Dlaczego R6 to AA? - Page 2

Re: Dlaczego R6 to AA?

Nie były tylko są i nie "naszych standardów z PRL" tylko wg. norm IEC.
Oznaczenia AA i podobne pochodzą z norm ANSI. Są jescze DIN i inne.

Po prostu jest wiele stanadardów oznaczania - tutaj jest ładna tabelka
podsumowująca oznaczenia "paluszków":
http://en.wikipedia.org/wiki/LR6

http://data.energizer.com/PDFs/ea91.PDF

I ogólnie http://data.energizer.com - wybrać Chemistry - Lithium
cyllindrical i tam są.

Mnie się zdarza tak zapytać, ale wtedy zdarza się najczęściej że
sprzedawca pyta "CO???", więc dla spokoju odpowiadam "Noo... baterię"
:-)

Re: Dlaczego R6 to AA?

Niech będzie ale to było właśnie u nas przyjęte i stosowane już w PRLu.

To ciesz się, że nie wysyła Cię do jubilera w sprawie łańcuszka :-)
Mi tam bez różnicy - rozumiem o co chodzi ale się nie upieram i nie będę
szukał dziury w całym, spierając o różnicę między baterią i ogniwem.
Z bateriami mam tylko dwa problemy i to oba z zegarkowymi/guzikowymi:
1) Szukam srebrowej a pani mi wciska alkaliczną. Wolę żadsze wymiany.
2) Szukam SR41, czy SR1120W a tu zonk - dostawca ma oznaczenia AG coś tam.
Maciek

Re: Dlaczego R6 to AA?

I ja zazwyczaj szukam srebrnej renaty
do swojej podwodnej cebulki
Raz na 3 lata spokoj, no a kazde otwarcie
w jakims stopniu morduje uszczelke.....

Re: Dlaczego R6 to AA?
rzadsze a nie "żadsze" - teraz mi się to rzuciło w oczy.

Re: Dlaczego R6 to AA?

No ale co w tym dziwnego? To że był PRL nie musiało oznaczać że
byliśmy zupełnie na bakier z normalizacją. Nie wiązałbym tego z
PRLem...

Nie wiem czy wtedy też (pewnie też), ale:

IEC Member countries include:
[...]
Poland
[...]

http://en.wikipedia.org/wiki/International_Electrotechnical_Commission

Re: Dlaczego R6 to AA?

Mnie najbardziej drzaźni podawanie mocy silników spalinowych (a nieraz
też i elektrycznych) w koniach mechanicznych zamiast w kW. Nie czuję
tej jednostki bezpośrednio, muszę sobie zawsze przeliczyć (choćby z
grubsza, w głowie) na kW. Szkoda kurde że w kaloriach na pacierz nie
podają... :-)

Re: Dlaczego R6 to AA?

A po przeliczeniu ma kW wszystko staje się jasne? Ze znajomości mocy
silnika (w samochodzie) w ogóle trudno cokolwiek wnioskować wprost
o jakichś innych mierzalnych parametrach. A konie, to chociaż tradycja.

W ciepłownictwie kiedyś używało się kalorii i kalorii na godzinę.
Łatwo z tego liczyło się różnicę temeratur i inne podobne rzeczy.
Teraz całkiem bez sensu stosuje się dżule. To już ci od prądu są
mądrzejsi, bo energię podają w kWh a nie w J.

Re: Dlaczego R6 to AA?
Wed, 13 Jul 2011 15:16:42 +0000 (UTC) Jarosław Sokołowski

Nie szkodzi, ale mam chociaż wyobrażenie jaka to moc "elektryczna", a
te kunie to mi nic nie mówią.

Może i tak, ale ja się nigdy jakoś aż tak motoryzacją nie
interesowałem żeby mieć w nich rozeznanie.

Re: Dlaczego R6 to AA?

Jak ktoś się nie interesuje astronomią, to nie musi wiedzieć, że do
Słońca jest 150 milionów kilometrów. Ale jeśli wie, że tak się
definiuje jednostkę astronomiczną, to tą miarą najlepiej mu opisać
Układ Słoneczny. Dalsze odległości podaje się w latach świetlnych,
i nie ma znaczenia, że  mało kto pamięta, ile to jest w jednostkach SI.

Z tym bydlątkiem parowym jest tak samo, nie ma potrzeby zamieniać ich
na kilowaty. Butelek wina również na litry nie przeliczam (a zdaje się,
że proporcje podobne).

Re: Dlaczego R6 to AA?

A kW czujesz ?

Od zawsze sie podawalo w KM, to sie KM czuje.
Wiadomo ze 100 to za malo, 150 ujdzie, prawdziwe samochody zaczynaja
sie od 200 :-)

Podobnie jak sie czuje at, mmHg, stopnie C, a gdzie indziej
psi, in Hg, F.

J.

Re: Dlaczego R6 to AA?

Wciąż nie mogę zrozumieć, jak można czuć te pieprzone fahrenheity.
Zwłaszcza gdy się mieszka w kraju, gdzie zamarza woda.

Re: Dlaczego R6 to AA?

Normalnie - mieszkasz tam od dziecka to wiesz ze woda zamarza w 32F,
0F to duzy mroz, 100F nieznosny upal, a 68 to przyjemna temperatura
pokojowa.

Potem cie jeszcze tatus nauczy ze woda wrze w 212F i papier zapala w
459 i juz mozesz brylowac.

J.

Re: Dlaczego R6 to AA?

Chyba się z tym urodzić, bo ja mając ponad 10 lat styczności z
farenhajtami zdołałem się nauczyć tyle, że poniżej 75F jest mi za zimno
a powyżej 80F zaczyna być za ciepło. Natomiast na codzień prowadzę
prywatną kampanię na rzecz metrycyzacji Ameryki i posługuję się
celsjuszami:)

Ale i hamerykancom też chyba trudno zrozumieć skąd się wzięły
Farenheity, bo wymyślają historyjki o gorączce Pani Farenheit i jak to
Pan Farenheit wystawiwszy nosa przez okno stwierdził że zimniej to za
cholerę nie będzie :)

pzdr.
j.

Re: Dlaczego R6 to AA?

To ja mam zdecydowanie szerszy zakres tolerowanych temperatur.

Wyznaczenie stu stopni, to jeszcze może być OK -- uznanie temperatury
ludzkiego ciała za wzorzec, to jest jakiś pomysł. A to, że Fahrenheitowi
trafiła się gorąca kobita, można uznać za wypadek przy pracy w czasie
skalowania pierwszego termometru. Ale żeby za zero przyjąć najniższą
temeraturę, jaka trafiła się którejś konkretnej zimy w Gdańsku, to jak
z Monthy Pythona. Trudno sobie wyobrazić mniej praktyczny wzorzec.
Zwłaszcza, że to jest akurat tyle, ile ma lód posypany solą.

Re: Dlaczego R6 to AA?

Tolerować to toleruję większy zakres. Ale taki mi najczęściej odpowiada.

 > trafiła się gorąca kobita, można uznać za wypadek przy pracy w czasie

Tylko żeby to nie była normalna temperatura. 100F to prawie 37.8, a to
już można podciągnąć pod gorączkę (Pani Farenheit miała mieć
przeziębienie i leżeć rozłożona w łóżku).

Jedynym w miarę życiowym założeniem skali Farenheita jest to, że różnica
pomiędzy punktami zamarzania i wrzenia wody to ok. 180 stopni (Pan
Sierżant z dowcipów o studium wojskowym na politechnice miałby lżejsze
życie w hameryce), ale reszta jest zupełnie abstrakcyjna. Jeśli wierzyć
wikipedii, zero zostało skalibrowane jako punkt topnienia roztworu
chlorku amonu, a 100 jako temperatura ciała ... konia. Tyle jeśli chodzi
o logikę w skali Farenheita.
Jak to mawiają niektórzy, tego nie da się zrozumieć, to trzeba pokochać.

pzdr.
j.

Re: Dlaczego R6 to AA?

momencik, momencik...
spróbuj z kelwinami... wtedy będziesz bardziej metryczny
no i powinno pójść łatwiej, bo łatwiej wymówić...
;-)

Re: Dlaczego R6 to AA?

Według klasyka - 451 ;-)
http://pl.wikipedia.org/wiki/451_stopni_Fahrenheita_ (utwór)

--
Artur Stachura

Re: Dlaczego R6 to AA?

nie, nie SI i nie Konstytucja

Re: Dlaczego R6 to AA?

Obawiam się, że pisząc te słowa także nie czujesz różnicy...

Bo powszechnym błędem jest nazywanie ogniw odwracalnych (akumulatorów)
- ogniwami, zaś ogniw nieodwracalnych - bateriami. A to jest już
baaardzo poważny błąd. Bo zestaw jednych i drugich jest po prostu
baterią.  Zatem nagminny błąd polega zupełnie na czym innym:

nazywanie ogniw nieodwracalnych - "bateryjkami", "bateriami".

Dla mnie to jest błędem nie tylko nagminnym ale i skandalicznym.
I się obawiam... :-)

Re: Dlaczego R6 to AA?

A co tu jest do czucia? Czy ja wyglądam jak blondynka? ;)

Chodziło mi o odróżnienie pojedynczego ogniwa (R6, R20) od baterii
(6F22, 3R14).
A czy to są ogniwa zasadowe, kwasowe, NiMH czy LiJon, to już inna sprawa
- pomijając napięcie i pozostałe cechy.

Się zgadza :(

--
Pozdrawiam.