Drukarki 3D - Page 2

Re: Drukarki 3D
sz plany

A zrobilo sie juz  urzadzenia 2D, jedno 1050dpi, drugie 2540dpi, bo
byla potrzeba. Dla drukarki 3D takiej potrzeby nie widze to i nie
robie, wiem ile czasu potrzeba na rysowanie elementow. Nie ma
dokladnosci bez sztywnosci, a ta kosztuje. W  2D problemem nie sa
wymiary tylko ustawienie skosu tak aby kwadrat byl kwadratem a nie
rombem, z 3D przewiduje jeszcze wieksza zabawe ze zgraniem calosci.
Dokladnosc 0,2mm w jednej osi to pryszcz, w 2D troche zabawy, w 3D
pewnie tydzien roboty przy pierwszym prototypie. Patrzylem na patenty
lpkf, tych co zdejmuja warstwe miedzi z laminatu laserem CO2, optyka
jest poza zasiegiem szaraka. Dlatego moje urzadzenia sa jakies 5-10x
wolniejsze od przemyslowych i 2x mniej dokladne.

dnio

Na filmie widac ze warstwa ladnie sie kurczy, proszek powinien
pochlaniac czesc swiatla, mysle ze nie jest to cos robione pod
zamowienie producentow drukarek 3D, raczej cos z marketu budowlanego.
Pytanie co chcemy uzyskac, cos elastycznego czy sztywnego:) Pyli to
cholernie, zastosowanie domowe raczej odpada. Zawsze mozna zastosowac
gips polewany woda (chyba), gdziec w necie przwijal sie projekt jak
ktos wysterowal jakims LPCxxxx glowice epsona. Tylko ze to kupa czasu
potrzebna.

Re: Drukarki 3D

też sądzę, że to jakiś przystosowany gotowiec.

Pewnie i jedno i drugie by się przydało, ale przede wszystkim materiał
w rodzaju jakiegoś tworzywa sztucznego w rodzaju np. PS.
To do większości typowych zastosowań zapewne.

To myślę mało praktyczne. Rzeczywiście laser IR chyba najlepszym
rozwiązaniem + coś "roztapianego". A czy w domu ? Może i nie, zależy
zresztą co kto w domu robi :)

Re: Drukarki 3D

IMHO zupełnie niepotrzebnie wygenerowałbyś sobie dodatkowe problemy
związane z transportem granulatu.

Jeśli szukasz oszczędności na kosztach filamentu to łatwiej byłoby
zrobić maszynkę do jego produkcji.

Click -> <
https://www.youtube.com/watch?v=hlZ678sMvZo

Piotrek

Re: Drukarki 3D
W dniu wtorek, 18 czerwca 2013 23:23:39 UTC+2 użytkownik Piotrek napisa
ł:

oby

Kółko zębate jakie potem zrobił to od razu do śmietnika się nad
awało. Prościej i taniej było wyrzucić surowiec przez przerobieniem
.

Re: Drukarki 3D
i taniej było wyrzucić surowiec przez przerobieniem.

Trudno powiedzieć co chciał wydrukować. Może to była ozdoba na choinkę?

Piotrek

Re: Drukarki 3D

Też tak sądzę. Dokładność modelu jest prawdopodobnie wielokrotnie lepsza
niż wszystkie metody "drutowe". Ponadto w sporym stopniu (jeśli nie
całkowicie) eliminuje potrzebę stosowania podpór w modelu.

Jedyny poważny kłopot jaki widzę, to sam materiał - czyli odpowiednio
drobny "proszek". No i oczywiście w sensownej cenie i dostępny.

Prawdopodobnie granulat do wtryskarek będzie zbyt gruby,
pytanie co jest stosowane oryginalnie ?

Re: Drukarki 3D

Albo przetopić sobie granulat na żyłkę
http://www.thingiverse.com/thing:34653
Problem z granulatem jest innej natury, głowica nie stoi w miejscu a im
cięższa tym wolniejszy wydruk.
[..]

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Użytkownik Włodzimierz Wojtiuk napisał:
[..]

Warstwy widoczne ale w sensie fizycznym nie pogarsza właściwości, chyba
że powierzchnia ma być gładka jak lustro. Precyzja wydruku jest
wystarczająca do większości zastosowań (coś poniżej 0,1mm)

Właśnie lego to mój jeden z pierwszych pomysłów co sobie (a właściwie
dzieciakowi... no dobra, na jedno wychodzi) wydrukuję, pełna dowolność,
tworzysz elementy jakie tylko chcesz.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Drukarki 3D

To się jej nie da uzyskać na dostępnych dla "śmiertelnika" drukarkach.

Czy 0.1 mm jest wystarczające to kwestia zastosowań - można robić
uchwyty, przekładnie, zabawki, etc. Ale to wszystko jest bardzo
"zgrubne" - dobre drukarki ("tanie") dają warstwy grubości kartki
papieru, gorsze drukarki (albo szybszy wydruk) dają warstwy grubości
cienkiej tekturki.

Do tego dochodzą - słaba wytrzymałość (wydruk rwie się na warstwy), dość

brzydkie efekty gdy drukujemy coś bez pojedynczego obrysu, skurcz
termiczny który powoduje deformacje i nietrzymanie wymiarów i wiele
innych problemów które "wychodzą w praniu". Ogólnie świetna sprawa, że
można sobie w domu coś wydrukować ale z drugiej strony efekty
są...specyficzne.

Re: Drukarki 3D

Lustereczko to chyba tylko na tych z projektorem.

dość

Właśnie, dlatego jednak nie kliknąłem Buy now :)

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Drukarki 3D
Wyglada na to, ze juz nie dlugo bedzie mozna sobie takie cos nabyc do ...
zabawy (edukacyjnej).

Tu maszynka (drukarka) wyglada obiecujaco :

http://www.youtube.com/watch?v=Ak03wmi-3FE

Re: Drukarki 3D

A tu kolejna  "samoróbka"

http://www.youtube.com/watch?v=dHYaHk-M0OU

Re: Drukarki 3D

Kiepsko te kółka wyglądają...

--
Michał

Re: Drukarki 3D

On 17/06/2013 20:18, kk wrote:> Wyglada na to, ze juz nie dlugo bedzie
mozna sobie takie cos nabyc do
 > ... zabawy (edukacyjnej).
 >
 > Tu maszynka (drukarka) wyglada obiecujaco :

http://www.youtube.com/watch?v=Ak03wmi-3FE

Zobacz co ta potrafi...
Kosztuje 700 funtow:

http://www.maplin.co.uk/3d-printer-velleman-k8200-783902

c.

Re: Drukarki 3D

Niewiele - .25mm na wysokość. Patrząc na wygląd jest to reprap na
sterydach (rama z kształtek alu zamiast pretów gwintowanych).

Re: Drukarki 3D

Nie wiem, jak wam, ale mnie wyprodukowane przez te kombajny
trójwymiarowe przedmioty jakoś do nazwy "wydruk" nie pasują. :)

Grzegorz Tomczyk

Re: Drukarki 3D
Użytkownik Grzegorz Tomczyk napisał:
[..]

Zaproponuj nazwę, zobaczymy czy będzie adekwatne i się przyjmie.