Dobra ładowarka do akumulatorków 9V

o takich wymiarach i knopkach przyłączeniowych, jak na tym zdjęciu (acz na nim to nie aku, lecz bateria):

Pytam o "dobrą" ale gdzieś tam mnie wątpliwości nachodzą, że zbyt długo takiego aku nie po-używam. Bo prymitywne, bez-balansowe rozładowywanie, a potem ładowanie kilku ogniw składowych, szeregowo połączonych, musi prowadzić dość szybko do sytuacji, gdy jedne ogniwka zachowują pełną żwawość, podczas gdy inne ulegają zużyciu, tym szybszemu, w im gorszym są stanie. Stąd też do zespołów ogniw stosuje się balansery, lecz dana dziewięciowoltówka żadnych niezbędnych do balansowania wyprowadzeń nie ma.

Sensowność użycia aku zamiast klasycznej baterii wynika z tego, że alarm rowerowy, do którego mam to użyć, strasznie szybko zjada prąd w stanie dowolnym, czyli nawet gdy nie jest uzbrojony. Niepotrzebnie kupiłem taki na pilota, bo "klawiszowy" najpewniej taki żarłoczny nie jest.

Czy ktoś używał aku 9V, i wyczaił dobrą do nich ładowarkę? Oczekuję opinii zarówno "za", jak i negatywnych.

Reply to
BaSk

Od lat uzywam ladowarki z jakiegos zasilacza wtyczkowego co mial ~18V. Do tego jedna dioda prostownicza, jedna dioda swiecaca i rezystor ograniczajacy prad do 15mA. Od jakis dwudziestu lat uzywam go do ladowania akumulatorka uzywanego w mierniku. Od dwudziestu lat tego samego akumulatorka. To chyba jest to dobra konstrukcja. Wszystkie elementy sa na plastiku ze stykami wyciagnietym ze starej baterii i sa zalane glutem.

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu 12.08.2018 o 22:30, BaSk pisze:

Ja bym Ci polecił ładowarkę modelarską, naładujesz nią nawet akumulator samochodowy. Ładuje bez problemów LiFePO4, LiIon, LiPol i ołowiowe. Ustawiasz napięcie, prąd i ładujesz. Można ładować bez balansera, czego ja nie używam. Może zamiast tego jednego 9V akumulatora użyj np 2-3 18650?

Reply to
BQB

Użytkownik "BaSk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b7098ca$0$690$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Tak to jakos wychodzi, ale ja uzywam tych aku w miernikach, wiec sa rzadko uzywane. A marka Tronic ... no coz, nie jest to najlepsza marka.

NiCd i NiMH chyba tez, powinny wytrzymywac przeladowanie niewielkim pradem C/10, wiec moze poszukac takiej. A w rowerze masz chyba dobre warunki.

Ja mam jedna stara bez zadnej inteligencji ... i gdzies sie zapodziala, wiec laduje zasilaczem laboratoryjnym.

I tu jest kolejny problem - nie wiem ile ogniw liczy sobie akumulator.

6, 7, 8 ? Niestety, na pojedynczym ogniwie napiecie jest 1.1-1.45V w zaleznosci od stanu, wiec wiele woltomierz nie pomaga.

I tak oto pomysl lepszej ladowarki bierze w leb :-)

Przerobic na AAA ? lub przetwornice zrobic 3->9V :-)

W Lidlu bywają ładowarki (głównie do baterii okragłych, ale w niektórych są gniazda na 9V) z LCD po około 65 zł. A jak nie Lidl to może któryś Ansmann (mam ale 9V jeszcze nie ładowałem).

W dniu 12.08.2018 o 22:30, BaSk pisze:

z opisem ma pomiar napięcia delta V. Okazało się, że pomiar delta V jest tylko dla akumulatorów pojedynczych, a 9 V ładowane są "na sztywno" i trzeba pilnować czasu. Był problem ze zwrotem, bo ładowarki są pakowane w zgrzewane blistry, a ciężko z tego cokolwiek wyjąć bez rozcinania. Jacek

Reply to
Jacek

W dniu 2018-08-13 o 19:31, Jacek pisze:

Ale przecież w opisie stoi: "- dodatkowa kontrola czasowa zabezpieczająca ogniwa przed nadmiernym przeładowaniem" - czy ta opcja u Ciebie nie sprawdziła się?

Reply to
BaSk

W dniu 2018-08-13 o 09:14, BQB pisze:

No to doradziłeś :) Modelarską ładowarkę do jednego akumulatorka 6F22 :)

Reply to
Jawi

W dniu 13.08.2018 o 22:13, BaSk pisze:

Po włożeniu aku 9V zapala się czerwony napis "9V" i nie ma zamiaru się wyłączyć. Czekałem kilkanaście godzin, akumulator zrobił się ciepły i nic. Czyli chyba tylko kontrola ładowania jest dla ogniw pojedynczych. Jacek

Reply to
Jacek

Dnia Tue, 14 Aug 2018 13:51:31 +0200, Jacek snipped-for-privacy@alektum.com napisal:

9V akumulatorki padają jak sie je rozładuje do zera i nastepuje przebiegunowanie cel. Trzeba je wiec za wczasu wyjac. Natomiast ladowarka nie jest potrzebna intelignetna bo musialaby byc wrozka ile jest cel (sa 9.6 i 8.4V), tylko powolna, dajaca 15 do max 30mA. Ja mam taka lidlowa (bez wyswietlacza, ta tansza, chyba za 39zl, kupilem z 5 lat temu) i dziala dobrze.
Reply to
yorgus