Domofony

Czy mógłby ktoś mi wyjaśnić na jakiej zasadzie działają domofony takie do
domków jednorodzinnych? Czy jest to pętla prądowa jak w telefonach
stacjonarnych czy coś innego? Co to są te 3, 4, 5 czy 6 przewodowe domofony?
Czym się różnią? Czy ma ktoś linka do schematów? Co leci tymi kablami ale
dokładnie "elektronicznie" :-)
?

Re: Domofony

Przewody w unifonie (mieszkaniu):
1 - masa (wspólna)
2 - mikrofon
3 - słuchawka
4 - wzywanie
5 - otwieranie (zwierane do masy)
ewentualnie 6 - otwieranie (zwierane do drugiego bieguna trafa)

W 4-przewodowych otwierane jest realizowane przewodem mikrofonowym.

Pozdrawiam

Re: Domofony
Do domkF3%w jednorodzinnych polecamy lepsze rozwiB1%zanie czyli centrale
telefoniczna z podB3%B1czonym do niech bramofonem.  Wtedy nie trzeba
kupowaE6% unifonF3%w a kaBF%dy telefon speB3%nia jego rolEA%.
Ponadto mozna wykorzystaE6% z tego domofonu funkcjEA% ' bramofonu
komF3%rkowego'
WiEA%cej sie dowiedzieE6% o bramofonach dowiedzieE6% ze strony www.elektron=
ix.pl

Re: Domofony

Dzięki,  a zasilanie którymi kablami leci? Mam taki 5 przewodowy z
zasilaczem podłączonym do części bramowej, a unifon nie ma zasilacza mimo,
że posiada wewnątrz sporą elektronikę. Jak on się zasila ? Tam jest co
najmniej wzmacniacz mikrofonu

Re: Domofony

I to cała elektronika, właśnie ten wzmacniacz ;-). W zasadzie jeden
tranzystor najczęściej... Zasilany jest po linii mikrofonu. Podaję Ci
przykład najczęściej używanego systemy 5-przewodowego, bo układy do domków
jednorodzinnych mogą być bardziej skomplikowane...

Re: Domofony

No właśnie ten mój jest skomplikowany. W unifonie jest z 10 tranzystorów
SMD, jakieś nandy, LL4148 w minimelfie też z dziesięć sztuk, elektrolity,
stado RC smd i taka płytka ze strukturą scalaka zalaną kroplą kleju jak na
LCD od tyłu. Nie wiem co to jest ale przez rezystor zasilający mikrofon
raczej tego nie zasilę.
Ma ktoś sugeste jak to jest zasilane ?

Site Timeline