Dlaczego reklamy świetlne LED są tak piekielnie dr ogie???

    Witam, po dzisiejszej wizycie w MACRO zacząłem się zastanawiać dlaczego
duże wyświetlacze / reklamy LED są tak drogie??? Przykład, reklama LED 12
segmentów 5x7, długość około 80cm, cena 335zł. Reklama LED nieco dłuższa i
wyższa, zastosowano LED 10mm, również składają sie na 12 segmentów 7x5 ,
cena 2650zł  !!! ? Funkcje, kolor, opcje  i producent dokładnie te same !!!
? Pytanie skąd taka kosmiczna cena? Czy sterowanie ledami o większym poborze
prądu jest aż tak drogie? Teraz przychodzi mi na myśl, kupić reklamę za
335zł, zbudować odpowiednio większe matryce z większymi ledami, osobny układ
zasilania, sterować poprzez tranzysotory, wyjdzie co najmniej 3x taniej...
Czy mam rację? :)

Maciej C.

Re: Dlaczego reklamy świetlne LED są ta k piekielnie drogie???

Zaprojektuj, wprowadź do produkcji, zrób CE i pogadamy. Jeżeli wyjdzie
3x taniej - będzie z pożytkiem dla świata. Ale czy na pewno sprzedasz
tego odpowiednio dużo aby się opłaciło?

Wszystko zależy od wolumenu sprzedaży. Matryce LED są towarem "mało
chodliwym", więc koszt przygotowania produkcji, badań itd. ma się nijak
do kosztu samych elementów i montażu. Policz, ile % z tych 2650 zł
kosztują same diodki i obudowa urządzenia. Do tego conieco driverów
wysokoprądowych i jakiś procek.

Re: Dlaczego reklamy œwietlne LED sš tak piekielnie drogie???

Hm .. ogladaliscie ostatnie mecze polskiego futbolu w Portugalii ?
Dookola stadionu reklama Tyskiego.
Maja cale boisko otoczone matrycami LED, to bedzie ze 200*1m.

Koncert sylwestrowy we wrocku [youtube] .. diodek tez tam bylo
dziesiatki tysiecy chyba.
Ciekawie montowane swoja droga.

J.

Re: Dlaczego reklamy świetlne LED są tak piekielni e drogie???

Prawdopodobnie MARKA jest ta sama, a nie PRODUCENT.
Czytaj: jesli rozmiar A jest produkowany w 1mln sztuk przez tajwanska
firme X, a rozmiar B jest produkowany w 1000 sztuk przez hiszpanska
firme Y to dystrybutor Z ma w ofercie dwa podobne rozmiary A i B w
cenach 10x rozniacych sie od siebie...

mozesz, ale nie mozesz tego sprzedawac bez papierow.
--
Marek Lewandowski

Re: Dlaczego reklamy świetlne LED są ta k piekielnie drogie???
jeśli jest ktoś kto ma zdolności to ja podsuwam pomysł.
załóżmy ze wystarczy mi rozdzielczość minimum 16 lini poziomych,
dzielonych na X punktów - w zależności do długości. Potrzebnych jest 16
laserków, obrotowe lustra, i układ załączający je  w odpowiednim
momencie. łapiecie sens? taki a krzyzówka laserków z propeler clockiem.
Sęk w tym ze ja nie potrawie zrobić programowalnej elektroniki.
JEst ktoś chętny?

Re: Dlaczego reklamy œwietlne LED sš tak piekielnie drogie???

A bedzie do tansze i lepsze niz matryca diod ? :-)

J.

Re: Dlaczego reklamy ?wietlne LED sš ta k piekielnie drogie???
koszt elektroniki taki jak w urządzeniu propeler clock. JAki - niewiem.
laserki mozna kupić po 3zł/szt. Teraz napewno paru z Was buchnęło
śmiechem. Mnie pare lat temu powiedziano ze te urządzenia są do dupy, i
szybko sie konczą. od 3 lat mam na takich laserkach zrobione urządzenie
do ustawiania zbieżności - działa. w powiadamianiu o wejściu (bariera
opto- jakaś tam) jest taki laserek włączony non stop od... września!
wcześniejszy był parę lat, umarł jak mu podałem przez pomyłke 12V.
Wszystko działa.
Konieczna do zdziałania mechanika napewno jest precyzyjna, ale
wykonalna. Sęk w tym ze koszt mechaniki będzie za każdym razem taki sam.
JEst prosta i koszt projektowania niewielki. W elektronice jest
odwrotnie. pierwszy egzemplarz będzie najdroższy, bo cena projektu jest
duza.

Co do "lepsze" zalety: łatwiejsze w montażu, nie wymaga pozwoleń
wysokościowych, wiatr nie zrzuci, moze być wyswietlane na dowolnej
jasnej ścianie, można określić dowilny wymiar, i zwiekszenie wymiaru nie
zwieksza ceny. Przy odpowiednim ekranie, mozna wyświetlać reklamy od
zwenątrz( normalne) i od wewnątrz (urządznie w sklepie, wyswietla napisy
na wystawie.
Wady? słabiej widoczne. tzn słabsza emisja światła niż w panelach
diodowych.
Cena - napewno niższa.

ToMasz

Re: Dlaczego reklamy ?wietlne LED sš tak pi ekielnie drogie???

Podobną zasadę działania jak opisałeś stosuje się w wielu modelach w
projektorów wizyjnych. Zamiast lasera jest żarówka a rolę tej
precyzyjnej mechaniki spełnia układ scalony tzw. chip DLP.

Paweł

Re: Dlaczego reklamy ?wietlne LED sš tak piekielnie drogie???

Czyli  mniej wiecej tyle co koszt diodowej bez diod, plus laserki,
plus mechanika.

Mechanika niekoniecznie taka tania .. bo chcesz krecic laserami,
czy lustra wirujace, precyzyjne ?

Ale tu tez trzeba elektronike zaprojektowac.

Ale to masz na mysli wyswietlanie na scianie. Nieco inna para
kaloszy.
A teraz wyobraz sobie ze klient chce to jednak w oknie sklepu
zamontowac, albo taki szyld na zewnatrz w poprzek sciany, zeby
idacym po chodniku sie rzucal w oczy.
I montaz okazuje sie trudniejszy

Obawiam sie ze zwieksza - lasery musza byc mocniejsze.

A wtedy masz to co na dyskotekach - efekty laserowe nie sa wcale
bardzo tanie.

Tak nawiasem mowiac to w dzisiejszych czasach mozna by sie
zastanowic czy nie lepiej postawic tani projektor LCD.

J.

Re: Dlaczego reklamy świetlne LED są ta k piekielnie drogie???
W latach 80tych niektóre stoły mikserskie(w reżyserkach) były wyposażane
w mierniki poziomów wysterowania lusterkowe. Małe lusterko było przyklejone
do cewki miernika w miejsce gdzie zwykle jest wskazówka. na drugim końcu
była umieszczona żarówka 10W (a może 20 W samochodowa,już nie pamiętam)
Światło po odbiciu z lusterka (był tez oczywiście prosty układ optyczny
skupiający promień światła o wyglądzie "kreski")Napięcie na cewkę było
zależne od poziomu dźwięku, no i światło było rzucane na biały
15tocentymetrowy? ekran. Ot taki zajączek . Co mnie zaciekawiało to to
że bezwładność tego była bardzo mała. Dziś to bym chyba lusterko
przykleił do głowicy dysku twardego. No ale trzeba by rozwiązać jakoś
sterowanie.
Rylen

Re: Dlaczego reklamy świetlne LED są tak piekielnie drogie???

Ciekawostka:
http://www.archive.org/details/Behindth1935

--
Jaroslaw Dubowski, Bytom   snipped-for-privacy@interia.pl

Bardzo fajny film... Dobrze że ktoś zadbał aby zachował się dla potomnych
:-)

Re: Dlaczego reklamy świetlne LED są tak piekielnie drogie???

Jak ktoś umie pisać to sobie papiery sam wypisze.