Dodanie składowej stałej

Cześć,

szukam pomysłu na proste dodanie składowej stałej do kwadratowego przebiegu (-1.5V ; 1.5V), tak aby uzyskać dodani sygnał. Chcę sprząc wyjście z preskalera z wejściem AD9851, który widzi na wejściu Mclk jedynkę od ok. 3V. Zakres częstotliwości 40MHz - 130MHz, najlepiej jak najprościej z pojedynczym zasilaniem ;-) Czy macie jakiś pomysł?

Reply to
Filip Ozimek

| - | | | | |_| | -||-+----------------------------->??? | - | | | | |_| | /

Reply to
Mirek

Mirek pisze:

Zapomniałem dodać: ma wysterować obciążenie 50ohm przez kabel. ;-)

Reply to
Filip Ozimek

Użytkownik "Filip Ozimek" snipped-for-privacy@mielonka.polbox.pl> napisał w wiadomości news:h03v0l$iff$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

| - | | |\ | | | \ |_| | \________________ ? | | / -||-+---------|+/ | |/ - | | | | |_| | /

:P ;)

e.

Reply to
entroper

entroper pisze:

To nie zadziała w w.cz. Najprostsze rozwiązanie to tzw. bias tee, składające się z kondensatora i dławika:

Filip Ozimek

Skoro wiesz, to po co pytasz? Bo ja tu już kombinuję z jakimś kaskodowym źródłem prądowym :(

RoMan Mandziejewicz pisze:

Znalazłem rozwiązanie dziś popołudniu, okazało się że mam na półce gotowy bias tee z Minicircuits ;-) Buduję elektronikę do labu, wszystko ma postać modułów: osobno preskaler (wyjście 50ohm), osobno DDS (wejście

50ohm). Okazało się, że bezpośrednie spięcie nie zadziała z powodu jak napisałem (DDS wymaga sinusa 100MHZ z offsetem aby zaskoczył). Podłączenie stałego napięcia przez dławik wydaje się być dobrym rozwiązaniem: nie zmienia impedancji bo dla AC dławik stanowi duży opór a puszcza DC, który sobie dopływa do gnd przez 50ohm obciążenia dając stały spadek na nim i offset. Fabryczny bias tee chodzi do 6 GHz, więc jest sporo zapasu.
Reply to
Filip Ozimek

Dobra, dobra - ale od jakiej częstotliwości to poprawnie działa? Bo 56 nH to bardzo mała indukcyjność...

Nie chce mie się liczyć tego ze schematu ;),ale minicircuits mają nawet model 200kHz-12Ghz

Mirek

Mi właśnie też nie.

Nie przeczę - odnoszę się jednak do dość konkretnej indukcyjności - 56 nH - to bardzo mało :(

RoMan Mandziejewicz pisze:

Masz na myśli wartość ze schematu pod linkiem? Nie wiem, ja podłączyłem dławik znaleziony w szufladce: ze staaarych zapasów, drut DNE na rdzeniu fi=5mm zalany lakierem i działa ;-) Ale myślę, że to słuszna uwaga warta sprawdzenia czy działa dla małych f (dla mnie od ok. 5-10 MHz a docelowo w okolicach 50-130MHz).

Reply to
Filip Ozimek