Domowy "patent" na odizolowanie ścieżek na

Wykonuję właśnie domową metodą płytkę do pewnego projektu. Płytka dość spora, a urządzenie będzie wykonane w jednym-dwóch egzemplarzach, więc w tym konkretnym przypadku niezbyt opłaca mi się zamawianie tego w chińskiej fabryce. Na płytce będzie się znajdował między innymi moduł ESP8266-07S. Usunąłem spod niego pole masy, żeby uniknąć potencjalnych zwarć z przelotkami. Niby wydają się być zabezpieczone soldermaską, ale nigdy do końca nie wiadomo... Nie byłem jednak w stanie usunąć z projektu paru ścieżek, biegnących pod modułem.

Ktoś ma jakiś sprawdzony "patent" na izolowanie ścieżek w takiej sytuacji? Najprościej można by je "zapaćkać" jakimś lakierem, ale nie wiadomo jak będzie wyglądała kwestia jego trwałości po latach. No i nie wiem jak zniesie podniesioną temperaturę podczas lutowania. Jakiś czas temu obiła mi się o uszy informacja o jakimś domowym patencie na "soldermaskę", z wykorzystaniem jakiegoś preparatu ze sklepu dla plastyków, utwardzanego za pomocą światła UV. Ktoś si orientuje o co może chodzić?

Jeszcze jakieś inne pomysły? Naklejenie folii kaptonowej przed przylutowaniem modułu?

Reply to
Atlantis

W dniu 12.07.2019 o 08:31, Atlantis pisze:

Kapton wydaje się dobry rozwiązaniem, jest cienki i nie powinien przeszkadzać.

Reply to
Zbych

W dniu 12.07.2019 o 08:44, Zbych pisze:

Ja przyklejam "naklejke cene" na dol esp:)

Reply to
wchpikus

Że co? Zrobią Ci profesjonalnie 5 sztuk w takiej cenie, że się nie opłaca schodzić do piwnicy po chlorek.

Kawałek folii kaptonowej albo taśmy poliestrowej do cewek skutecznie załatwi sprawę.

Naklejenie folii zajmuje minutę (z docięciem) i masz gwarancję sukcesu. Nie kombinuj z własnymi powłokami.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski