Dodanie składowej stałej

Cześć,

szukam pomysłu na proste dodanie składowej stałej do kwadratowego
przebiegu (-1.5V ; 1.5V), tak aby uzyskać dodani sygnał. Chcę sprząc
wyjście z preskalera z wejściem AD9851, który widzi na wejściu Mclk
jedynkę od ok. 3V. Zakres częstotliwości 40MHz - 130MHz, najlepiej jak
najprościej z pojedynczym zasilaniem ;-) Czy macie jakiś pomysł?

--
Filip.

Re: Dodanie składowej stałej

      -
     | |
     | |
     |_|

  -||-+----------------------------->???

      -
     | |
     | |
     |_|

      /

Re: Dodanie składowej stałej

Zapomniałem dodać: ma wysterować obciążenie 50ohm przez kabel. ;-)

--

      |_|        |  \________________ ?
   -||-+---------|+/
       |         |/
       -
      | |
      | |
      |_|

       /

:P
;)

e.

Re: Dodanie składowej stałej

To nie zadziała w w.cz. Najprostsze rozwiązanie to tzw. bias tee,
składające się z kondensatora i dławika:
http://www.qsl.net/n9zia/wireless/pics/bias_tee.png

--
Filip.

Re: Dodanie składowej stałej
Hello Filip,

Skoro wiesz, to po co pytasz? Bo ja tu już kombinuję z jakimś
kaskodowym źródłem prądowym :(

Re: Dodanie składowej stałej

    Znalazłem rozwiązanie dziś popołudniu, okazało się że mam na półce
gotowy bias tee z Minicircuits ;-) Buduję elektronikę do labu, wszystko
ma postać modułów: osobno preskaler (wyjście 50ohm), osobno DDS (wejście
50ohm). Okazało się, że bezpośrednie spięcie nie zadziała z powodu jak
napisałem (DDS wymaga sinusa 100MHZ z offsetem aby zaskoczył).
Podłączenie stałego napięcia przez dławik wydaje się być dobrym
rozwiązaniem: nie zmienia impedancji bo dla AC dławik stanowi duży opór
a puszcza DC, który sobie dopływa do gnd przez 50ohm obciążenia dając
stały spadek na nim i offset. Fabryczny bias tee chodzi do 6 GHz, więc
jest sporo zapasu.

--
Filip.

Re: Dodanie składowej stałej
Hello Filip,

Dobra, dobra - ale od jakiej częstotliwości to poprawnie działa? Bo 56
nH to bardzo mała indukcyjność...

Re: Dodanie składowej stałej
On czw, 04 cze 2009 10:35:49 in article

Nie chce mie się liczyć tego ze schematu ;),ale
minicircuits mają nawet model 200kHz-12Ghz

http://www.minicircuits.com/products/bias_tees_main.html

Re: Dodanie składowej stałej
Hello Mirek,

Mi właśnie też nie.

Nie przeczę - odnoszę się jednak do dość konkretnej indukcyjności - 56
nH - to bardzo mało :(

Re: Dodanie składowej stałej

    Masz na myśli wartość ze schematu pod linkiem? Nie wiem, ja podłączyłem
dławik znaleziony w szufladce: ze staaarych zapasów, drut DNE na rdzeniu
fi=5mm zalany lakierem i działa ;-) Ale myślę, że to słuszna uwaga warta
sprawdzenia czy działa dla małych f (dla mnie od ok. 5-10 MHz a docelowo
w okolicach 50-130MHz).

--
Filip.

Site Timeline