Dlaczego SAM7S32 jest taki drogi?

Witam.

Kosztowal pare miesięcy temu kilkanascie zł.

Otwieram teraz TME i widze, ze kosztuje z nienacka ponad 40. Co się
stało? Farnell tez ma drogo jak diabli. SAM7S64 jest znacznie tańszy a a
przeciez funkcjonlanie znacznie bardziej wypasiony.

Interesuje mnie SAM7S32 bo ma malo wyprowadzeń i potrzebuje takiego
wlasnie malucha.

Może wine ponosi tajemnicza literka B? AT91SAM7S32B ... Czy przeoczyłem
jakiś koniec produkcji tego malucha?

Cos w zamian? Wymog: minimum 8kB RAM, male, gcc. Poza tym chyba nic
specjalnego (SPI i GPIO).

Re: Dlaczego SAM7S32 jest taki drogi?
Sebastian Biały przemówił ludzkim głosem:

Coś z rdzeniem Cortex-M0? LPC1113, LPC1114

Re: Dlaczego SAM7S32 jest taki drogi?

O fajne. Ale czy dobrze widze, ze wersja 33 pinowa jest lutowana prawie
jak BGA ? I jak wyglada programowanie? jakiś magiczny programator, czy
coś prostego będzie ok? Bo nie widze JTAGa. Nie chciałbym tracić czasu
na fajne zabawki które nie dają się latwo progrmować/debugować używając
normalnych narzędzi.

Re: Dlaczego SAM7S32 jest taki drogi?
Sebastian Biały przemówił ludzkim głosem:

Możesz zawsze wybrać obudowę tqfp.

Wszystko jest w manualu:

In-System Programming: In-System programming (ISP) is programming or
reprogramming the on-chip flash memory, using the bootloader software
and UART serial port or the C_CAN interface. This can be done when the
part resides in the end-user board.

Nie ma pełnego JTAGa, jest SWD. Trzeba sobie albo złożyć klona J-linka,
albo kupić LPC Expresso, albo poczekać aż OpenOCD dorobi się obsługi SWD
(podobno lada moment).

Jak zwykle marudzisz :-)

Re: Dlaczego SAM7S32 jest taki drogi?

Tak, ale ma chyba wtedy 44 piny. U mnie im mniej tym lepiej ;)

Super.

Rozumiem, ze odpada debugowanie Ĺźywego procesora jak w ARM7 ?

Miałem juz slicznie zrobione urzadzenie (framebuffer dla wyświetlacza
graficznego) a tu ktoś mi podnosi 5x cene za CPU :/ Musze się szybko
orientować czym to zastapić wiec nie mam czasu na zabawę w zgadywanie
"czy mi się nada" i czytanie przez 3 tygodnie forów internetowych, pdfów
i analizę przykładów. Na razie w akcie desperacji mam poszytą ATMegę88 +
RAM na SPI. Ale to takie niesliczne ...

Re: Dlaczego SAM7S32 jest taki drogi?
Sebastian Biały przemówił ludzkim głosem:

Skądże. Debugować możesz. Zmienił się tylko interfejs do debugowania.

Skoro działa, to po co kombinować?

Re: Dlaczego SAM7S32 jest taki drogi?

Nie wyrabia się. ATMega pracuje pełną parą wyświetlając framebuffer z
RAM na spi 240x160 (wyswietlacz bez pamieci @ 30Hz) i jeszcze musi
przyjmowac strumień danych po UART żeby wyszło przynajmniej 10fps
odświeżania. Efekt: po wyświetlaczu latają paski w takt wciskania
danych. Mogę je wyeliminować dużym wysiłkiem hardwareowo/softwareowym
(np. generować sygnał latch dla wierszy za pomoca pwm czy coś) Dlatego
wolałbym cos co jest albo szybsze albo ma DMA, zeby przynajmniej
transfer UART->RAM był automagiczny i procek zajmował się obsługą
wyświetlania i touchscreena bez magicznych sztuczek na poziomie kodu.
SAM7S32 wyrabiał się w sam raz. A tu okazuje się że nagle jest droższy
od wyświetlacza. Z dnia na dzień. Damn.

Re: Dlaczego SAM7S32 jest taki drogi?

To produkt atmela - może spotkało go to samo co atmegi? Chociaż przy
atmega8 nie widziałem podwyżki większej niż 4.5 raza ;)