Drabinka rezystorowa DAC

Ad maiorem Michał Lankosz gloriam :

Ostatnio też szukałem drabinek r/2r Skończyło się na tym, że postanowiłem kupić kilkadziesiąt cm rezystorów SMD :) (znalazłem jedynie w Elfie. 2.95/stuka + 25 wysyłka)

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba
[...]

A ktoś broni zastosować zamiast 2R fizycznie dwóch R? Wtedy masz całość na identycznych rezystorach.

Demonizujesz. Użycie rezystorów z tej samej serii produkcyjnej na pewno nie daje takiego rozrzutu.

Ale jakie ma znaczenie odchyłka wspólna dla wszystkich rezystorów?

Stara wiedza jest dobra.

Obawiam sie ze troche oderwales sie od rzeczywistosci !

Chinczyki zrobia ci dzis to o co poprosisz ! Elpod OMIG i inne Laminy to Dinozaury !

Po wlaczeniu Hong-Kongu do Chin chinole kupili najnowsza technologie ! problem w tym ze ci z Elpodu i Omigu moze i wiedza w jakim kosciele dzwony bily ale kilkanascie lat temu !

Reply to
::

Pomijając taki drobiazg jak tolerancja elementu. K.

Reply to
John Smith

Zapomina się często o różnicy temperatur występujących na płytce. W normalnej sytuacji jest często kilka stopni, a jak w pobliżu znajduje się źródło ciepła (najczęstszy przypadek) to lepiej nie mówić. K.

Reply to
John Smith

Mostek do porównywania elementów o identycznych wartościach robi się w kilka minut. Kwestia determinacji - można tygodniami biadolić i szukać a można kupić kilkaset rezystorów i w pół leniwego dnia mieć przesiane kilkadziesiąt sztuk.

Dawno temu znałem człowieka, który różem polerskim traktował niemalowane rezystory metalizowane - uzyskiwał dokładność rzędu 0.1% paluchami - bez laserowej korekcji. I nawet dość przyzwoicie to trzymało wartości. Ale to były ciemne czasy komuny i chcąc mieć sprawny przyrząd do dokładnych pomiarów, trzeba było się w takie cuda bawić.

W czasach komuny to i ja wykonywałem dziwne działania. Było, mineło i nie żałuję. Lepiej kupić gotowy przetwornik, zamiast bawić się w drabinki rezystorowe. K.

Reply to
John Smith

Nie mnie kto poprawi, ale tolerancja 1% to nie starczy nawet na 7 bitów. K.

Reply to
John Smith

Ale napisałem, z czego to wynikało. I doskonale wiem, że dzisiaj wszystko można kupić. Szkoda tylko, że coraz częściej na kontenery :(