dlaczego tme...

o co chodzi z tym, że TME wysyła scalaki w woreczkach antystatycznych na
których nakleja informację, że woreczek chwoni przed wilgocią oraz podaje
"datę przydatności" scalaków w tym woreczku?

Re: dlaczego tme...
W dniu sobota, 19 stycznia 2013 14:46:43 UTC+1 użytkownik identyfikator:
 na
z podaje

To jest data do której producent gwarantuje że da się bezproblemowo l
utować.

Re: dlaczego tme...
lutować.

Po tej dacie wskazane wygrzać element w piekarniku zgodnie z zaleceniami
producenta.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

A jaka masz datę i jaką obudowę układu? Ja wczoraj swój woreczek
wywaliłem i nie zwróciłem uwagi :/

Re: dlaczego tme...
właśnie, to trochę dziwne, oburowa LQFP32 a z tego co pamiętam rok
ważności... teraz nie sprawdzę bo nie mam pod ręką... chodzi o te elementy
Pb free?

Re: dlaczego tme...

Chodzi o to, że obudowa nie jest szczelna i może tworzyć kapilary w
których zgromadzi się wilgoć z powietrza. Potem taki układ w piecu udaje
popcorn.

Re: dlaczego tme...
W dniu niedziela, 20 stycznia 2013 11:05:31 UTC+1 użytkownik identyfikato
te elementy

Spotkałem się z tym w czasach w których Pb free nie istniało. Drogi
e scalaki były pakowane po 25 sztuk w worki z grubej folii. na folii by
ła informacja że torebka jest wypełniona argonem. I że po otworzeni
u w przeciągu 24 godzin maja być przylutowane.

Re: dlaczego tme...

Nie, stare też miały gwarancję standardowo rok. Faktycznie przydatność
do lutowania jast dłuższa, najgorzej jest z kondensatorami bo mają zdaje
się siarczki w tej swojej ceramice. Dawniej w Polsce popularny był
handel tymi przeterminowanymi elementami, bo normalnie szły na śmietnik.

--
Cezary Grądys
snipped-for-privacy@wa.onet.pl

Site Timeline