Dobry kabel RS232

Witam uprzejmie,

Chciałem zapytać, gdzie kupić taki trochę lepszy (porządnie wykonany, dobrze
ekranowany, być może dedykowany dla automatyki przemysłowej) kabel RS232 z
wtyczkami DB-9-męska : DB-9-żeńska, bez przeplotu? To będzie kabel do
łączenia paneli operatorskich ze sterownikami programowalnymi wewnątrz szaf
na dystansie 1,5m. Do tej pory działa na chińskim kabelku z supermarketu,
ale wolę dmuchać na zimne (nigdy nie wiadomo, jakie maszyny i jakie
zakłócenia można napotkać w zakładzie klienta) i nie jechać w przyszłości
500 km, żeby usuwać jakąś awarię.

Pozdrawiam,
   Robbo

Re: Dobry kabel RS232

ZrobiE6% samemu?
Tylko BF%e te obudowy wtyczek DE-9 (nie DB) dostEA%pne w sklepie "za rogiem=
" sB1% paskudne.
W TME majB1% fajne metalowe, ale trochEA% drogie, jednak wciB1%BF taF1%sze=
 niBF% podrF3%BF 500 km.

Re: Dobry kabel RS232

Może i tak, choć średnio z czasem, bo mam urwanie głowy z robotą. Najlepiej
by było, gdyby się dało kupić fabrycznie zrobiony. Coś tam znalazłem, co
tytułują jako kabel przeznaczony do komputerów przemysłowych, ekranowany,
ale wtyczki ma zalewane plastikowe.
Natomiast tak się zastanawiam, co by było, gdyby maszyna komuś ucięła rękę,
przyszedłby prokurator i poprosił o protokół z badań EMC tego kabla
własnoręcznie zrobionego (czy na taką samoróbkę muszę dać oznakowanie CE?).
W tej chwili mam tak, że wszystkie podzespoły systemu sterowania są kupne,
tylko połączone kablami sieci Ethernet, sygnałowymi, zasilającymi.W takim
przypadku zdaje się daję oznakowanie CE dla instalacji, a nie dla
urządzenia, co jest prostsze.

Robbo

Re: Dobry kabel RS232

Trzeba umiec zyc w otaczajacej nas rzcezywistosci a ta niestety zaczyna
przypominac chinskie lampiony z papieru z naklejka China Export.

Re: Dobry kabel RS232

Rzeczywistość jest taka, że współcześnie na świecie, a w szczególności w
Polsce, drugi Steve Jobs i Steve Wozniak nie mieliby chyba szans zbudować
pierwszego komputera w garażu i go sprzedać. Po pierwsze, w Polsce
przedmieścia z domami i garażami dopiero powstają, więc pewnie Jobs i
Wozniak mieszkaliby w bloku i nie mieli dostępu do garażu, a jeśli już, to
by ich ktoś podkablował (sam szukałem garażu i naczytałem się o perypetiach
ludzi, którzy założyli warsztat w garażu gdzieś na osiedlu), że wykorzystują
niezgodnie z przeznaczeniem. A jakby już jakimś cudem zbudowali komputer, to
albo by zaryzykowali i bez CE (kara chyba 100 tysięcy złotych) albo by
zrezygnowali, bo by ich z kieszonkowego nie było stać na badania EMC. Może
by próbowali to sprzedawać jako sprzęt laboratoryjny, więc wtedy bez
konieczności oznakowania CE(?) Pomijam już sprawy US-ów, ZUS-ów i innych.

Robbo

Re: Dobry kabel RS232
Hello Robbo,

Zapewniam Cię, że mieliby _obecnie_ takie same problemy w USA z UL.
Jak nie gorsze. Bo oni tam naprawdę robią badania zniszczeniowe.

Czasy samowolki w elektronice są przeszłością. Koncerny dbają, żeby na
stworzenie nowego produktu nie było stać małej firmy. Elementy
wymagające specjaluizowanych technologii montażu, same technologie nie
do ogarnięcia w garażu, bezsensowny ROHS.

 RoMan
Re: Dobry kabel RS232

Komputer mozna zbudowac i w bloku
Ee tam komputer,
http://lotniczapolska.pl/O-Zbyszku-co-samolot-skonstruowal,18331

To sie chyba i w USA zdarza, ale rzadko.

I nie nalezy mylic amerykanskiego garazu z polskim :-)

Z tym ze jak sie projektuje we dwoch, to i u nas przez pewien czas mozna US
i ZUS unikac. A jak juz jest produkcja, to sa przychody z ktorych mozna
oplacic.

A w USA tez ubezpieczenia nie sa za darmo.

J.

Re: Dobry kabel RS232
(ciap)

Co 4 lata jest szansa zmiany ;-)

--
Włodek

http://dino.inosak.org

Re: Dobry kabel RS232

Wcześniej trzeba by było włączyć analityczne, samodzielne myślenie, a na
to się nie zanosi.
K.

Re: Dobry kabel RS232

Przestań się bać a zacznij robić. Bezpieczeństwo człowieka i maszyny nie
może zależeć od przekłamania transmisji po RS232. Jak masz wyzwanie
dotyczące bezpieczeństwa, to daj pracę specjaliście z tego zakresu.
K.

Re: Dobry kabel RS232

W automatyce - 485.

Site Timeline