Drukarka do etykiet

Hej,

Potrzebuję przyklejać numery seryjne na PCB i szukam jakiejś drukarki do
etykiet, które drukuje na taśmie o szerokości kilku...kilkunastu mm.
Najlepiej by było, żeby to nie była drukarka GDI, tylko coś co ma
opisany (najlepiej tekstowy) protokół transmisji, albo aplikację do
drukowania z linii komend.

Możecie coś polecić?

Re: Drukarka do etykiet

Zebra.
Ale koniec koncow kupilismy etykiety do laserowki :-)

J.

Re: Drukarka do etykiet

Cena zebry to około 1kPLN. Na razie zastanawiałem się nad brothrem
PT-1230PC. Dziadostwo GDI, ale w internecie znalazłem program pod
linuksa i wychodzi na to, że drukarka łyka bitmapy pbm o szerokości 64
pikseli.

Re: Drukarka do etykiet
Pan Zbych potrzebuje przyklejać numery seryjne na PCB:

Na taśmie o szerokości kilu milimetrów? Nie wygląda to na dobre rozwiązanie.

Gotowe arkusze A4 z przyciętymi małymi etykietami, przeznaczone specjalnie
do drukarek (laserowych lub atramentowych).

Re: Drukarka do etykiet
Ja też szukałem czegoś do opisu PCB i obecnie używam klasycznych naklejek
foliowych A4 drukowanych na laserówce i ciętych na ręcznej gilotynce.

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: Drukarka do etykiet

Pomysł z arkuszem nie jest głupi, generowanie numerów/arkuszy mógłbym
prosto zautomatyzować, ale najmniejsze etykiety mają ponad 21mm
wysokości. Dla mnie to za dużo.

Re: Drukarka do etykiet

Ja mam takie na 10 mm, z zaokrąglonymi brzegami. Jeszcze ze starych
zapasów. Jeśli to nie jest jakaś wielkoprzemysłowa produkcja, to można
użyć arkuszy samoprzylepnych bez podziałów, a dopiero po wydrukowaniu
pociąć gilotyną czy innym przychlastem. To będzie nawet prostsze od
użycia arkuszy z etykietami, bo nie trzeba z wydrukiem specjalnie celować.

Re: Drukarka do etykiet
Jak położyć arkusz na szybie to przy linijce można zwykłym nożykiem do tapet tak
ponacinać że papier z wydrukiem będzie przecięty a podkładowy nie będzie. To
łatwe. Zwłaszcza że papier podkładowy jest śliski i dużo twardszy niż wierzchni.
Po dojściu do wprawy pocięcie arkusza A4 na bardzo małe nalepeczki trwa
dosłownie chwilę. Linijkę się przykleja do szyby taśmą klejącą. Przesuwa się
arkusz a nie linijkę. Linijkę trzeba przyciskać w czasie ciecia żeby arkusz nie
uciekał. Jak linijka jest przezroczysta to łatwo przesuwać i ustalać właściwe
położenie papieru. Kto tu będzie pisał jak robić takie proste rzeczy jak ja
kiedyś wykituję?

Re: Drukarka do etykiet

tak
wierzchni.

OMG
To już nie można kupić etykiet o pożądanym rozmiarze?

Re: Drukarka do etykiet

Zwykle nie mozna ;-)
Tylko czemu nikt o ploterach tnacych nie wspomina? Ja tak nalepki
robilem (nie bylo sensu skalpelem nacinac jak kogutek opisal).

--
Jerry1111

Re: Drukarka do etykiet

A tna na foliach do laserowek ? :-)

Jesli tych etykietek ma byc niewiele, to Kogutek je potnie zanim
zlokalizujesz najblizszy ploter tnacy :-)

J.

Re: Drukarka do etykiet

I zanim kogutek wykituje, nie zapominajmy o tym. Ciekawe jaką ma kolejkę
(i czy jest bliżej niż najbliższy ploter tnący).

Re: Drukarka do etykiet
Ja nie chcę nikomu ciąć nalepek. Napisałem tylko jak to zrobić. Sto nalepek to
jest 20 cięć a tak naprawdę to 24 cięcia. Bo marginesy trzeba zostawić. Trwa to
mniej więcej tyle ile wysłanie wiadomości tutaj. Kiedyś robiłem nalepki. Prawie
wszystkie były nacinane wykrojnikami. Ale trafiały się zamówienia na na
nietypowy rozmiar. Miałem taką maszynkę co się podkładało kartkę i ona nacinała.
Ale jak trzeba było zrobić naprawdę mało nalepek. Tak do 2000 to brałem szybę,
linijkę i nożyk do tapet. Krócej trwało niż nacinanie maszynką. Bo ą ustawić
trzeba było na rozmiar. Po przestawieniu wyregulować 10 nożyków. Pół godziny
pracy. a 20 arkuszy A4 ciąłem w 10 minut nożykiem. Folię też się da tak ciąć.
Tylko ważna sprawa. Nożykiem trzeba przejechać po osełce żeby czubek
zlikwidować. Bo zanim sam się przytępi na szybie to chwilę trwa. ak jest nie
stępiony czubek trzeba mieć naprawdę delikatną rękę żeby nie przecinać na wylot.
Klasa i cena nożyka nie ma znaczenia. Może być najtańszy z marketu. Tak samo
dobrze tnie jak super hiper profesjonalny za stówe.

Re: Drukarka do etykiet

Nie. Mam etykiety 10x25mm. Avery L8037-20.

http://www.avery -
zweckform.pl/opencms/opencms/products/catalog/labels_for_a4/identification_labels/mini_labels/

Waldek

Re: Drukarka do etykiet

zweckform.pl/opencms/opencms/products/catalog/labels_for_a4/identification_labels/mini_labels/

Dzięki ci dobry człowieku.

Re: Drukarka do etykiet

W firmie używaliśmy drukarek do termotransferu na etykiety metalizowane,
z którymi da się zagadać przez RS232 lub USB (jako wirtualny port
szeregowy). Protokół transmisji jest dobrze udokumentowany - drukujemy
etykiety własnym programem. Bez problemu można drukować grafikę, teksty
w kilku czcionkach oraz kody kreskowe.