Detektor obecności WN

Szukam jakiegoś detektora obecności WN, napięcie to służy do jonizacji
powietrza (nie wiem dokładnie ale cos ok. 3-5kV) , możecie cos polecić ? Sa
jakieś "neonówki" na takie napięcie ? żeby przy okazji pobierało zbyt dużo
prądu, nie osłabiała parametrów urządzenia.

Re: Detektor obecności WN

Właśnie neonówka. Do tego opornik ok 200MOhm, złozony z mniejszych (Vmax dla
normalnych oporników to ok. 500V), czyli przynajmniej 10x20M, lepiej
20x10M.

Waldek

Re: Detektor obecności WN

Właśnie szukam podobnych rozwiązań.. na koniec wątku
http://plmiscelektronika.elektroda.net/plmiscelektr/05_2004_2/05_2004_1142.htm
autor pisze cos o kondensatorze, takie rozwiązanie pasowało by mi dużo
bardziej bo dawało by jakieś pojęcie o wartości napięcia ... może ktoś
rozjaśnić jak to podpiąć?

 ?

Re: Detektor obecności WN

http://plmiscelektronika.elektroda.net/plmiscelektr/05_2004_2/05_2004_1142.htm

szeregowo. Ale znajdź kondensator ok. 10nF na 10kV. Zasada działania jest
dość prosta: kondensator ładuje sie elektrostatycznie (neonówka stanowi
dobra izolacje), po osiagnieciu napiecia przebicia krótko mrugnie (kondzior
sie rozładuje) i apiat' od poczatku. Domowym sposobem lepiej zrobić toto na
kilku neonówkach z rezystorami szeregowymi, jak w schemacie na ww stronie.
Progi mozesz wymierzyć woltomierzem cyfrowym na zakresie 1000V dorabiajac
szeregowy opornik 90MOhm (9x10), o ile twoje źródło te 5-10mikroA
obciazenia zniesie. Jak juz te progi bedziesz mial, to neonówki mniej
pociagna.