Dioda zenera - kodowanie wartości

Witam. Spotkał się już ktoś z was z kodowaniem wartości zewnerki za pomocą kolorowych pasków tak jak w rezystorach ?? Chodzi o zenerki przewlekane. Byłbym wdzięczny za jakiąś "ściągawke".

Reply to
Jazzstar

Nie spotkałem się, ale nie jest to podobnie jak z rezystorami?? Sądzę, że konkretne kolory oznaczają konkretne cyfry :)... . Może dałoby się wykombinować, ale musiałbym mieć taką diodę w rękach.

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Użytkownik "Konop" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:e581c5$gpl$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

No na pewno konkretne kolory oznaczają konkretne cyfry. Chodzi właśnie o to, żeby wiedzieć co oznacza dany pasek i jaki kolor jaką wartość ma. W poniedziałek dopiero będe miał to fizycznie w rękach to obadam dokładniej ale jak by ktoś wiedział coś na ten temat to bardzo proszę o podpowiedź.

Reply to
Jazzstar

Mysle ze ameryki nie odkrywali na nowo i wzieli dokladnie to samo co w rezystorach.

potwierdzam. Są dwa paski oznaczające dwie cyfry.

Ale (tak na marginesie) niektórzy ludzie odkrywają amerykę na własną rękę. Moje dzieci uczyły się kodu paskowego w I klasie z podręcznika zatwierdzonego przez ministerstwo edukacji i kod paskowy był wymyślony całkiem inaczej niż ten który obowiązuje na całym świecie. Trochę mnie to zirytowało, bo syn znał już prawdziwy kod paskowy a tu musiał uczyć się drugiego i trochę mu się mieszało

Leszek

Reply to
Leszek