Debugger do AVR-ów

Do tej pory wszystkie swoje projekty opierałem na AVR-ach. Mój zestaw narzędzi był stosunkowo skromny - do programowania używałem zwykłego USBASP z optoizolatorem (pełniącym raczej rolę konwertera poziomów logicznych, niż zabezpieczenia). Gdy pojawił się problem, musiałem debugować go "na około", za pomocą UART-a.

Ostatnio zacząłem eksperymentować z PIC32 i dopiero dzięki temu uświadomiłem sobie, jak bardzo komplikowałem sobie życie. PicKit3 użyty w roli debuggera bardzo ułatwia znalezienie błędu.

Ponieważ nie mam zamiaru całkowicie rezygnować z AVR-ów (szczególnie, że polubiłem Xmegi) chciałbym zapytać, jaki debugger dla tej platformy warto kupić. Na Allegro trafiają się czasem urządzenia, które nie są już niestety kompatybilne z Atmel studio... Istnieją jakieś niedrogie (ale funkcjonalne) klony, czy też powinienem raczej celować w jakiś oryginalny produkt od Atmela?

Reply to
Atlantis

ciekawe pytania zadajesz, szkoda, że pedały z europy strzelają głownie z dupy...

ja nie wiem, ale... czy czasem AVR studio nie jest też debuggerem? czy nie jest to tak, że podłączasz urządzenie odpowiednim interfejsem (TWI czy jakoś tak?) i może sobie debugować avr studiem?

Reply to
platformowe głupki

o jest jeszcze debug wire...

Reply to
platformowe głupki

W dniu 2015-12-24 o 15:08, Atlantis pisze: (...)

Nigdy nie miałem w łapach, ale Atmel-ICE wygląda bardzo przyzwoicie, pod względem ceny, jak i funkcjonalności. (wersja bez obudowy ok. 200zł)

Reply to
Maks

Atlantis snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Używam Dragona. Na klony nie natrafiłem.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Mam i dragona i atmel-ice, oba sa ok, jednak atmel-ice jest bardziej przyszlosciowy, obsluguje arm'y no i cena jego nie jest zabojcza.

Reply to
bobofrut