Dławik Bournsa - gdzie ?

Potrzebny mi dławik Bourns SRR1210-121M, do przetwornicy DC/DC (120uH, 300
kHz, 2A, 170mOhm)
no i nigdzie nie mogę tego znaleźć...

Dałoby się dobrać z Ferystera jakiś DTP dobrać, ale wolałym właśnie coś
takiego, SMT,
w obudowie...

Gdzieby toto znaleźć (max 5-6 szt. potrzebuję...) ?

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?
Hello sundayman,

DTP nie na taką częstotliwość. DTMSS raczej.

Masz wymagania...

I tylko 6 sztuk :(

DE1207-120 w TME ale stan zerowy mają. przy zapytaniu o 10 - 41
tydzień 2011 (2011-10-10 - 2011-10-16)

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?

chłe chłe...potrzebne na wczoraj :), no powiedzmy na za 2-3 dni...
Ale dzięki za sprawdzenie w TME...

A te rdzenie by się nie nadały do samoróbki ?
http://feryster.pl/polski/rsmd.php
Bo chyba dadzą radę do 300kHz , jeśli dobrze rozumiem te pomiary
http://feryster.pl/polski/pdf/pomiary%20cewek.pdf ?

Nawet mają  dławiki 100-150uH, tylko prąd za mały trochę (DSMD-10/100/0,9)
no to bym nawinął, żebym tylko wiedział, ile i czym ? Jest jakiś może
kalkulator do tego ?

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?
Hello sundayman,

Ale to już zostało niewiele ponad tydzień...

Nieekranowane są. To wada. No i za mały prąd.

Dział produkcji ma wszystkie dane potrzebne do nawinięcia.

Lepiej podaj konkretnie, do czego to, bo może się okazać, że
niepotrzebnie tak dużą indukcyjność przyjmujesz.

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?

To feryster robi na zamówienie ?

Do LM5575, projekt z webench'a oczywiście.

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?
Hello sundayman,

Przede wszystkim na zamówienie.

Ale podaj dane wejściowe, proszę.

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?

Ale ale jeszcze - jak przeglądałem wczoraj TME, też zwróciłem uwagę na to,
ale nie udało mi się nigdzie
znaleźć informacji, że to się nada do 300kHz - jesteś pewien, że to by było
OK ?

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?
a może to by się nadało ?

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/9464

DLCSN136S-151M

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?
Hello sundayman,

To jest nieekranowany dławik. Potrzbujesz przetwornicy czy nadajnika?

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?
Hello sundayman,

Myślę, że nie będzie problemu. Natomiast zaskakuje mnie to 120uH w
połączeniu z 300kHz... Albo masz bardzo nietypowe warunki pracy albo
się pomyliłeś w obliczeniach.

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?

Nie, no - mówię przecież - z webencha tak wychodzi.
(wysłałem Ci na maila "link" do projektu, możesz być tak miły i zobaczyć ?)

W ogóle, to znalazłem trochę tych "dławików SMD", np. w Distrelecu,
Micros'ie,
Mało gdzie są informacje o częstotliwości dopuszczalnej, weźmy np. takie coś
http://www.katalog.micros.com.pl/?el=d%20sp127/0100.0
parametry podawane są dla 100kHz... Ale może to i będzie ok ?

CHociaż bardziej mi się podobuje toto
https://www.distrelec.com/ishopWebFront/catalog/product.do/para/artView/is/true/and/node/is/DC-75128/and/productNr/is/5810155/and/id/is/01/and/series/is/1.html

ten ma w datasheecie podane parametry dla 300kHz.

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?
Ale, z tego co mówisz, to i DE1207-150 z TME się by nadało chyba.
Mają na stanie.

Webench mówi, żę 150uH też pasi.
Dobrze mówię panie Romanie , czy też błądzę  ?

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?
Hello sundayman,

Żeby wejść na tamten link, to trzeba podanie i życiorys wypełnić - nie
możesz mi podac po prostu Uiv, Uout, Iout i f?

[.....]

Wszystkie te dławiki mają bardzo podobną konstrukcję i żadnych cudów
tu nie ma. Jesli jest podana częstotliwość rezonansowa i jest ona
znacznie powyżej częstotliwości pracy, to można ze spokojnym sumieniem
dławik zastosować.

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?

Ups, sorki, myślałem, że bez takich cudów można.
Uin18%-70V
Uoit12%V
Iout = 1.2A
f30%0kHz (tam 298 jakoś tak)

aha...no akurat te DE1207-150 nie mają w dataszicie tej informacji.
No ale nic, zrobię PCB (bo właśnie dlatego walczę, żeby wybrać, bo muszę
robić PCB zanim kupię części)
pod coś "w tym guście". Jak by się okazało, że DE1207-150 coś jest nie halo,
to kupię coś w Distrelecu pewnie.
Zawsze jest w TME problem z takimi rzeczami no, a mam tu ich pod ręką
prawie, i zawsze najchętniej u nich kupuję
niestety...

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?
Hello sundayman,

OMG! Wiatrak jakiś?

No to mi na palcach wychodzi, że spokojnie 68uH/2A można użyć. A jak
się uprzesz, to nawet 33uH/2.1A

Ale weź lepiej trochę mniejszą indukcyjność - nie ryzykuj nasycenia dławika.

Ale dławiki w TME chyba najtańsze...

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?

Nie :) taki siakiś sterownik z atmelem, tyle że życzeniem użytkownika mieć taki
zakres na wejściu...
Nać klient nać pannn :)
Chociaż właściwie to trochę przesadziłem, bo 50V spokojnie wystarczy, poniosło
mnie.

Hm, no to ale jak to się do webencha ma ? To co oni kuśwa sobie w gumkę lecą ?

dobrze.

Nie tyle o cenę mi chodzi, ile wybór taki siakiś marny.
W distrelecu od zarąbania. Ale nie kupowałem jeszcze nic u nich. Z TME mam na
następny dzień, a tam
to cholera wie...

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?

Ot, urok 5575 - ostatnio uzywalem.
Aha, trzeba z tym ostroznie bo zamontowane 5mm od ADC 16-bit psuje mi
ostatnie 2 bity pomiaru (w sumie i tak niezly rezultat ma 5mm odleglosci).

Zreszta czas sie przerzucac na cos innego, bo National nie bedzie tanial
teraz.

--
Jerry1111

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?

No na szczęście ADC mam daleko, na innej PCB wręcz...

\> Zreszta czas sie przerzucac na cos innego, bo National nie bedzie tanial

Taki lamer przetwornicowy jak ja, to za główny atut ma narzędzie typu webench
(chociaż, jak widać po tym co pisze
RoMan, to średnio mu ufać można...). Gdyby chodziło o większe serie, no to już
by było gorzej, ale wtedy cóż - chyba trzeba by się udać do specjalisty :)

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?
Hello sundayman,

ostatnie

To nie tak. Te narzędzia są bardzo sympatyczne ale ich twórcy mają
pewne swoje przyzwyczajenia. Przy podanych parametrach, jak łatwo
sprawdzić na stronie
http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/abw_smps_e.html pulsacja
prądu w dławiku wyniosłaby zaledwie 0.28App dla najgorszego warunku.
Przy 33uH - już trochę ponad 1App ale nadal byłby to tryb CCM.

Autorzy programu zapewne wychodzili z całkiem rozsądnego założenia, że
podawany prąd przez użytkownika jest wartością maksymalną a w
warunkach rzeczywistych będzie go najwyżej połowa - dla takich
warunków, czyli prądu 0.75A, nawet niemiecka strona proponuje
indukcyjnośc bardzo bliską 120uH. A ja zaproponowałbym zapewne 68uH.
Jednak nawet przy tym założeniu indukcyjność 33uH nadal jest
wystarczająca do utrzymania trybu CCM (obrazowo - tryb ciągłości
prądu).

Re: Dławik Bournsa - gdzie ?

Aaa, no i bardzo dobrze zatem. Bo de facto, to właśnie pewnie tak będzie, że
będzie z połowa
obciążenia - a podana w webenchu wartość to max.

Dzięki serdeczne za fachową pomoc, bez kolegi byłoby mi w życiu trudniej
(wazelina) :)

Site Timeline