drukarka laserowa do PCB....

Witam! moze ktos polecic jakas drukareczke laserowa, ktora nadawalaby sie do drukowania na foliach aby pozniej moc za ich pomoca naswietlac plytki ? z doswiadczenia wiem ze niektore drukarki daja za malo tonera i folie przeswituja w miejscach zadrukowanych... dobrze byloby gdyby drukareaczka byla przy okazji dobra do tradycyjnytch wydrukow ( dobra = ekonomiczna i tania w exploatacji przy zachowaniu przyzwoitych paramatrow...)

Reply to
Stoowa

dzieki! :) rozwazalem jeszcze nowa 1020...

Reply to
Stoowa

Ja robie PCB fotochemicznie i z folii przerzucilem sie na kalke techniczna.

SJ

Reply to
SJ

Użytkownik SJ napisał:

mozesz troche rozwinac temat??? moze jakis link do opisu jk to sie robi.. :)

Reply to
Stoowa

[ciaCH]

Ja tez kupilem sobie laserka z takim przeznaczeniem ale stwierdzilem ze termotransfer jest szybszy, wygodniejszy, czystszy, a papier biore ze sliskich stron z reklamami z EP :D:D:D Ja mam Samsunga ML-2010 i jest super :))

Reply to
Saper/nolin11

Powitanko,

Cos widze, ze zamiast toneru do swojego samsunga kupie nowa-stara drukarke - tak taniej;-)

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Mały off-t. masz samsunga, tak jak ja ( ja ML-2010 ) :)) w swoim jeszcze nie uzupełnialem tonera mogę mieć jakieś problemy i/lub na co zwrócić uwage przy uzupełniaczu....

Reply to
Saper/nolin11

a to teraz mi powiedzcie jeszcze czy uzywacie gotowych plytek z naniesionym positivem(negativem??) czy nanosicie preparat sami na miedz ? ja mam jeszcze kilka sztuk gotowcow..ale sa nieco drogie... zastanawiam sie czy samemu nie nanosi preparatu.. sa z tym jakies problemy??

Reply to
Stoowa

Powitanko,

Mam 1510, to byl wtedy najtanszy laser. Nie uzupelnialem tonera jeszcze, ale ze coraz bladsze wydruki, to zaczalem sie rozgladac za tonerem. Cena

270zl oryginal, 230 zamiennik przekonala mnie do... HP. Pozatym znalazlem swoje stare CV drukowane na uczelni na HP 3, moze 4 (96 rok) i w porownaniu do Samsunga, to wydruk jest zyleta. Zeby za bardzo off-topicznie nie bylo, to plyteczki wychodzily calkiem OK, nawet 12 milsowe sciezki jako tako, ale i tak oddam komus w dobre rece. Szkoda tylko, ze HP4, 5, 2100 nie maja USB.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Mają za to możliwość dorzucenia karty sieciowej :-)

Jarek P.

HPLJ1200, positiv, zosia-samosia. Przy napylaniu emulsji trzeba w sobie zwalczyć odruchy oszczędzania spray'u i pokrywać jednym, ciągłym ruchem, zawracając całkowicie poza obszarem płytki, żeby na brzegach za dużo się nie zebrało. Ja napylam na płytkę ustawioną pod kątem ok. 30 stopni do poziomu. Po pokryciu od razu biorę ją w rękę, ustawiam poziomo i lekko podgrzewam suszarką do włosów od spodu. Wtedy emulsja lepiej się rozkłada równomiernie, a przy okazji zabezpieczam się przed opadaniem kurzu na laminat. Gdy wizualnie efekt jest zadowalający, wrzucam całość do opiekacza powietrznego na ok. 20 minut (70C).

Największym wrogiem, zwłaszcza przy gęstych i chudych ścieżkach, jest kurz, dlatego należy starać się go pozbyć z pomieszczenia, w którym nanosi się positiv. Dla lepszego rozprowadzania emulsji, polecam szlifowanie miedzi na sucho drobnoziarnistą gąbką ścierną, ruchami kolistymi, a później przetarcie jej namoczonym w acetonie miękkim papierem toaletowym lub szmatką.

Po kilku próbach i tak wypracujesz swoją własną technikę. Największym problemem dla mnie było uzyskanie dużego kontrastu na folii. Przez jakiś czas składałem dwa wydruki, ale laser nigdy nie wydrukuje dwa razy tak samo. Wałki nie są idealnymi walcami. Zawsze coś się rozjeżdża, szczególnie przy cienkich ścieżkach i większych płytkach. Teraz robię pojedyncze wydruki i spryskuję Density Tonerem. Efekt jest naprawdę zadowalający.

Reply to
Marcin Kulas

dzieki wszystkim za rady i opinie! Pozdrawiam!

Reply to
Stoowa