Detekcja spalin w garażu

Witam,

Chciałbym zrobić prosty układ detektora spalin w garażu. W praktyce wygląda to tak, że samochód będzie stał zazwyczaj w jednym i tym samym miejscu (małe pole manewru) i chciałbym na wysokości rury wydechowej zrobić coś w rodzaju "fajki" o szerokim wlocie i węższym wylocie na zewnątrz garażu. W tym kominie umieścić chcę silnik z wiatrakiem dla zwiększenia cyrkulacji powietrza (widziałem juz coś podobnego ale nie wiem jak do końca działało takie urządzenia) włączany/ wyłączany poprzez detektor obecności spalin . Moje pytania odnośnie tego zagadnienia są następujące:

  1. Jak najlepiej zrobić niezawodną i szybką detekcję spalin?

  1. Jaką temperaturę osiagają spaliny przy wylocie z rury wydechowej i czy duże znaczenie ma tu pojemność/rodzaj silnika? Pytam o to bowiem myślałem o zrobienie detekcji obecności spalin poprzez pomiar temperatury w "fajce".

Pzdr

galahard

Reply to
galahard

galahard napisał(a):

To ma być urządzenie diagnostyczne czy tylko detekcja pojawienia się spalin i alarm ? Romek

Reply to
Roman Rogóż

Użytkownik "Roman Rogóż" snipped-for-privacy@krakow.pl napisał w wiadomości news:e4hsg5$72h$ snipped-for-privacy@srv.cyf-kr.edu.pl...

Zależy mi tylko i wyłącznie na szybkiej detekcji, która uruchamiała będzie wętylator tak aby jak najmniej spalin wydostało sie poza "fajkę".

galahard

Reply to
galahard

a nie prosciej zalozyc czujnik zblizeniowy i timer wlaczajacy na okreslony czas wiatrak? sa takie czujniki ruchu od razu z timerem..

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Użytkownik "Greg(G.Kasprowicz)" snipped-for-privacy@CERN.CH napisał w wiadomości news:e4htu3$rnr$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Tak ale skąd czujnik ruchu będzie wiedział, że włączyliśmy silnik bo zamierzamy opuścić garaż?

galahard

Reply to
galahard

a jak czesto zdarza ci sie wypychac/ wpychac recznie samochod z/do garazu? :-) montujesz go tak, by widzial tylko tyl samochodu

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

zreszta wsiadajac do auta powodujesz ze sie ono poruszy, wystarczy zeby wyzwolic czujnik a chyba niezbyt czesto przesiadujesz w garazu majac wlaczony silnik i nie ruszajc auta?

sa na alelgro czujniki takich gazow, spora oferte ma maritex jednakze sa dosyc drogie, i reaguja z opoznieniem

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Mikrofon ? A moze sprzac z otwarciem bramy ?

Bo same spaliny .. czujnik CO2 chyba .. teoretycznie moglby byc na podczerwien ..

Po co Ci takie utrudnianie sobie życia. Jakby jeszcze tym sie dało laskom zaszpanować. Garaże są od tego żeby w nie pierdnąć spalinami. A jak nie chcesz smrodu to wstawiaj samochód tyłem do drzwi garazowych. Tomek

Reply to
Tomek

Prościej chyba czujnik wilgotności :)

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

galahard się wziął i wyklepał:

Rozumiem, że jest to po to, że kiedy siedzisz w garażu i coś grzebiesz przy samochodzie żebyś się nie zagazował? Najprostsze będzie chyba podłączanie wentylatora do światła... A pomysł z czujnikiem temperatury nie jest głupi - ale czujnik musiałby być inteligentny, żeby ci się w upalne lato nie włączał

Reply to
scx