domofon: nie buczy, jak dobrać transformator

witam

jakies 8 lat temu zakładałem domofon na 10 mieszkań. Tak ogólnie przez ten cały czas wszystko działa w miarę OK. Nic już nie pamiętam od tamtego czasu, poprostu nie było potrzeby zaglądania do instalacji i odświeżania pamieci. Występowała jednak od początku pewna niedogodność. Otóż pomimo zasilania elektrozaczepu prądem przemiennym, nie wydaje on charakterystycznego buczącego dzwieku. Czyli inaczej mówiac, domownik musi nacisnąć przycisk otwierania, i krzyknąć już- proszę pchać. na początku na tyle sie ludzie cieszyli ze wreszczie jest domofon ze nie narzekali, i nauczyli sie jak to zrobić. Teraz elektomagnes jakby"osłabł" i jak sie dzwi popchnie za wcześnie, to wcale nie da się otworzyć. trzeba je puścić i popchnąc.

Dzisiaj rozkopałem układ, na transformatorku jest 12,5V AC, ale podczas działania elektromagnesu spada do 10V. na ryglu spada nawet poniżej 10, wiec wydaje sie ze układ ma za słabe zasilanie. Elektromagnes powinien pobierać 0.5-0.7A - wiec niewiele. transformator... jedyne oznaczenie jakie znalazłem to 6/34. Z tego co wygoglałem ma (10V 0,5A) -wiec zdecydowane za mało. Jaki byście transformator polecili do tego domofonu? czy mozna kupić obudowę która zmieści tylko taki transformator

- tak aby go przykręcić do sciany?

Dziekuje i pozdrawiam

ToMasz

Reply to
ToMasz

Pan ToMasz jakies 8 lat temu zakładał domofon na 10 mieszkań:

Są toroidalne transformatory 12V do lamp halogenowych, takie zamontowane w plastikowe obudowy. Może się nadadzą.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Wiekszosc elektrozaczepow przy zbyt duzej sile dzialajacej "otwierajaco" na klapke nie zadziala poprawnie. Pewnie chodzi o te tansze. Moze wymiana na nowy da oczekiwany rezultat. Byc moze drzwi sie wypaczyly, opadly - 10lat to zabek czasu :) i mocniej naciska jezyk zamka na elektozaczep. Sa elektrozaczepy z regulacja wysuniecia zapadki. Polecam elektozaczep firmy lockpol (maja strone - od #$%^T$# do wyboru).

I zastanawia mnie dlaczego nie bzyczy - pradem stalym nie zasilasz przeca!

Reply to
Papkin

Jak długie przewody są od trafa do zaczepu? Jeśli długie, a na dodatek kabelek jest domofonowy/telefoniczny, to wymień na dwużyłowy ok. 2 x 0,75 mm kw. A jak nie masz możliwości to połącz równolegle max. dużo żył biegnących do zaczepu. Spadek napięcia na kabelku będzie duży, bo zaczepo\ pobiera ok.

1 A. I przy 10 V normalnie pracuje jakby co. Mówię o normalnych, średniej klasy zaczepach. Jeśli to jakieś wynalazki to może być inaczej. Słabsze działanie może wyniakć też ze starości. Brudny smar, wyrobiebnie mechanizmu itp. Kup nowy, to raptem ok. 50 zł. Z praktyki też Ci powiem że nie ma najmniejszego sensu ich rozbieranie, czyszczenie, smarowanie itd. To jest po prostu zużyte i "rasowanie" nic nie daje :-). Zaoszczędzisz sobie kłopotu wstawiając nowy. Natomiast dlaczego nie brzęczy? Trudno ocenić. Jeszcze nie spotkałem się z tym, że zasilany pr. zm. nie brzęczy :-). Może jednak dostaje stały?
Reply to
Robert_J

Użytkownik "Robert_J" <rob snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:gur587$ad4$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Pewnie rację ma Robert .Podpisuję sie pod jego słowami. Wczoraj rozwiązałem właśnie taki sam problem. Też podejżewałem zasilacz (podłożyłem inny) i dalej słabo ciągnie i nie brzęczy całą mocą. Czyściłem (może za słabo ) i smarowałem i bez efektu. Przełożyłem werk z innego nie zużytego lecz z wyłamanym językiem elektromagnesu i działa jak należy. Kup nowy (raz na 10 lat chyba się należy nówka sztuka) .

pozdr PK

Reply to
Peters