Dostep do sieci poprzez kablówkę

Do you have a question? Post it now! No Registration Necessary

Translate This Thread From Polish to

Threaded View
Powiedzcie mi jak od strony operatora TV kablowej wyglB1%da instalacja
telewizyjna.
Chodzi mi o coB6% takiego BF%e operator ma usB3%ugEA% dostEA%pu do internet=
u
poprzez kabel koncentryczny. MF3%j modem jak siEA% okazuje albo nie
dostaje albo nie moBF%e wysB3%aE6% sygnaB3%u do operatora.
na klatce schodowej operator ma skrzynki w ktF3%rych przeB3%B1cza coB6% w
zaleBF%noB6%ci od pakietu telewizyjnego. A czy przy dostepie do internetu
musi coB6% przeB3%B1czyE6% zmieniE6% lub zrobiE6% cokolwiek w tej swojej
skrzynce?
A moze ktoB6% wie na kakich czeB6%totliwoB6%ciach pracuje modem? Moj ma
oznaczenie EPC2100R2?

Re: Dostep do sieci poprzez kablówkę
W dniu 2010-08-08 11:05, slawek7 napisał/a:
Quoted text here. Click to load it

U mnie nie musieli (Multimedia)
Modem identyfikuje się z serwerem dostawcy po adresie MAC i na jego
podstawie ma udostepnioną daną prędkość połączenia.

Quoted text here. Click to load it

Wpisz w przeglądarce http://192.168.100.1/ to zobaczysz trochę
informacji o modemie.

--
Cz.

Re: Dostep do sieci poprzez kablówkę
WpisaB3%em adres IP i poB3%B1czyB3%em siEA% z modemem lecz modem nie moze =
sie
poB3%B1czyE6% na zewnB1%trz. KablF3%wka dziaB3%a wiec sygnaB3% jest, a w m=
odeme
miga dioda CABEL co wg instrukcji B6%wiadczy o prF3%bie nawiB1%zania
poB3%B1czenia.
Co to moBF%e byE6%?

Re: Dostep do sieci poprzez kablówkę
W dniu 2010-08-08 12:57, slawek7 pisze:
Quoted text here. Click to load it
Może wystarczy zapłacić zaległy rachunek ? :)

Re: Dostep do sieci poprzez kablówkę
Bardzo zabawne, po prostu sie usmiaB3%em.

Re: Dostep do sieci poprzez kablówkę
Użytkownik slawek7 napisał:
Quoted text here. Click to load it

Dziwisz się? Masz dziwny problem - zgłaszasz operatorowi problem a jak
on to zrobi, to już jego sprawa. Płacisz - wymagasz. Jeżeli byłeś
ciekawy jak działa modem, to dostałeś pomoc. Problemy są problemem
operatora.

Re: Dostep do sieci poprzez kablówkę
a mnie sie wydaje ze to problem typu: kupilem na allegro modem kablowy
webstar, jak zrobic zeby miec internet, kablowka dziala, moze trzeba wyjac
filtr w puszce na klatce? To tak nie dziala kolego



Re: Dostep do sieci poprzez kablówkę
Quoted text here. Click to load it

Najprawdopodobniej jeśli to nowa instalacja to rypnęli się wpisując
dane Twojego modemu, np. jego MAC adres. Jeśli to instalacja która
już kiedyś działała to może coś skopali z kablami w czasie instalacji
u sąsiada... nie wiem czy mieszkasz w bloku czy domku jednorodzinnym.
Tak czy inaczej tak jak Ci już mówiono - telefon do operatora i muszą
naprawić.


Re: Dostep do sieci poprzez kablówkę

Quoted text here. Click to load it

A u mnie internetu nie ma na wszystkich kabelkach w skrzynce.
Sygnał z netem, ma większe wzmocnienie, poza tym jak mi opowiadał kumpel,
to zwłaszcza starsze TV potrafiły wprowadzać zakłócenia i bywały problemy
z netem. Po wydzieleniu sygnału z netem na osobny kabel problemy znikneły,
dlatego też postawiono na takie rozwiązanie.

bhk



Re: Dostep do sieci poprzez kablówkę
Quoted text here. Click to load it

Z tego co mi wiadomo to mając telewizję kablową i chcąc podłączyć
internet/telefon/tv-cyfrową operator montuje w mieszkaniu potrójne gniazdo.
Tzn: normalnie było radio+tv_analog, a teraz
radio+tv_analog+usługicyfrowe(internet/fon/tv)

Modem od internetu podłączony jest do tego z usługi cyfrowe i w momencie
podłączenia go do zasilania próbuje łączyć się najczęściej z serwerem tftp z
którego pobiera
zaszyfrowany plik z ustawieniami dla danego modemu m.in. w nim są
zaszyfrowane
adres ip, prędkość transmisji upload i download serwery dns itp, itd...
Przy wykupieniu innej prędkości dostawca zmienia plik na serwerze i
wystarczy zresetować
modem a on pobierze dla siebie plik z nowymi ustawieniami.

Paweł




Re: Dostep do sieci poprzez kablówkę
nie chce niektorych obrazic wiec powstrzymam sie od komentarza do
wypowiedzi lukasza i Macka bo przychodza mi na mysl brzydkie slowa, a
te wasze wypowiedzi swiadcza tylko o waszym IQ.

A prawda jest taka ze z racji kolidujB1%cych godzinpracy montera
operatora i moich wziolem na siebie wB3%aczenie koncentryka do modemi i
siecF3%wki do PC bo w koncu to zadna filozofia a efekt taki ze sygnaB3%
nie docira do modemu bo go operator nie widzi. podobno zle jest
wzmacniacz ustawiony na klatce.
A moje pytanie byB3%o o to dlatego aby sie upewnic czy faktycznie
operator oprF3%cz przypisania MAC adresu w swojej bazie ma cos jeszcze
do zrobienia, i zeby nie zarzucili mi ze chiaB3%es sam to sie mEA%cz.

Ale niestety w Polsce jest tak ze najpierw sie oskarBF%a o oszustwa
zB3%odziejstwa, a potem mysli (lub nie) i zamiast odrobina zrozumienia
sa takie odpowiedzi jak wyzej. wstyd mi za Was i tyle.

Re: Dostep do sieci poprzez kablówkę
Użytkownik slawek7 napisał:
Quoted text here. Click to load it

Nie napinaj się, bo Ci żyłka pierdziawka pęknie. Nie oskarżałem Ciebie o
złodziejstwo, więc daj sobie na wstrzymanie. Co to za kablówka, która
pracuje od 7 do 15? Mają dostęp do puszki na korytarzu, to nawet nie
muszą wchodzić do domu, żeby zweryfikować poprawność pracy. Pozostaje
ostatni odcinek kabla w mieszkaniu i modem do podmiany w BOK. Dla
chcącego nic trudnego.

Re: Dostep do sieci poprzez kablówkę
(ciap)
Quoted text here. Click to load it
(ciap)

To "na drzewo" z takim operatorem!

--
Włodek


Re: Dostep do sieci poprzez kablówkę
to problem z moimi godzinami pracy bo to ja pF3%BCno wracam. DzwoniB3%em d=
o
operatora i zweryfikowaB3% MAC adres i to na infolini mF3%wiB3% ze do modem=
u
sygnaB3% albo nie dochodzi albo nie wychodzi.
byB3%em ciekawy czy on musi fizycznie cos odblokowac na klatce bo monter
z biura obsB3%ugujB1%cy mojB1% ulice ma wolne. ciekawy jestem co powie jutr=
o
i ile bede sie uzeraB3% z nim ze jednak moja obecnosc do szczecia nie
jest mu potrzeba. Zobaczymy.

A ja sie nie denerwuje, przeraza mnie tylko to ze zawsze jak sie pyta
o cos to sa dziwne podejrzenia.''

A wie z Was ktoB6% jaki do takich modemF3%w musi byc rozdzielacz? tak aby
z jednego kabla dac sygnaB3% na modem i TV?

Re: Dostep do sieci poprzez kablówkę
Quoted text here. Click to load it

W normalnym ustroju kapitalistycznym, gdzie obowiazuja prawa rynku to nie
jest Twój problem.
(ciap)
Quoted text here. Click to load it
(ciap)

Teraz ja ...


mam wolne! :-)

--
Włodek


Re: Dostep do sieci poprzez kablówkę
Użytkownik slawek7 napisał:

Quoted text here. Click to load it
Zainteresuj się ofertą innego dostawcy. Serio. Wiem, że kablówka jest
zwykle jedna ale są inne metody. Jeżeli faktycznie jest tak, jak
piszesz, to firma jest wyjatkowo do d.. Nawet TP pozwala na ustalenie
dogodnego terminu wizyty. Jeżeli urlop montera rozkłada instalacje, to
ręce opadają. Co będzie jak już zaczniesz płacić a pojawi się uszkodzenie?


Quoted text here. Click to load it

Widziałem wersję z rozdzielaczem w domu na TV i modem. Jeżeli podłączysz
kabel bezpośrednio do modemu (bez rozdzielacza), to internet powinien
chodzić bez łaski. Rozdzielacz wymaga sprawdzenia, ewentualnie
podniesienia poziomu sygnału - tak aby nie brakowało poziomu do czystego
odbioru TV. O ile pamiętam, to internet chodzi znacznie poniżej
analogowych sygnałów RTV, także nie zaśmieca odbioru TV, czy radiowego.
Nie wypowiem się na temat zawartości skrzynki, bo jej w środku nie
widziałem. Przynajmniej tej w epoce z internetem. Przed internetem, to
nawet przy tym pracowałem.
Maciek

Re: Dostep do sieci poprzez kablówkę

[ciach]

A wie z Was ktoś jaki do takich modemów musi byc rozdzielacz? tak aby
z jednego kabla dac sygnał na modem i TV?


Odpowiedni rodzielacz powiniens dostac wraz z modemem. Bardzo dobrym
rodzielaczem jest nasz krajowy Telmor seria GMF-35x
Nazywaja to gniazdo multimedialne. Z kablowki rodziela sygnal na dane
(internet), TV i Radio.
Cena takiego rodzielacza okolo 35 PLN



Re: Dostep do sieci poprzez kablówk

Quoted text here. Click to load it

W katowickiej UPC radio o jakiegoś czasu nie działa...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.



Re: Dostep do sieci poprzez kablówk
Quoted text here. Click to load it

UPC oficjalnie wyłączyła radiowy sygnał analogowy w całej Polsce
gdzieś tak rok temu :(

Pozdrowienia,
MKi

Re: Dostep do sieci poprzez kablówk

Quoted text here. Click to load it

Zgadza się.
Strasznie mnie to zdenerwowało...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.



Site Timeline