Witam

Mam do oświetlenia korytarz, zauważyłem że zwykłą żarówkę 15 W mogę zastąpić 1 białym LEDem na 3V wystarczy to do oswietlenia tego korytarza, w koncu tam nikt nie będzie czytał ksiązek a pobor mocy bez porównania mniejszy (160 mW??). Mam pytanie: Jak zastosować jakiś inny układ poza opór + LED żeby to działo całkiem fajnie, np. opór + kondensator + LED (ew. jeszcze mostek gretza żeby nie migała (np. z zepsutej żarowki energooszczednej) ) . I jak właczyc kondensator do obnizenia napiecia w takim ukladzie (wg. jakiego wzoru obliczyc pojemnośc ) . Na samym oporze pewnie beda duże straty mocy co wymusza jego wieksza moc.... i wielkosc.

PS Zastanawiam sie nad umieszczeniem takiego LEDa w gwincie zwyklej zarowki zeby tylko wkrecic i jest - a trwalość ze 20 lat..... :) Pozdro

Reply to
bobofrut