Dobre microswitche - kto robi?

Witajcie,
potrzebuje w pewnym urzadzeniu wymienic tanie, chinskie mikroprztyczki
klasy:
http://img199.imageshack.us/img199/4743/phap3301.jpg
na cos lepszego.
Footprint jest standardowy (ca. 300x400mils), wysokosci jeszcze nie
zmierzylem (trzeba cholere rozbebeszyc). Pytanie: kto na swiecie robi
takie mikroprzelaczniki DOBREJ jakosci?!
Cena nie gra wiekszej roli, powiedzmy ze nawet do 5EUR za mikroprztyk
moge przelknac, o ile jakosc bedzie bez zarzutu.

Wymagania:
- miekki, wyrazny punkt zadzialania
- pewnosc kontaktu
- powtarzalnosc. Chodzi o to, ze przycisk jest poganiany dzwignia
sprzezona z wajcha sprzezona z wichajstrem :) i kazdy klik powinien
"czuc" sie tak samo. W tej chwili lapie raz tak raz siak, raz czuc
kiedy kliknie, raz nie.
- mechaniczna kompatybilnosc. Tego jest wiecej, maszynki sa
zauwazalnie drozsze od mikroprztyczkow i nie wchodzi w gre ZADNA
modyfikacja, nawet najbardziej sensowna pod sloncem. Musi byc w takiej
samej obudowie, mechanicznie pasujacy, wylutowac stary, wlutowac nowy,
wio.

Kto takie prztyczki robi i gdzie je w EU dostac?
--
  Marek Lewandowski
 ICQ#/GG#: ask per mail.  mail: locust[X]poczta/onet/pl

Re: Dobre microswitche - kto robi?

sprzedaja. Rowniez moj elektroniczny na rogu.
A kto je robi i jaki producent spelnia moje wymagania?

Re: Dobre microswitche - kto robi?

zobacz
www.mec.dk

i pytaj w
www.elproma.com.pl

ab

Re: Dobre microswitche - kto robi?

Prawdopodobnie masz jeszcze jedno wymaganie.
Co jakis' czas padaja; i moje przyciski, postanowi?em ustalic' przyczyne;.
Po obejrzeniu elementów stykowych pod mikroskopem ustali?em, z.e przyczyna;
jest dostaja;cy sie; kurz mie;dzy styki. Okazuje sie; na tyle twardy iz. rzez'bi
powierzchnie; metali utrudniaja;c styk. Wystarczy jedna drobina.
Potrzebujesz nie tyle solidnej firmy co gazoszczelnego przycisku, sa;
takie z gumowa; membrana;. Wed?ug z.yczenia równiez. droz.sze.
K.

Re: Dobre microswitche - kto robi?

Brzmi sensownie i jak najbardziej uzasadnienie.
Co to znaczy drozsze? >1EUR >5eur czy >10EUR?
Wiesz, kto robi dobre? czytaj: co i od kogo kupujesz, zakladajac, ze
jestes zadowolony?
Dzieki!
Marek

Re: Dobre microswitche - kto robi?
Tue, 30 Jun 2009 02:46:46 -0700 (PDT) Marek Lewandowski

Może tutaj coś znajdziesz:
http://www.schurter.com /
http://www.schurter.ch/wwwsc/con_pg09_2.asp
http://www.omron.com/ecb/products/sw/ - ale tu są troche inne

--
I really hate this damn machine,
I wish that they would sell it.

O! to zaczyna wygladac sensownie, zwlaszcza biorac pod uwage to, co
John Smith napisal o szczelnosci - Omron robi szczelne, TME nimi -
wyglada ze - handluje, no to pozostalo mi zapytac TME - co tez wlasnie
zrobilem.
Dzieki za pomoc wszystkim!
Marek

Re: Dobre microswitche - kto robi?
znajdziesz:http://www.schurter.com/http://www.schurter.ch/wwwsc/con_pg09_2.asphttp://www.omron.com/ecb/products/sw /-
ale tu są troche inne

Zainteresuj się takimi: B3S-1000P, mają gumkę separującą styki od otoczenia.
Producent Omron do kupienia w TME za około 2zł.
Nie udzielę Ci rekomendacji, gdyż mam jeszcze za mało doświadczenia. Zapytaj
za jakiś rok, dwa.
K.

Re: Dobre microswitche - kto robi?

Tez na nie zwrocilem uwage, wyglada na wlasciwy, musze jeszcze tylko
sprawdzic, czy wysokosc pasuje.

Czy masz jakies typy wzgledem przelacznikow dzwigienkowych? Na miejsce
takich typowych, 125V/1A, on-off-on wzglednie on-on. Tez musza byc
wytrzymale mechanicznie, wazne jest pewne prowadzenie dzwigni (zeby
sie nie chybotala i ugniala przy nacisnieciu nieco pod katem zamiast
dokladnie z gory), pewne, ale miekkie przelaczenie i - zwlaszcza przy
on-off-on - jednakowy opor miedzy pozycjami...
To badziewie, ktore mam na stanie, wytrzymuje pol roku i przestaje
solidnie "klikac", zaczyna miec niewyrazny punkt przelaczenia i
srednio trzyma kontakt...

Dzieki za pomoc!
Marek

Re: Dobre microswitche - kto robi?
Niestety, nie doradzę. Przełaczniki, styczniki to dla mnie poboczny
temat - interesuję się jak muszę.
Może zastosuj tę samoą metodyke co ja, rozbierz uszkodzony i zidentyfikuj
problem. Będziesz wiedział co potrzebujesz, inaczej staniesz w obliczu
twórczego marketingowca "nasze podzespoły są najlepsze".

Tyle ile mogłem, proszę bardzo.
K.

Re: Dobre microswitche - kto robi?

Wyrabia sie plastik pod kolyska, do tego calosc jest zrobiona raczej
badziewnie (nierowne sztance). Problem jakosci...
Mam rewelacyjne prztyczki w radiu Futaby, ale ni cholery nie moge
namierzyc, kto je robi...

Marek

Re: Dobre microswitche - kto robi?

Dodam jeszcze, że od lat używam mikroprzycisków Omrona,
co prawda innych mechanicznie, ale NIGDY nie było
jeszcze reklamacji przycisku.

Pozdrowienia,
MKi

Re: Dobre microswitche - kto robi?
wiadomosci

Czy mi sie wydaje czy one wszystkie sa membranowe ?
A tak jak patrze na konstrukcje membrany to co prawda ma wyrazny
klik przy wciskaniu,
ale styki dociskasz juz palcem, i przy powolnym puszczaniu zawsze
jest ta niepewnosc - jeszcze styka czy juz nie ?

Na dobra sprawe to nawet inne konstrukcje maja podobny problem ..

No coz - z dobrymi nie pomoge, u mnie na rogu sprzedaja srednie :-)

Nowe czy uzywane ? IMO to w nich peka membranka i wtedy traca klik.

Zajrzalbym do myszy logitecha .. ale obawiam sie ze inny typ tam
zobacze.