się jeszcze pobawił trochę po latach posuchy.

pozdr Ak

Reply to
Andrzej Kmicic

Użytkownik "Andrzej Kmicic" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hef3tl$vs5$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Haslo: termotransfer.

Inaczej ceny zniechcechaja.

Ale kosci teraz takie ze bez 4 warstw i metalizacji nie podchodz :-(

Bez przesady.

:(

RoMan Mandziejewicz pisze:

A jak kładą soldermaskę? Na pocynowaną płytkę, czy przed cynowaniem?

Reply to
Zbych

Użytkownik Zbych napisał:

Robiłem u nich sporo płytek. Cynowanie HAL jest po soldermasce (pod soldermaską jest goła miedź). Dwustronne z metalizacją, soldermaską i HAL-em wychodzą im naprawdę bardzo ładnie.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Zbych pisze:

Przed cynowaniem. Pod soldermaską jest czysta miedź.

Reply to
PH

Na pocynowaną z tego co pamiętam. Masz namiary - zapytaj.

J.F. pisze:

Jeśli płytka wymaga dużej ilości przelotek to termotransfer jest bez sensu. A to czy ceny zniechęcają zależy od kwoty przeznaczonej na prototyp. Dwuwarstwowa płytka 100mm*160mm kosztuje np 40 zł netto, dokumentacja 60 zł.

No nie przesadzaj. Spokojnie można zrobić dwuwarstwową płytkę z Armem czy Spartanem.

Reply to
Mario

Andrzej Kmicic pisze:

Sprawdź sobie drukowane.pl Nie mają minimów zamówieniowych, termin podstawowy 10 dni. Resztę sprawdzisz w kalkulatorze na ich stronie.

Reply to
Mario

Andrzej Kmicic pisze:

Sprawdź sobie

Nie mają minimów zamówieniowych, termin podstawowy 10 dni. Resztę sprawdzisz w kalkulatorze na ich stronie.

Reply to
Mario

Termin podstawowy to 14 dni a i to zdarza się im nie dotrzymywać :(

RoMan Mandziejewicz pisze:

OIDP 10 dni roboczych :) Może wyjść z tego 14 kalendarzowych.

Reply to
Mario

Użytkownik "Andrzej Kmicic" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hef3tl$vs5$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Tanio i szybko razem nie zachodzi. Jak do tego ma być dobrze...:-)

Tak, od 1 sztuki, źródło to gerber albo plik z pospolitego programu komputerowego. Zobacz np.:

RoMan Mandziejewicz pisze:

Na razie wersja "cyna po soldermasce" prowadzi 2:1. Ale masz rację zapytam u źródła.

Reply to
Zbych

Jeśli koledze wystarczą po prostu jedno lub dwustronne PCB, nawiercone i pokryte kalafonią, to polecam tych

wspomniałem żadne tam "fanaberie" typu metalizacja, cynowanie czy maska - ale za to bardzo przyjazne ceny i szybko - średnio 3 dni. Do amatorskich celów, jak ktoś się nie chce babrać z chemią i ma coś stosunkowo prostego do zrobienia - jak znalazł. (nie ma tego napisanego na stronie chyba, ale przyjmują pliki z Protela).

pozdr.

Reply to
sundayman

Użytkownik Zbych napisał:

Zdrapałem przed chwilą kawałek soldermaski z płytki robionej u nich jakieś pół roku temu. Goła miedź pod spodem. Może przy cynowaniu chemicznym jest inaczej.

Pozdrawiam G.K.

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Grzegorz Kurczyk przemówił ludzkim głosem:

Dzięki za sprawdzenie.

Reply to
Zbych

Andrzej Kmicic pisze:

(1)

(2)

(3)

Wychodzi na to, że szukasz trzech firm. Bo po prostu nie istnieje ani jedna spełniająca wszystkie trzy kryteria. Jeżeli chodzi o (1) to całkiem dobrze prototypy robi gdański Technoservice (można nawet zamówić

4-warstwowe). Kategoria (2) zależy głównie od ceny - wszędzie gdy dopłacisz 50% to zrobią zapewne 2x szybciej, a po dopłacie 100% zrobią w 3 dni. Standardowy termin prawie wszędzie to 2 bite tygodnie. :-( A odnośnie kategorii (3) to też zależy od wymagań - jeżeli chcesz płytkę jednostronną bez soldermaski i cynowania to zrobi Ci to w 2 dni średnio zdolny student (może tu są chętni na takie szybkie i proste zlecenia? czasem sam szukam), inna sprawa gdy mówimy o płytce 8-warstwowej z mikroprzelotkami.
Reply to
Adam Dybkowski