dopasowanie impedancji - Page 3

Re: dopasowanie impedancji

Nie, nie jestem... masz rację, po stronie żarówki oczywiście ma być
większe napięcie ;)... sorry...

Pozdrawiam
Konop

Re: dopasowanie impedancji
Co to sB1% "omuf'y" - nie znam takiego zwierza....

Dziwny przykB3%ad wybraB3%eB6%.
Przy zasilaniu energiB1% elektrycznB1% nie stosuje siEA% dopasowania
impedancyjnego !
WyobraBC% sobie turbinEA% elektrowni, w ktF3%rej wydzielaB1%j siEA% MEGAWAT=
ciepB3%a.
Akumulator z  dopasowanym impedancyjnie obciB1%BFeniem zagotuje siEA% a po
chwili wybuchnie.
W takich zastosowaniach stosuje siEA% najczEA%B6ciej dopasowanie napiEA%ci=
owe
-
BC%rF3%dB3%o ma impedancjEA% o rzEA%dy wielkoB6%ci mniejszB1% od obciB1%BF=
enia.

Wybierz jakiB6% inny przykB3%ad (i bez omufF3%w)

Wmak

Re: dopasowanie impedancji
Hello Wmak,

Jak ktoś ma słabiutki poziom wiedzy, to nadrabia takim pseudofachowym
bełkotem. Typowe, niestety - wzmaki, kondy, trafoki a teraz omufy :(

Re: dopasowanie impedancji

kondensatory i transformatory sa za dlugie, nawet dla profesjonalisty.

No chyba ze .. masz jakis skrot klawiaturowy ? :-0

J.

Re: dopasowanie impedancji
Hello J,

Dla mnie nie są - z tego wniosek, że jestem amatorem.

Bez sensu - po co?

Re: dopasowanie impedancji

Nie uważam że zawsze świadczy to zawsze o amatorstwie.
Te wzmachole kondziory i inne to w użyciu młodzieży często. Tak samo jak
spoko, luzik, siema, nara itp.
To ich świat z którego z czasem wyrastają (z paroma wyjątkami np. Owsiak)
Niemcy uwielbiają skróty. Oni mają przydługawe nazwy i prawie zawsze stosują
skróty nawet w pismach fachowych.
Ale nie są to skróty slangu środowiskowego tak jak u nas.

Jest jeden skrót który jednak się  u nas przyjął - trafo.

Marek

Re: dopasowanie impedancji

jak zauważyłęś to jest tylko przykład!:O)
jak to sie nie stosuje, ty nie stosujesz, nikt nie stosuje, nie da się
zastosować?:O)

ale to sobie teoretyzujesz w oderwaniu od tematu, mnie interesuje
dopasowanie impedancyjne, czyli pobieranie maksymalnej mocy ze źródła przy
jednoczesnych minimalnych stratach, to że w energetyce nie stosuje się
dopasowania impedancyjnego jest inna bajka, bo tam nie znasz impedancji
obciążenia, więc bezpiecznie jest jesli impedancja źródła jest sporo
mniejsza, to zapobiega jego uszkodzeniu i tyle, a o ekonomię też nikt tam
nie dba!:O)

ale co, nie skumałeś czy jak, bo jak to sie mówi że byle baletnicy to i
rąbek u spudnicy prtzeszkadza, wybacz, ale nie mam omegi na klawiaturze,
wiec mogą być łomy?:O)

Re: dopasowanie impedancji

WB3%aB6%nie prF3%bowaB3%em ci uzmysB3%owiE6%, BF%e nikt przy zdrowych zmys=
B3%ach,
znajB1%cy przynajmniej prawo Pana Ohma,
takiego dopasowania przy przesyB3%aniu energii nie stosuje

Nie tylko z przyczyn technicznych - takBF%e ekonomicznych dopasowanie
impedancyjne nie ma sensu.
JuBF% ci inni pisali - kto chciaB3%by pB3%aciE6% za poB3%owEA% energii,
zmarnowanej w elektrowni lub akumulatorze, baterii itp.

OgF3%lnie - przeszkadza mi, gdy ktoB6% usiB3%ujB1%cy siEA% czegoB6% nauczy=
E6%,
lekcewaBF%y potencjalnych nauczycieli niechlujnym, nieortograficznym
tekstem np:  "spudnicy prtzeszkadza".
W moim komputerze  teBF%  nie ma greckiego alfabetu, wiEA%c piszEA%: omy,
omF3%w, by byB3%o zrozumiaB3%e.

Re: dopasowanie impedancji
Hello Wmak,

W języku polskim jednostką rezystancji, impedancji itd. jest "om"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Om_%28jednostka%29 . Po prostu. I nie
trzeba się z używania poprawnej jednostki trollom tłumaczyć.

Re: dopasowanie impedancji

fajnie że padł przykład elektrowni, tam mają przecież turbiny prądotwórcze
więc teraz zobacz w jakim jesteś wielkim błędzie:O)
para dmuchajaca w turbinę ma jakąś tam moc, załóżmy że wali włopaty z mocą
100W a turbina ma impedancję 1om, obciążając taką turbinę 1omowym
odbiornikiem mozna z niej odebrać maksymalną moc równą 50W, czyli połowę
mocy, druga połowa wydzieli sie w postaci ciepła na turbinie:O)
teraz wytłumacz mi proszę ciebie jaki sens ekonomiczny ma obciążanie takiej
turbiny sporo większą impedancją np: 100omów żeby odbierać z niej jedynie 2W
energii, podczas gdy para bucha cały czas z mocą 100W?:O)

w przypadku pobierania energii z akumulatorów racją jest że ekonomicznie
opłaca się spore niedopasowanie, a teraz wyobraź sobie układ agregatu
prądotwórczego i baterii akumulatorów (dasz rade?:O), obcią zenie masz
jedno, a dwa źródła i dopasowania muszą byc różne w zależności od tego z
jakiego źródłą idzie energia, tego skutecznie nie da się zrobić bez
transtormacji impedancji!:O)

pycha przez ciebie przemawia, nie ucz ojca dzieci robić,
udeż się w pierś i daj w niedzielę na tace!:O)

Re: dopasowanie impedancji
Panowie
Proponuje zakończyć wątek bo gość jest totalnym ignorantem i niczego nowego od
was się nie dowie.

Nie docierają do niego najprostsze prawa fizyki.

Pozdrawiam
Zbyszek

Re: dopasowanie impedancji
Jak wyliczyłeś te 2W ?
Jeśli 100W wydzieli się w szeregowo połączonych rezystorach 1om i 100om to w
rezystancji 1om wydzieli się 0.99W, a w 100om 99,01W.
Sprawność wyniesie 99,01%.
Jeśli (w co wątpię) szukasz sensu ekonomicznego to w tych 99,01% łatwiej go
znaleźć niż w 50%.
P.G.

Re: dopasowanie impedancji

kto ci powiedział ze te 100W wydzieli sie w szeregowym połaczeniu 1om i
100omuf?:O)
turbina jest rozkręcona mocą 100W i tyle, jak podłączysz do niej obciążenie
100omowe to tej mocy nie odbierzesz, moze jakieś marne 10%, ale jak ją
obciążysz obciażeniem 1omowym to odbierzesz 50% mocy:O)

Re: dopasowanie impedancji

Załóżmy, że ma Kolega generator (prądnicę) o znamionowej mocy wyjściowej
100W i teraz niech kolega spróbuje doprowadzić do wału tej prądnicy moc
mechaniczną na poziomie 100W w sytuacji gdy prądnica obciążona jest na
wyjściu mocą 10W lub wręcz hula na biegu jałowym bez obciążenia
elektrycznego...

Zobaczymy, czy się to Koledze uda ? :-)

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: dopasowanie impedancji

eeee... i co ma się niby stać?:O)
żadnego problemu nie widzę w napędzaniu prądnicy jakąś stałą mocą
i pracującą bez obciążenia jak i z obciążeniem, więc jaki z tego morał?:O)

Re: dopasowanie impedancji

A ja widzę problem. Czy rozumie Kolega pojęcie "doprowadzić moc
mechaniczną na poziomie 100W" ? Bo obawiam się, że upraszcza Kolega
problem do podłączenia ośki prądnicy z ośką silnika o mocy wyjściowej 100W.

Krótka podpowiedź. Moja bryka ma 120KM pod maską (czyli ok  88kW). Czy
jak jadę pod stromą górę, a po chwili z górki i z wiatrem, to wał
napędowy przenosi cały czas moc 88kW ? Czy uda mi się wycisnąć z silnika
te 88kW przy naciśniętym pedale sprzęgła ? Jak rozumieć, że silnik w
samochodzie "ma 88kW" ?

Pozdrawiam
Grzegorz

P.S. Coraz mniej błędów ortograficznych... Tak trzymać :-)
Poprawi tylko Kolega w czytniku tego "Órzytkownika" ;-)

Re: dopasowanie impedancji

w czym widzisz problem?:O)
więc wypijam napoja energetycznego redbula, biorę prądnicę, chwytam za
korbkę i kręcę ile mam pary w łapach z pełną mocą (100W:O), jak brądnica
będzie nieobciążona to będzę nią kręcił szybko, a cała moc pójdzie w straty
na łożyskach, jak ją obciąże to będą nią kręcił woniej i tyle, pytanie
brzmi: jak ją obciążyć aby odebrać z niej maksymalną moc?:O)
ponieważ moc jest skorelowana z energią więc odnosi się to również do
energii:O)

zamieszałeś inie wiem o so chdzi?:O(

Re: dopasowanie impedancji

ChciaB3%eB6% powiedzieE6%: aBF% siEA% rozleci.
PrB1%dnica 100W to taki pierdzielnik wielkoB6%ci dynama rowerowego w
porywach do puszki coca-coli. A3%oBF%yska tej wielkoB6%ci tracB1% tak z 10W
przy 60krpm i rozlatujB1% siEA% przy 100k. Wirnik straci kontakt z
rzeczywistoB6%ciB1% wczeB6%niej. AF%adna prB1%dnica nie wytrzyma bez szwank=
dostarczenia do niej mocy znamionowej bez obciB1%BFenia. Im wiEA%ksza
prB1%dnica, tym margines (procentowo) mniejszy.
Nie trolluj.

Marek

Re: dopasowanie impedancji

widzę ze zbyd doałownie wziąłeś słowo "cała moc" do siebie, ta moc zostanie
wyprodukowana przeze mnie i nie odebrana przez prądnicę (poza jakimiś
stratami mechanicznymi i magnetycznymi), po w takim przypadku cała moja moc
zostanie stracona, poza tym straty prądnicy nie są stałe jak założyłeś, lecz
proporcjonalne do obrotów, wiec jeśli będzie to porządna prądnica to sie nie
rozleci, zacznie sieę kręcić z prędkością przy kturej moc strat zrówna sie z
mocą dostarczaną i tyle, ale widzę ze gmatwasz bo nie potrafisz odpowiedzieć
na proste pytanie, mianowicie jak obciążyć prądnicę zeby odebrać z niej
maksymalną moc?:O)
jeśli to dla ciebie za trudne to nie mąć dalej i nie odpowidaj:O)

Re: dopasowanie impedancji

Odpowiedź jest banalnie prosta: Prądnicę należy obciążyć optymalnie :-)

Chyba nie pozostaje Koledze nic innego, jak wkręcić jakąś prądnicę w
imadło, podłączyć do niej watomierz i jakieś regulowane obciążenie,
zamocować na osi korbę, wypić wspomnianego redbula... po dokonaniu serii
pomiarów i ich opracowaniu zgłosić się po nagrodę Nobla.

Pozdrawiam
Grzegorz

P.S. Nie zniechęcać się. Einsteinowi też zarzucano, że tworzy jakąś
"nową fizykę". Bo kto to widział, żeby nietykalną świętość jaką był czas
rozciągać jak gumkę od kaleson.

Site Timeline