DELL - gniazdo zasilania.

Witajcie.

Mam problem z ladowaniem baterii w DELLu.
Trafil do mnie z bardzo zniszczonym (jak po czolgu) gniazdem zasilania.
Wymienilem gniazdo, laptop dziala na zasilaczu, ale nie laduje.
Dioda od ladowania ciemna, w systenie informacja, ze nie laduje, a w BIOSie
info 'AC Adapter: unknown'.

Rozebralem ponownie, poprawilem luty, a ze mam sam kabel z taka wtyczka
postanowilem przeswietlic kolejne 3 zyly.
Na
http://www.kosz.moj.pl/1.jpgjest zaznaczony pin srodkowej zyly.
Na
http://www.kosz.moj.pl/2.jpgwidacz zlacze do plyty glownej.
Dwie zewnetrzne zyly maja swoje odpowiedniki na gniezdzie od MB, natomiast
srodkowej zyly nie udalo mi sie znalezc.
Nadmienie, ze gniazdo bylo bardzo zniszczone i zastanawiam sie, czy nie
zostala uszkodzona sciezka...

No i pytanie: czy srodkowa zyla na koncu przewodu powinna bezposrednio
'isc' do gniazda MB, czy tez sa po drodze jakiej elementy?

Pozdrawiam.

Re: DELL - gniazdo zasilania.

Nie znam szczegolow, ale ostatnio modne jakies "inteligentne
zasilacze".
Dell ma ostatnio tez tryb gdzie nie laduje baterii bez potrzeby -
wlacza sie klawiszem.

J.

Re: DELL - gniazdo zasilania.

Trzecia żyła służy do identyfikacji zasilacza. Jak podłączałem do
takiego "inteligentnego" della zasilacz uniwersalny, to uruchomić się
uruchomił, ale odmawiał ładowania baterii, a procesor chodził w
najwolniejszym trybie z możliwych. Odmawia też pracy przy podłączeniu za
słabego zasilacza do stacji dokującej.

pzdr.
j.

Re: DELL - gniazdo zasilania.

Wiem, ze srodek sluzy do identyfikacji, natomiast interesuje mnie, czy ta
zyla powinna bezposrednio laczyc sie z pinem gniazda podlaczanego do MB.

Re: DELL - gniazdo zasilania.

Tzn. czy idzie bezpośrednio do płytki w zasilaczu, czy jest jakiś układ
we wtyczce?

pzdr.
j.

Re: DELL - gniazdo zasilania.
W wiadomości:iknnau$73q$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl,

we wtyczce to jest dioda led w zasilaczach dell'a

--
VSS

Re: DELL - gniazdo zasilania.

Przedzwanilem wszystkie 3 zyly.
Dwie zewnetrzne szly bezposrednio do bialego gniazda laczacego plytke
zasilania/USB do plyty glownej ze zdjecia
www.kosz.moj.pl/2.jpg
Natomiast srodkowa zyla nie miala odpowiednika na gniezdie do MB.
Wg mnie powianna. mam racje?

P.S. Wyglada, jakby poszla wewnetrzna sciezka...

Re: DELL - gniazdo zasilania.

To chyba będzie najłatwiej sprawdzić po prostu podłączając zasilacz :).
Jeśli wszystko zadziała jak należy, to być może ten laptop nie korzysta z
ID. A jeśli nie zadziała, to faktycznie mogło się upalić połączenie,
szczególnie jeśli się zwarło z plusem (ale w takim przypadku odratowanie
ścieżki raczej niewiele Ci da) :). Pewną wskazówką może być też inspekcja
zasilacza. Może jest trzecia żyła a za nią wolne miejsca na płytce.

e.

Re: DELL - gniazdo zasilania.

W Dellach na 100% w  latitude w innych nie wiem, wykorzystana jest
funkcja identyfikacji zasilacza. Jeśli w biosie masz unknown to nie
rozpoznany zasilacz i baterii ładować nie będzie. Ja bym zaczął od
sprawdzenia na oryginalnym zasilaczu (sprawnym:)) czy jest ok.
Przerabiałem już to u siebie, okazało się że środkowa żyła zasilacza
miała przerwę.

Re: DELL - gniazdo zasilania.

Kupilem plytke Power Jack (bo wlasnie gniazdo zasilania i 2 USB sa na
oddzielnej plytce, jak pokazywalem na zdjeciu) i dziala.
Wniosek wiec taki, ze srodkowa zyla wychodzi bezposrednio do gniazda
laczacego te plytke z plyta glowna.

Site Timeline