Długi LCD graficzny

Czy ktoś z Was spotkał się z graficznym odpowiednikiem wyświetlacza 2x40
znaków? Chciałbym taki wsadzić do obudowy 1U. 128x32 są za krótki, nie
zmieści mi się na nich to co chcę.

--
Michał

Re: Długi LCD graficzny
Są jeszcze 160x32, np. http://artronic.pl/o_produkcie.php?id10%50?
Później to już chyba 192x64 niestety..

--
butek
Re: Długi LCD graficzny
Google, pierwsze z brzegu 192x32:
http://www.crystalfontz.com/product/CFAG19232CTMITT
http://pl.farnell.com/everbouquet/mg1903ab9-sblw/disp-lcd-192x32-chinese-wht-b-l/dp/1847907
tu są jakieś 192x32 i 204x32:
http://www.unisystem.pl/

znaczy że w ogóle to coś tam się znajdzie :)
Andrzej
Re: Długi LCD graficzny

Zainteresuj się wyświetlaczami OLED. Bardzo często mają piksele mniejsze
niż w LCD. Taki np. 256x64 ma obraz rozmiarów 69x17mm:
http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/10135

256x64 piksele to już fajna rozdzielczość i można poszaleć z ilością
informacji. Pytanie tylko czy dołączysz lupę w zestawie. :)

               http://dybkowski.net/

Re: Długi LCD graficzny
Pytanie było o długi lcd, a nie o miniaturowy ;)
Znajdź mi taki oled, ale wielkości klasycznego 40x2 na HD44..

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: Długi LCD graficzny

Otóż to. Ten co mam aktualnie jest bardzo czytelny. Też myślałem o OLED,
ale one są droższe, a poza tym mają mniejszą żywotność. To urządzenie
działa non stop i też dobrze by było, gdyby cały czas świeciło, bez
potrzeby ruszania gałką. Już obecne rozwiązanie wymaga zmniejszenia
jasności LED po jakimś czasie od ostatniego użycia, aby oszczędzać LEDy.

--
Michał

Re: Długi LCD graficzny
Oled ma wiele plusów - czytelność pod dowolnym kątem, idealny kontrast
(brak przeświecania tła, które występuje nawet przy negatywowym lcd,
widoczne zwłaszcza w nocy), szybkość (no powiedzmy, zależna od
kontrolera, ale zrobić jakąś animację czy scroll to nie problem, gdzie
lcd by tylko smużył)... no ale cena i bliżej nieokreślona żywotność ;/

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: Długi LCD graficzny

Jakie masz praktyczne doświadczenie z wyświetlaczami OLED? Co z
wypalaniem punktów? Czas życia (używania) urządzenia oceniam na co
najmniej 10 lat, czyli wychodzi ponad 80 tys. godzin. Po takim czasie
spodziewam się co najmniej sporych ciapek - jedne punkty będą ledwo
widoczne inne, rzadko używane, świeciły po gałach. W LCD nawet jak już
podświetlenie będzie dogorywać (a nie powinno za bardzo) oświetlenie
zewnętrzne wystarczy żeby coś zobaczyć. Przy OLED takiej możliwości nie
będzie.
Ale moje pytanie było o duży/długi wyświetlacz graficzny, który dało by
się wstawić do obudowy 1U. Aktualny moduł ma wysokość PCB 34mm, sama
ramka 29mm. I tak trzeba było podpiłować zagięte krawędzie pokryw - taka
konstrukcja obudowy.
Porównując do wyświetlacza alfanumerycznego potrzebuję około 240x32
punkty. Może i na 192 bym wepchnął potrzebne informacje, ale jak to Adam
napisał - nie ma to być wyświetlacz czytany z lupą.

--
Michał

Re: Długi LCD graficzny
Użytkownik Michał Lankosz napisał:
[..]

Z tego co widzę po telefonach z OLEDowymi wyświetlaczami to _czasami_ po
roku widać wypalone piksele w stopniu przeszkadzającym.

[..]

--
AlexY
Re: Długi LCD graficzny
Niewielkie, z oledami niewielkimi (odpowiedniki 2x16 na HD44780), w
dodatku w mojej aplikacji wygaszają się po ~minucie bezczynności, i są
zaświecane tylko kilka razy dziennie. Więc żadnego zużycia nie
zauważyłem przez ~8 lat użytkowania, poza tym że ceny jak były wysokie -
tak nadal są (a wybierając oled te 10 lat temu, liczyłem że spadną,
podobnie jak lcd spadły na przestrzeni lat), tylko dostępność oledów
jest coraz gorsza (w stosunku do LCDków podobnych rozmiarów). Są niby,
ale jakieś miniaturki, do mp3playera czy do chińskiego telefonu...

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: Długi LCD graficzny

Już kiedyś pytałem w Artronicu. Nic mi nie doradzili. Wsadzenie dwóch
wyświetlaczy obok nie bardzo pasuje. Póki co jest 2x40 z pseudo grafiką
w postaci pasków poziomu i niestety nie opisanymi działkami.

--
Michał

Site Timeline