Debugowanie firmware

Witam, Mam takie pytanko czy można zdebugować firmware?

to z aparatu Minolta A1, ale nie mam pojęcia jaki procesor to przetwarza i czym to zdebugować oraz gdzie można szukać więcej informacji na ten temat. Chciałem wprowadzić pewne niewielkie zmiany w oprogramowaniu tego aparatu. Pozdrawiam Andrzej

Reply to
andrzej

Generalnie - zapomnij.

Tzn moc mozna, procesor namierzysz .. ale duzy ten plik ?

16kB to jest praca na miesiac. Jesli zmiany niewielkie, to moze by sie udalo nie dekodowac calosci, ale i tak jest to praca na kilka miesiecy.

Zrob "wish list", wyslij producentom jako sugestie, moze za pare lat kupisz wymarzony aparat ..

A swoja droga .. coraz czesciej bym takie drobne zmiany wprowadzil .. moze pomyslec nad jakims standardem rozszerzen, albo promowac standard opensoft w firmware ?

No tak, prawie 3MB Mam coś takiego jak ida45 i myślałem, że może tym da się zaminić na instrukcje, ale nie rozpoznaje kodu, albo nie robi tego automatycznie, no cóż. Rozumiem, że masz na myśli ręczne dekodowanie, sprawdzenie każdego kodu i zamiana wedłg opisu na instrukcję i napisanie tego na kartce, bo jeśli tak to faktycznie odpada, natomiast jeśli można dorwać jakiś debuger? Pozdrawiam Andrzej

Reply to
andrzej

debugowanie to usuwanie błędów, natomiast zamiana skompilowanego programu na instrukcje assemblera to disasemblacja

tak mi się wydaje przynajmniej

pozdrawiam

Reply to
mlodedrwale

to najpierw rozkręć aparat i zobacz, na jakim procesorze to chodzi. potem będzie wiadomo czego szukać.

ja miałem mniej szczęścia, bo mój HP PhotoSmart 620 chodzi najwyraźniej na procesorze z rodziny ARCcośtam. a te niestety są mało popularne wśród hackerów (;

w.

Reply to
Wojtek Kaniewski

Nie pytałem o to jak to się to nazywa, bo każdy kto jest zorientowany to wie o co pytam, disassemblacja to według mnie to zamiana kodów mnemonicznych na rozkazy i nierozróżniał bym w tym, że tylko skomplikowane programy można disassemblerować.

Program uruchomieniowy, debuger (angielskie debugger), program narzędziowy ułatwiający uruchamianie nowego programu, przydatny szczególnie w przypadku programów napisanych w asemblerze. Program uruchomieniowy umożliwia pracę krokową i sprawdzanie wartości zmiennych, rejestrów itp. W językach wysokiego poziomu zamiast programów uruchomieniowych często stosuje się kompilację warunkową, śledzenie lub nawet ręczne umieszczanie we właściwych miejscach programu instrukcji drukowania dodatkowych informacji, istotnych dla wykrycia błędu.

Reply to
andrzej

Jak rozkręce to strace gwarancję :(

Reply to
andrzej

Jesli nie mozna dorwac, to mozna program napisac ktory ci to zrobi. Tylko co z tego - bedziesz chcial cos zmienic .. ale w ktorym miejscu ? Program niestety trzeba przeczytac, zrozumiec - i to jest zajecie na grube miesiace .. jesli nie lata w tym przypadku.. W dodatku musisz wydedukowac jak tam hardware dziala - jak program czyta z portu 5801 i skacze jak bit 4 jest ustawiony .. to co sie dzieje ?

assembler to zregóły prosty język, w odróżnieniu od jezyków wysokiego poziomu, natomiast faktycznie to może być trudne do analizy bo łatwiej jest napisać w assemblerze program od nowa niż go analizować i zmieniać. Co do zrozumienia na którym porce co się dzieje to faktyczne może być bardzo trudne :(

Zmiany które chce zrobić to wyłączyć ostrzenie w aparacie, bo są tylko 3 możliwości słabe, normalne, mocne, natomiast ja chce OFF aby użyć maski wyostrzającej już potem na komputerze, wyszukanie algorytmu który ostrzy obraz jeśli znasz zasadę może wcale nie być trudne ;)

Andrzej

Reply to
andrzej

Hej,

Nie wiem na ile sobie cenisz godzine swojego czasu... ale wiesz, nowy aparat pewnie wyjdzie Ci taniej :-)

Bartek.

Reply to
brtlmj

Mysle ze to "slabe" ci wystarczy.

A komputerowe moze byc trudne - pamietaj ze tam piksle sa na przemian w roznych kolorach. Czyli dwie brakujace skladowe w danym pikslu musisz dorobic z sasiednich - zwykla srednia niestety wprowadza nieostrosc ..

No chyba ze masz x3.

No wiesz - np jest nocnym strozem i musi nie spac i nasluchiwac :-)

Jest maly problem - nowy tez nie jest idealny i przydaloby sie conieco poprawic :-)

Bez przesady chodzi mi o obraz już przetworzony to go się ostrzy, aparat ma pliki RAW i photoshop 8 potrafi je otwierać, a wyostrzanie robie jak już mam otwoarte zdjęcie. A co do przetwarzania plików RAW to potrafie je odczytywać

aparat ma akórat kolejną wadę w oprogramowaniu hot pixele na zdjęciach z długimi czasami, przy włączonej redukcji szumów
ja napisałem program który to ręcznie robi (robi dodatkowe zdjęcie z dekielkiem i program odejmuje hot pixele) i przy podobnym czasie
ść i tak jest słaba, ale tego już nie da się poprawić :(, matryca ma stabilizację i przez to się bardzo nagrzewa. Pewnie dlatego, że musi być do tego lekka i pewnie mały radiator dali, tak myślę. Co do innego aparatu to racja nie ma idealnego :( Model A2 jest nowszy i droższy, ma 8 mega pixelową matryce która ma o niebo gorsze parametry od mojej 5mp...

Andrzej

Reply to
andrzej