DIY rezystor ?

Taka, wicie, sprawa jest, towarzysze.
Otóż, potrzebny mi rezystor 22-25 mOhm (miliomów). Moc 1-3W.
Najchętniej SMD, ale jak się nie ma...

I tak - mam akurat pod ręką 10 mOhmow, Vishay, jakoś sobie poradzę z 1 egz.
Ale - generalnie albo ich nie ma, albo jak są to ceny sporawe...
Tak sobie myślę - jaki by tu patent zastosować, coby sobie dziergać takie
malutkie rezystorki
(aha - zastosowanie : to jest rezystor pomiarowy prądu w przetwornicy ze
scalakiem Linear Technology).

Pomyślałem sobie; na PCB bezpośrednio zrobić. No ale , dla Imax 5A to wychodzi
dość spore
bo powinno zająć pole chyba 15x25mm (czy coś koło tego). Ścieżka musi mieć chyba
ze 2mm, przy długości 100mm.
No w każdym razie - większe to wychodzi za 4 razy niż te rezystorki Vishaya...

Drut z spirali oporowej ma z kolei za dużą rezystancę - potrzebny byłby odcinek
jakiś rzędu kilku mm, przymocować się tego nie da...

No to w ramach poszukiwaczy zaginionej arki - może ktoś ma jakiś genialny pomysł
na DIY w tej materii ?
Pewnie nie, ale myślę - zapytam, co tak będę siedział sam, jak koł jakiś, albo
coś...

Re: DIY rezystor ?
Aha, może pominąwszy złożenie z 10 rezystorków SMD 1206 na przykład...
Bo to już mi przyszło do głowy, ale tak średnio mi się podobuje ten pomysł.

Re: DIY rezystor ?
82%(a):

to zC5%82C3%B3C5%BC 4, 0,1 oma smd sC4%85 dostC4%99pne.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: DIY rezystor ?

No głupi ja.
Coś mi się pomieszało pod kopułą, i uroiłem sobie, że żeby zrobić
22mOhm
trzeba wziąć 10 x 0.22R :)

No faktycznie, w TME mają 100mR, 500mW.
4 x by dało 25 mR, 2 W.
Jakieś zaćmienie czy to już starość ?? Czy to od tej temperatury
(dzisiaj na mieście miałem 32st) ??

Oczywiście może też być z drutu, ale 4 x 1206 to idzie przeżyć
(powierzchniowo, bo mam bardzo mało miejsca).
A byłem dzisiaj u nim (w TME znaczy), teraz będę musiał czekać, a niech
to...

Re: DIY rezystor ?

Piszesz od 1 do 3 W. Przy 1 W wystarczą 2 rezystory 1206 po 2,8 zł
http://www.tme.eu/pl/details/rl1206fr-7w0r01/rezystory-smd-1206/yageo/rl1206fr-7w0r01l /#
Możesz też dać równolegle 4 rezystory 100mOhm po 1 zł/szt.
http://www.tme.eu/pl/details/rl1206fr-7w0r1/rezystory-smd-1206/yageo/rl1206fr-7w0r1l /#

Albo też takie 2 W za 2,4 zł. To już ci da aż 4 W za 5 zł:
http://www.tme.eu/pl/details/wsr2r0100fea/rezystory-mocy-pozostale/vishay /#

Z miedzią na płytce bym nie kombinował bo nie wiesz dokładnie jaką
grubość ci zrobi płytkarnia przy pogrubianiu galwanicznym.

Re: DIY rezystor ?

3W to już dość zdrowy prąd musi płynąć, 10A jak dobrze liczę. To nie całkiem
trywialne, już z lutowaniem masz problemy (opór lutu). Ja bym wziął
przynajmniej 4x0.1 Ohm równolegle, albo zewnętrzny przewlekany. Oporniki w
1206 mają na ogół 0.25W.

Re: DIY rezystor ?
  Powitanko,

Zarowa jakas moze? Co by nie swiecila ino wloknem za opor sluzyla.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: DIY rezystor ?

Rozwiązanie najgorsze z możliwych. Rezystancja włókna wolframowego
wyjątkowo mocno zależy od temperatury (a więc płynącego prądu).
Taka żarówa, to nie opornik, a bardziej bareter (stabilizator prądu
w obwodzie). A tu zdaje się miał być rezystor pomiarowy. Każdy drut
oporowy ze stopu niklu będzie o niebo lepszy.

Re: DIY rezystor ?

No oczywiście ten pomysł odpada, bo nie chodzi o 1 egz testowy, tylko
pomysł "do produkcji".
Ale już zasadniczo sprawa nieaktualna, zastosuję 4 x SMD 1206 100mR
500mW po prostu. To załatwia sprawę.

Site Timeline