Dioda germanowa czym zastąpić

Hello
Jest wzmacniacz WS 442, w tym wzmacniaczu jest diodowy wskaźnik mocy
(wysterowania) w którym są 4 diody germanowe AP120 (padnięte - spalone).
Czym je można zastąpić ?

http://obrazki.elektroda.net/61_1248602472.gif
prawy górny róg ekranu

Re: Dioda germanowa czym zastąpić

Mysle ze mozesz je na bezczelnego zastapic krzemowymi. Troche sie
zmienia progi zadzialania diodek, ale przeciez to i tak tylko
orientacyjne bylo.

A jakby co to germanowe jeszcze osiagalne sa.

Ale pozostaje pytanie czemu one padly - albo ze starosci .. albo
trzeba obejrzec te C i R 701 i 702,

J.

Re: Dioda germanowa czym zastąpić

skoro na bezczelnego, to może lepiej schottky'ego ?

e.

Re: Dioda germanowa czym zastąpić

Albo zastąpić ten cały majdan 2xLM3914. Tylko próg zadziałania trzeba
wykukać. Albo, jeszcze lepiej, dać MSP430F2013 + 74154. Ostatnio coś
takiego popełniłem ;-).

Waldek

Re: Dioda germanowa czym zastąpić

są osiągalne ale ja potrzebuje teraz już natychmiast to uruchomić żeby coś
pokazywało

nie wiem dlaczego padły ale są czarne okopcone w środku i mają przerwę

dzięki i pozdrawiam

Re: Dioda germanowa czym zastąpić

Ktoś tam musiał nieładnie bawić się śrubokrętem :)
--
Jacek

Re: Dioda germanowa czym zastąpić
Hello LosKolorados,

Wymień na diody Schottky - BAT42/43, 1N5817. Ale również podłączam się do
pytania Jarka - jak Ci się udało spalić te diody?

Re: Dioda germanowa czym zastąpić
Witam

Wpisałem w guglarkę "dioda +germanowa +cena" i garść linków:

1. http://sklep.monster.pl/ProduktSzczegoly.aspx?TowarId18%137

2. http://sklep.vega-tronik.eu/dioda-germanowa-p-17.html

3. http://www.sklep.avt.com.pl/p/pl/3460/dioda+aap153.html

Itd, itp. Tego typu elementy bywają jeszcze dostępne.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Re: Dioda germanowa czym zastąpić
UBF%ytkownik LosKolorados napisaB3%:

Stosownie dobranB1% (detekcyjnB1% a nie mieszaczowB1%, mieszaczowe majB1%
20%
znacznie wyBF%szB1% barierEA%) diodB1% Shottky'ego. Albo diodB1% zwrotnB1%
 jeB6%li20%
naprawdEA% maB3%e sygnaB3%y wchodzB1% w rachubEA% - tylko czy B3%atwiej d=
orwaE6% diodEA%20
germanowB1% czy krzemowB1% zwrotnB1%?

--20%
Darek