DobĂłr zabezpieczenia 100A

Witam
Jakim aparatem zabezpieczyć w rozdzielnicy kabel zasilający UPS o mocy
48kW i max prądzie 98A. Kabel YKY 5x25mm^2.
Szukam po katalogach i nie bardzo widać. Czy rozłącznik bezpiecznikowy
będzie będzie OK?
Jeżeli tak, to jaki symbol i czy są takie do montowania na szynie 35mm?
dzięki
Pozdrawiam

Re: DobĂłr zabezpieczenia 100A

nieselektywny C100 chyba...
ale to jest prąd na każdej z faz z osobna czy łączny?
z I to wprost nie wynika, bo UPSy potrawią podać moc
znamionową + same sporo ciągnąc na ładowanie baterii

na pewno producent takiego smoka coś zaleca

Re: DobĂłr zabezpieczenia 100A

Od producenta wiem tylko tyle, że max prąd pobierany przez UPS'a to 98A.
Moc rozkłada się następująco: 48kW (moc urządzeń dołączonych do
wyjścia)
+ 4,8kW (ładowarka baterii) + około 2,5kW (straty). W sumie przy
zasilaniu 3f (obniżonym o 15% - skrajny przypadek) daje około 95A.

Re: Dobór zabezpieczenia 100A

Rozłącznik bezpiecznikowy ???
Rozłącznik rozłącza tylko prądy robocze i pod żadnym pozorem nie wyłącza
prądów zwarciowych.
Nie ma więc zabezpieczenia zwarciowego i przeciążeniowego.
Wyłącznik natomiast wyłacza wszystko co popadnie i posiada często
zabezpieczenia przeciążeniowe i zwarciowe
Szukaj może wyłączników olejowych.

Marek

Re: Dobór zabezpieczenia 100A

Pomylilo sie koledze z odlacznikiem. Rozlacznik
bezpiecznikowy wylaczaq prady zwarciowe i
przeciazeniowe ale tylko raz na jednej wkladce topikowej :)

--
NoRek

Re: Dobór zabezpieczenia 100A

To tobie się pomyliło kolego. To że rozłącznik można wspomóc bezpiecznikiem
to jest oczywiste. ale sam w sobie nadal jest tylko rozłącznikiem.
Odłącznik nie jest w stanie wyłączać ani prądów zwarciowych ani roboczych.
Służy tylko po to aby widzieć rozwarte styki podczas prac w sieci. W
wyłącznikach i rozłącznikach styków nie widzisz.
Moja racja jest racniejsza od twojej racji. Sprawdz sobie w sieci.

Marek

Re: Dobór zabezpieczenia 100A

Chyba nie do końca. Produkowane jest coś takiego jak rozłącznik
bezpiecznikowy:
http://sklep.pgi.com.pl/rozlacznik-izolacyjny-trojbiegunowy-bezpiecznikami-p-7966.html
Podniesienie klapki pod którą są główki bezpieczników powoduje
rozłączenie obwodu. Od zabezpieczania przed zwarciami i przeciążeniami
są bezpieczniki. A ponieważ w dodatku jest to rozłącznik izolacyjny to
można go traktować jako odłącznik - zapewnia bezpieczną przerwę w
obwodzie. Misz-masz, trzy w jednym :)
--
Pozdrawiam    Bad Worm    badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: Dobór zabezpieczenia 100A
http://sklep.pgi.com.pl/rozlacznik-izolacyjny-trojbiegunowy-bezpiecznikami-p-7966.html

Ja wiem że jest cos takiego ale jest to nadal zespół rozłącznik+
bezpiecznik. Nazwa handlowa rozłącznik bezpiecznikowy.
Sam rozłącznik nie wyłącza prądów zwarciowych oraz przeciążeniowych. Jeżeli
z jakiegoś powodu okaże się że w obwodzie płynie prąd przeciążeniowy to nie
znaczy że bezpiecznik "wylatuje" od razu. Może równie dobrze grzać się przez
godzinę albo przez 5 minut i dopiero wtedy zadziałać. Zależy od
charakterystyki wkładki. Jeżeli w tym czasie ktoś wyłączy ten rozłącznik to
może spowodowac nadmierne wypalenie jego styków co w konsekwensji prowadzi
do jego uszkodzenia wcześniej czy później. Nie wspomnę o fakcie że w
rozłącznikach nie ma takiego zaberzpieczenia łuku jak w wyłącznikach a więc
może również spowodować w skrajnych przypadkach pożar.
Rozłącznik nie ma takiej zdolności gaszenia łuku jak wyłącznik. I co
jeszcze? Rozłącznik nie może także włączać prądów zwarciowych oraz
przeciążeniowych a oznacza to tyle że np. Stycznik który jest rozłącznikiem
przy takich próbach często skleja styki i jest do wymiany.

Marek

Re: Dobór zabezpieczenia 100A

Podejrzewam, że wszystko może zależeć od konstrukcji rozłącznika i
charakteru obciążenia. Mnie uczono, że generalnie prądy przeciążeniowe
powinien być w stanie przerwać.
--
Pozdrawiam    Bad Worm    badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: Dobór zabezpieczenia 100A

W pewnym tylko zakresie. Ogólnie podział jest taki:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wy%C5%82%C4%85cznik
http://pl.wikipedia.org/wiki/Roz%C5%82%C4%85cznik
http://pl.wikipedia.org/wiki/Od%C5%82%C4%85cznik

Twierdzenie że rozłącznik bezpiecznikowy posiada zdolność wyłaczania pradów
przeciążeniowych  i zwarciowych jest  chwytem trochę niedozwolonym bo to nic
innego jak hybryda rozłącznika z bezpiecznikiem. Sprawę zabezpieczenia sieci
i lub urządzeń nalezy rozpatrywać
pod kątem wszystkich urządzeń z osobna. Od razu widać że rozłącznik
bezpiecznikowy to zabezpieczenie niby na równi z wyłącznikiem ale tylko gdy
przyjmujemy że nie będziemy rozpinali pracującego obwodu. W chwilach
awaryjnych gdy prądy są mocno przeciążeniowe, rozłączenie lub połączenie
obwodu/urządzeń rozłącznikiem spowoduje uszkodzenie jego styków. Wyłącznik
powie w takim przypadku "pikuś" Sam rozłącznik pomimo że wspomagamy go
ekstra zabezpieczeniem nadal nie ma odpowiednich styków do działania na
prądach zwarciowych a 10 krotne przeciążenie to niewiele w porównaniu do
przeciążeń które wytrzymuja wyłaczniki.

Marek

Re: Dobór zabezpieczenia 100A

Ja Cię jednak nie rozumiem.
A bezpiecznik (topik) jest "na" przetężenia? zwarcia?
Producent wkładek twierdzi że tak. Kłamie?
Ponadto masz w tym rozłączniku styki przystosowane to szybkiego "odcinania"
prądów roboczych. Tak czy nie? No więc jest to rozłącznik pełną gębą.
W czym problem? a jakim "braku wytrzymałości styków" piszesz?
pzdr., PB

Re: Dobór zabezpieczenia 100A

Do bezpiecznika się nie czepiam. Jest taki jaki jest i robi to co ma robić.
W rozłączniku styki do prądów roboczych owszem są.
Jest to więc rozłącznik pełną gębą.

Chodziło jednak o porównanie rozłącznika i wyłącznika. Ktoś twierdzi że
rozłącznik bezpiecznikowy to takie samo coś jak wyłącznik.
Ja twierdzę że nie.

Marek

Re: Dobór zabezpieczenia 100A

No nie wiem...

[cytat]

To tobie się pomyliło kolego. To że rozłącznik można wspomóc bezpiecznikiem
to jest oczywiste. ale sam w sobie nadal jest tylko rozłącznikiem.
[/cytat]

Ja to rozumiem tak, że kwestionowałeś iż aparat pt. "rozłącznik
bezpiecznikowy" rozłącza prądy wogóle, czy to zwarciowe czy to robocze.
A w dyskusji wyraźnie było powiedziane że takie urządzenie to "dwa w jednym".
Ale w sumie już nieważne. Ja do ups-ów właśnie takie zabezpieczenia daję i
zaniepokoiłem się, że może o czymś nie wiem.

pzdr., PB

Re: DobĂłr zabezpieczenia 100A
Proponuję zamiast bezpieczników wstawiać tyrystory. Tu na np. 120A w
solidnej metalowej obudowie.
Do takich wniosków doszedłem wymieniając kilkanaście szybkich i drogich
bezpieczników tyrystorowych, zabezpieczających tańsze o 50% tyrystory 70A.
Jeden wybuchający 100A bezpiecznik nożowy przepalił osłonę korytka i było
widać ogień w szafie!
--
-- .
pozdrawiam