Dioda Zenera trójkońcówkowa

Pytam, bo nie wiem:

czy istnieje taki element jak tranzystor Zenera albo tyrystor Zenera?
Chodzi mi o trójkońcówkowy element zachowujący się jak dioda Zenera o
regulowanym napięciu przebicia.

I nie chodzi mi o rozwiązania, że ja się mogę przełączać pomiędzy
kilkoma równoległymi zenerkami, tylko coś, gdzie napięcie przebicia
można regulować płynnie.

Re: Dioda Zenera trójkońcówkowa

regulowanym

Nie - chyba, że wykorzystać jakiś efekt pasożytniczy.

kilkoma
regulować

Komparator, ale to jest wiele elementów.

Re: Dioda Zenera trójkońcówkowa
Hello PcmOl,

Chyba, że użyjesz TL431, który jest takim sobie komparatorem x yulko
trzema nóżkami.

 RoMan
Re: Dioda Zenera trójkońcówkowa

Pewnie więcej takich scalaków istnieje. To jednak wiele elementów w jednej
obudowie.
Chyba taka lampa była (nie jestem pewny) - działająca jak neonówka o regulowanym

napięciu zapłonu.

Re: Dioda Zenera trójkońcówkowa

TL431

Re: Dioda Zenera trójkońcówkowa
napisał:kmjkau$quv$ snipped-for-privacy@news.mm.pl...
Pięknie. To się nazywa strzał w dziesiątkę.
W wojsku ze strzelania z krótkiej miałeś 5x1050% pkt?
15 minut, 5 liter - problem rozwiązany!
S.

Re: Dioda Zenera trójkońcówkowa

Dorzucę, że istnieje "triak Zenera", MBS4991.
Coś w rodzaju diaka o regulowanym napięciu przebicia.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Dioda Zenera trójkońcówkowa

TL431?

kilkoma

Trzeci końcówka do regulacji rozumiem, bo z tym tyrystorem to zamieszanie
wprowadzasz.

--
Desoft

Re: Dioda Zenera trójkońcówkowa

kilkoma

Jak każdemu mi też od razu przychodzi na myśl TL431, ale zwróć uwagę na
Figure 19 w datasheet:
http://www.ti.com/product/tl431
(u Fairchilda (mi wyskakuje w Googlu na pierwszym miejscu) tego nie
znajdziesz).
Kiedyś się na to natknąłem, bo standardowo jako blokujące kondensatory
daję
100n - czyli akurat najgorzej.
P.G.

Site Timeline