do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?

witam,
znalazłem w piwnicy trafo o parametrach jak wyżej - pierwotne 2x110, wtórne
80V 400VA. Do czego może służyć takie trafo? szczerze mówiąc leży razem z
innym złomem, który został po jakiś o ile pamiętam maszynach, albo resztkach
cnc.

Może ktoś się przy okazji orientuje ile można wziąć za takiego toroida?
Pozdrawiam
Michał Trych

Re: do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?

Jakieś duuuże urządzenie lampowe mogłoby to być, tylko napięcia
żarzenia mi brakuje. Choć w sumie, do tego mógł byc osobny
transformator.
Czy to na pewno toroid?

Realnie - w cenie złomu za kg. Chyba, że trafisz na amatora
poszukującego akurat takiego nietypowego dziwa.
Z drugiej strony - to dzielone uzwojenie 2x110V możeby pozwoliło z
tego zrobić auotransformator?

J.

Re: do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?

Hmmm... 2x22022%0 dawniej napięcie pierwotne sieci.
Wtórne Z ODCZEPEM mogło by mieć zastosowanie we wzmacniaczach
dużej mocy... Ale jak bez odczepu, to jedynie DWA takie trafa uznałbym za
interesujące :)))

Feromon

Re: do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?

albo
W czym tak bardzo przeszkadza brak odczepu?

Włodek

Re: do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?

No... można wirtualną masę na kondensatorach zrobić...
Ale ja nie lubiłem tego rozwiązania. Nie było popularne.
Tego pewnie ze 20 lat temu używałem... Nie wiem, jak jest teraz.

Feromon

Re: do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?

pierwotne 2x110,

Pierwotne można wykorzystać w Europie (połączenie szeregowe, 220V, pochodzi
i na 240), oraz w Stanach (połączenie równoległe, 110V). Wtórne po
wyprostowaniu mostkiem da około 100 V stałego (pod obciążeniem), co
wystarczy na osiągnięcie mocy 400 W nawet na obciążeniu 15 ohm. Na moje to
było do zasilania wzmacniacza estradowego . Ale mogę się mylić :)

Teatime

Re: do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?

Równie dobrze może to być transformator wyjścowy ze wzmacniacza
radiowęzłowego.

Tomix

Re: do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?
dzxiękuję wszystkim za odpowiedzi, widzę, że chyba do niczego konkretnego mi
sie nie przyda:)
pozdrawiam
Michał

Re: do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?

mi
Na allegro z nim!
zawsze to wiecej dostaniesz jak na złomie ;)

Włodek

Re: do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?
 Nie badz pesymista. Ja bym go dokladnie ogladnal i w przypadku gdy to
uzwojenie wtorne nawiniete jest jedno lub dwuwarstwowo to latwo znalesc jego
srodek, delikatnie go przeciac i uzyskasz dwa razy 40 V. A to juz jest cos;
natychmiast nabierze na wartosci gdyz bedzie idealny do zasilacza wzmacniacza
akustycznego o mocy 150 - 200 W. I na Aledrogo z nim.
Pzdr.
Tornad

Re: do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?
Odwróć, podepnij z jednej strony wiatrowy genrator na silniku od pralki i
piaście od malucha, z drugiej zasilacz od PCta albo laptopa (sporo tych
impulsówek działa w zakresie 110-230) i masz power na działce: parę
halogenów, radio, TV, komp. są tez niskonapięciowe kompaky, choc drogie.

Re: do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?

Mój typ, to centrala telefoniczna, obwód prądu dzwonienia. 80V zmiennego
+ nałożony na to prąd stały 48V daje właśnie prąd dzwonienia. Nie wiem
ile mocy potrzeba na całą centralę ale z tego co pamiętam, to w E10A (na
21 tysięcy numerów) były dwa dość sporego rozmiaru, zabudowane w stojaku
rozdziału energii. Nałożenie składowej stałej odbywało się w innym
miejscu. Przy braku 220V zaczynały pracować falowniki dzwonienia.
Oczywiście transformator może być od innej centrali lub jeszcze zupełnie
czegoś innego.
Maciek

Re: do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?

Dzwonki w telefoni od bardzo dawna pracowaB3%y w Europie na 25 Hz.
CzyBF%by coB6% siEA% zmieniB3%o?

Re: do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?

50Hz - normalny, sieciowy sinus. 25Hz podobno było ale ja z takim nie
miałem do czynienia. Może w jakiś starych konstrukcjach z mechaniczną
maszynką sygnałową ale nowoczesne centrale miały 50Hz. Czy mały
Mikrotel, czy duĹźa E10A.
E10A, to obecnie juĹź zlikwidowany typ centrali w technologii TTL. Jak
będę miał chwilę czasu, to sprawdzę w domu dzwonienie z najnowszej S12J.
W każdym bądź razie w pochodzących z TP Wymaganiach Technicznych
Operatora jest fragment:

6.4.1    Sygnał wywołania
Sygnał wywołania – nadawany z centrali do abonenta B w celu
powiadomienia go o nadchodzącym połączeniu, jeśli abonent jest wolny.
6.4.1.1    Parametry sygnału wywołania
- częstotliwość:     25 Hz  Âą5Hz lub 50 Hz Âą5Hz;
- napięcie:    16 Vrms  90 Vrms
- rytm nadawania:    emisja 1000 ms Âą200 ms, przerwa 4000 ms Âą800 ms;
- czas nadawania:    330 Âą30 s;

oraz

8.8.2    Czułość układu wywołania
Urządzenie abonenckie powinno reagować na ciągły i okresowy (emisja: 1 s
±20%, pauza 4 s ± 20 %) sygnał wywołania o częstotliwości 25 Hz ± 20 %
oraz 50 Hz ± 20 % i napięciu skutecznym w zakresie od 40 V do 90 V. Przy
sygnale o napieciu mniejszym od 16 V układ odbiorczy (detektor) prądu
dzwonienia nie powinien reagować. Dla urządzeń z czasową analizą sygnału
wywołania detektor nie powinien reagować dla napięć mniejszych od 8 V.

Re: do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?

pierwsza rzecz jaka przyszła mi na myœl,
to fragment ładowarki do wózków akumulatorowych...

Site Timeline