diody laserowe

Witam,

Dwa szybkie pytania. Gdzie dostanę w naszym kraju, najlepiej wysyłkowo szybkie diody laserowe? Właściwie potrzebuję 1 szt :), no, może trzy. Dodam iż takie ze wskaźników nie są zbyt szybkie. Moc od 1 - 10mW.

Druga sprawa - w tych wskaźnikach jest kawałek płyteczki, który jak mniemam służy do modulowania albo do "świecenia impulsami". Do czego tak naprawdę służy? :) i czemu bez tego działać nie będzie? (bo raczej nie będzie). Jak kupię "gołą" diodę to też muszę zaadaptować do niej coś takiego? A może prędkość diody zależy głównie od tej elektroniki?

Uch, miały być dwa pytania...

Pozdrawiam, m.

Marek Dzwonnik

Użytkownik Marek Dzwonnik napisał:

Tutaj cena tak naprawdę nie gra roli. Chociaż najlepsze byłyby tanie, to myślę, że pareset zł za sztukę mogę dać.

Czyli ta fotodioda jest po to, żeby laser nie poszedł do nieba, czy do czego? A jak jej nie podepnę, ustalę sobie jakieś napięcie, podłączę, to będzie dobrze czy nie?

Czyli mam rozumieć, że maksymalnie mrugnie i zgaśnie 250 000 razy na sekundę? Mało :( A może źle rozumiem?

m.

milea.pl napisał:

I tyle mniej więcej kosztują. O ile dobrze pamiętam to gwarantowana trwałość była określona na 1 rok, a maksymalna szybkość 64kb.

Aby samorzutnie nie przekształciła się w dymistor.

Z 10 minut, no może nawet pół godziny wytrzyma.

Na początku. Później będzie mogła coraz wolniej mrygać.

To może pokombinować z światłowodami?

Niestety, nie.

pzdr Artur

Reply to
Artur

:-)

A z blizszych zrodel - elfa.

A myslalem ze "nie gra roli" :-)

do pilnowania tez, ale czasem chcesz stabilizowac "sile" swiatla ..

Napiecie ? Wlasnie straciles kilkaset zl :-)

Kup najpierw pare wskazniczkow, i uruchamiaj uklad na nich.

Ostatnio ograniczone ponoc do opornika :-)

Te kilkadziesiat Hz to pewnie mialy elektrolita przed laserem :-)

Wskaznik duzo nie kosztuje, kup, rozbierz, dodaj driver pradowy, zobacz ile z diody wycisniesz ..

Użytkownik VSS napisał:

Układ odbiorczy działa z teoretyczną prędkością 400Mbps. Pasowałoby, żeby dioda była w stanie wymrugać ok. 155Mb.

m.

Użytkownik PAndy napisał:

W zasadzie, jak pisałem wcześniej - układ odbiorczy ma "przepustowość" ok. 400Mbps. Pasowałoby, żeby dioda z jej driverem też tyle wyciągnęła. Tak właściwie to albo 100 albo 155Mbps full duplex.

Tak, może z tymi driverami problemu nie ma - ale pytam jak to jest z diodami. Przeglądam PDFy o kilku dni i aż mi smutno.

No i właśnie chodzi mi co najmniej o 10Mb, ale zmierzam do 100Mb i

155Mb.

W tej chwili zrobiłem takie dziadajstwo które przepycha 512kbit, ale to już jest prędkość nie tej epoki. No i zrobione właśnie na wskaźnikach za 10zł. Z tego co widzę to każdy działa tak jak chce :)

m.

Użytkownik VSS napisał:

Fajnie, ale tam jest LED a nie laserowa :/

m.

No to właśnie wziąłem sieciówkę Allied Telesyn 100Mbit. W brzuszku moduł Agilent HFBR 5803T. Szukamy PDFa i...

"The transmitter section of the HFBR-5803 and HFBR-5805 series utilize 1300 nm Surface Emitting InGaAsP LEDs. These LEDs are packaged in the optical subassembly portion of the transmitter section. They are driven by a custom silicon IC which converts differential PECL logic signals, ECL referenced (shifted) to a +3.3 V or +5 V supply, into an analog LED drive current."

Cudownie, nie licząc tego, że to LED :(

Myślę, że urządzenia Long-Range mogą mieć laser, tyle, że cena jest ostro zaporowa (nawet kilka tysięcy).

m.

Hm, dziwne - ja szuaklem troche info i wszedzie wzastosowaniach telkomunikacyjnych widzialem Laser LED... - moce niewielkie bo ok 1mW ale wyraznie pisze ze Laser LED. Mozliwe ze to jakies nowe urzadzenie? W starych smiem twierdzic ze byly lasery - pamietam oznaczenia na modulach transceiverow do FO o tym ze jest promieniowanie laserowe...

Reply to
PAndy

Wojtek napisał:

Ależ jest sprzężenie. Też optyczne. Tylko fotodioda znajduje się gdzie indziej.

A tak przy okazji, do czego używasz tej diody? Bo to z 50mW może da się już papierosa przypalić. ;-)

pzdr Artur

PS Oczywiście każda będzie świecić, ale nie w sposób otymalny.

Reply to
Artur

Użytkownik PAndy napisał:

LED to po polsku dioda emitująca światło. Nie każdy LED jest laserem, ale wszystkie diody laserowe to LED - LED laserowe. Innych nie ma. Zwykły LED od diody laserowej różni się konstrukcyjnie w sposób istotny, tak samo jak światło laserowe różni się od innych rodzajów światła pewnymi specyficznymi cechami.

Reply to
A.Grodecki

J.F. napisał:

Jak ja. Wtedy dowiedziałem jak krytyczny jest prąd zasilania ;-).

Chyba od "zawsze". :-)

Nie. Ale mają długi czas "rozpalenia", tak że w końcu przy co gorszych egzemplarzach musiałem zamienić "zero" na lekkie żarzenie. Normalnie to wystarczy zamiast zera wolt podawać 1,5V. W jednej sztuce, to myślałem że, wsadzili jakiś wolny procesor do konwersji podczerwieni na światło widzialne ;-). Około 50ms zwłoki od chwili podania napięcia, do czasu przełączenia fotodiody. :-D

pzdr Artur

Reply to
Artur