doładowywanie akumulatora samochodowego b aterią słoneczną - Page 2

Re: doładowywanie akumulatora samochodowego baterią słoneczną

Oprócz tego o czym pisali Koledzy dodam coś od siebie. Moja "babcia" z
dieslem na pokładzie kończy w tym roku 18 lat :-) i pali od pierwszego
kopa w najgorsze mrozy. Akumulator wymieniałem po 13-tu latach. Też
jeżdżę głownie na krótkich dystansach po mieście. Problemy, które masz
przy rozruchu mogą być spowodowane zbyt niskim napięciem alternatora
(zużyte szczotki, źle działający regulator napięcia, uszkodzona jedna
dioda w mostku prostowniczym). Pomierz jakie masz napięcie w instalacji
podczas pracy silnika przy większych obrotach. Powłączaj wszystkie
światła i zerknij czy napięcie nie spada za bardzo. Dokładnie o ile to
ciężko powiedzieć, ale sprawny alternator powinien utrzymać napięcie na
w miarę stałym poziomie 14V z hakiem.
Druga sprawa, to czy masz sprawne wszystkie świece żarowe. Typowy 4-ro
cylindrowy diesel zapali na dwóch świecach... z trudem ale zapali.
Często jak uszkodzona jest tylko jedna świeca to właściciel nawet tego
nie zauważa :-) Praktyczna rada, którą stosuję przy bardzo niskich
temperaturach: Po przekręceniu kluczyka, czekam aż zgaśnie kontrolka
grzania świec, wyłączam i ponownie grzeję świece, ale jak kontrolka
zgaśnie to nie kręcę od razu rozrusznikiem, tylko czekam aż "klepnie"
przekaźnik czasowy świec (w moim autku wyraźnie to słychać) i dopiero
wtedy kręcę. Zawsze to kilkadziesiąt amper więcej dla rozrusznika.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: doładowywanie akumu latora samochodoweg o baterią słoneczną
On Mon, 02 Mar 2009 08:37:24 +0100, Grzegorz Kurczyk

Nie spotkałem jeszcze diesla, który nie wyłącza przekaźnika świec żarowych w
momencie podania napięcia na cewkę rozrusznika. Nie ma więc potrzeby czekać, aż
przekaźnik klapnie, co przy "wolnych" świecach trwa o wiele dłużej, niż
zgaśnięcie kontrolki.

Re: doładowywanie akumulatora samochodowego baterią słoneczną

Mercedesa w124 nie widziałeś? ;-)

--
Pozdr.
Michał

Re: doładowywanie akumulatora samochodowego baterią słoneczną

Hehe :-) BINGO :-) Wspomniana "babcia" to właśnie W124 300D :-)
Również w starym Fordzie Escorcie 1,6D świece grzały podczas rozruchu.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: doładowywanie akumu latora samochodoweg o baterią słoneczną
On Tue, 03 Mar 2009 08:14:45 +0100, Grzegorz Kurczyk

Dałbym sobie rękę uciąć, że powinno być inaczej (po to w instalacji jest przewód
nr 50 - ma rozłączać prądożerne odbiorniki m.in świece, dmuchawę, ogrzewanie
szyb itp.) i bym pewnie teraz nie miał ręki :-) Częściej mam w ręce osprzęt, niż
całe auto, ale przekaźnik zawsze rozłącza po podaniu napięcia na ten styk i
chyba wszystkie przekaźniki ten styk mają. Aż dziwne, że coś takiego może być w
aucie, którego nie dosięgło jeszcze projektowanie przez księgowych.

Re: doładowywanie akumulatora samochodowego baterią słoneczną

bo sam mam E250TD (s124, 20v) z '95 :-), czyli odrobinę młodszy

przewód

no cóż, w 124 świece grzeją przed startem, w trakcie startu i jeszcze
jakiś czas po starcie :-)
http://www.beru.com/english/produkte/gluehkerzen/dreiphasen.php
Podczas obecnej zimy tylko dwa razy silnik mi nie zapalił za pierwszym
przekręceniem kluczyka w stacyjce. I w obu przypadkach była to moja
wina. Raz zapomniałem, że przy -12 trzeba jednak lekko wcisnąć gaz przy
rozruchu i jednocześnie zbyt szybko odpuściłem rozrusznikowi. Drugi raz
gdy dałem koleżance kluczyki przy -4. Okazało się wtedy, że nigdy
wcześniej nie jeździła samochodem z silnikiem diesla :-)

--
Pozdr.
Michał

Re: doładowywanie akumulatora samochodowego baterią słoneczną

Może właśnie dlatego, że tych autek nie projektowali księgowi
(akumulator i alternator) nie było takiej potrzeby.
W mojej "babci" nawet światła drogowe się nie wyłączają podczas rozruchu
tak jak to ma miejsce chyba w większości współczesnych samochodów.
Ciekawe ile mi wytrzyma nowy akumulator ? Choć jak na taniego chińczyka
trzyma się naprawdę nieźle.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: doładowywanie akumulatora samochodowego baterią słoneczną
  czy w takim

Taka ładowarka była już parę lat temu w sprzedaży, jakieś 10x25cm z
metrowym kablem do gniazdka zapalniczki do położenia na podszybiu. W
niektórych krajach jak sie leci samolotem na wczasy to na lotnisko
jedzie sie własnym autem i zostawia je na parkingu. W takich warunkach
(lato, otwarty teren) miało to zapewnić bezstresowy powrót do domu.

Re: doładowywanie akumulatora samochodowego baterią słoneczną

Też mi się zdarza zostawiać samochód na killa dni na Okęciu w wyjazdowych
okolicznościach. Ktoś z zarządu Polskich Portów Lotniczych chyba pomyślał
o bezstersowych powrotach do domu, bo zaprojektował dobowy parking pod
chmurką. W naszym klimacie to wprost genialny pomysł.

Re: doładowywanie akumulatora samochodowego baterią słoneczną

Akumulator do wymiany albo brak ładowania.

Daruj sobie ogniwa.....lepiej już dorobić do samochodu korbę do zapalania :)

zbyszek

Re: doładowywanie akumulatora samochodowego baterią słoneczną

Bylo od razu ze masz zabytek ;-)
Kolega ma 60Ah w lodce. Zeby byl zawsze naladowany to wstawil se ~0.5m^2
ogniwo do ladowania akumulatora. Tu nie chodzi o naladowanie, tylko o
podtrzymanie przez 2-3 tygodnie.

--
Jerry1111

Site Timeline