Dlaczego SAM7S32 jest taki drogi?

Witam.

Kosztowal pare miesięcy temu kilkanascie zł.

Otwieram teraz TME i widze, ze kosztuje z nienacka ponad 40. Co się stało? Farnell tez ma drogo jak diabli. SAM7S64 jest znacznie tańszy a a przeciez funkcjonlanie znacznie bardziej wypasiony.

Interesuje mnie SAM7S32 bo ma malo wyprowadzeń i potrzebuje takiego wlasnie malucha.

Może wine ponosi tajemnicza literka B? AT91SAM7S32B ... Czy przeoczyłem jakiś koniec produkcji tego malucha?

Cos w zamian? Wymog: minimum 8kB RAM, male, gcc. Poza tym chyba nic specjalnego (SPI i GPIO).

Reply to
Sebastian Biały

Sebastian Biały przemówił ludzkim głosem:

Coś z rdzeniem Cortex-M0? LPC1113, LPC1114

Reply to
Zbych

O fajne. Ale czy dobrze widze, ze wersja 33 pinowa jest lutowana prawie jak BGA ? I jak wyglada programowanie? jakiś magiczny programator, czy coś prostego będzie ok? Bo nie widze JTAGa. Nie chciałbym tracić czasu na fajne zabawki które nie dają się latwo progrmować/debugować używając normalnych narzędzi.

Reply to
Sebastian Biały

Sebastian Biały przemówił ludzkim głosem:

Możesz zawsze wybrać obudowę tqfp.

Wszystko jest w manualu:

In-System Programming: In-System programming (ISP) is programming or reprogramming the on-chip flash memory, using the bootloader software and UART serial port or the C_CAN interface. This can be done when the part resides in the end-user board.

Nie ma pełnego JTAGa, jest SWD. Trzeba sobie albo złożyć klona J-linka, albo kupić LPC Expresso, albo poczekać aż OpenOCD dorobi się obsługi SWD (podobno lada moment).

Jak zwykle marudzisz :-)

Reply to
Zbych

Tak, ale ma chyba wtedy 44 piny. U mnie im mniej tym lepiej ;)

Super.

Rozumiem, ze odpada debugowanie żywego procesora jak w ARM7 ?

Miałem juz slicznie zrobione urzadzenie (framebuffer dla wyświetlacza graficznego) a tu ktoś mi podnosi 5x cene za CPU :/ Musze się szybko orientować czym to zastapić wiec nie mam czasu na zabawę w zgadywanie "czy mi się nada" i czytanie przez 3 tygodnie forów internetowych, pdfów i analizę przykładów. Na razie w akcie desperacji mam poszytą ATMegę88 + RAM na SPI. Ale to takie niesliczne ...

Reply to
Sebastian Biały

Sebastian Biały przemówił ludzkim głosem:

Skądże. Debugować możesz. Zmienił się tylko interfejs do debugowania.

Skoro działa, to po co kombinować?

Reply to
Zbych

Nie wyrabia się. ATMega pracuje pełną parą wyświetlając framebuffer z RAM na spi 240x160 (wyswietlacz bez pamieci @ 30Hz) i jeszcze musi przyjmowac strumień danych po UART żeby wyszło przynajmniej 10fps odświeżania. Efekt: po wyświetlaczu latają paski w takt wciskania danych. Mogę je wyeliminować dużym wysiłkiem hardwareowo/softwareowym (np. generować sygnał latch dla wierszy za pomoca pwm czy coś) Dlatego wolałbym cos co jest albo szybsze albo ma DMA, zeby przynajmniej transfer UART->RAM był automagiczny i procek zajmował się obsługą wyświetlania i touchscreena bez magicznych sztuczek na poziomie kodu. SAM7S32 wyrabiał się w sam raz. A tu okazuje się że nagle jest droższy od wyświetlacza. Z dnia na dzień. Damn.

Reply to
Sebastian Biały

Sebastian Biały pisze:

To produkt atmela - może spotkało go to samo co atmegi? Chociaż przy atmega8 nie widziałem podwyżki większej niż 4.5 raza ;)

Reply to
Michoo