DCF

Czy wczoraj DCF zaliczyl jakis pad ?

Mam zegarek z dcf a wczoraj go zastalem ustawionego na 12:00.
Po resecie nadal byla 12:00, a dzis rano juz dobrze.

Przy braku sygnalu chyba powinien normalnie chodzic, wiec sie
zastanawiam - jakis zly sygnal podlapal, stracil na chwile zasilanie
(z baterii ??), czy trzeba odszukac paragon.

J.

Re: DCF

Zdarza sie. Jakies zaklócenia w sygnale.
Na przestrzeni jakis pietnastu lat zdarzylo mi sie
takie cos moze ze trzy razy. Pomógl reset.
Ponownie zlapal sygnal i ustawil wlasciwie.

Re: DCF

U mnie podobnie. Tak potrafią się zachowywać tanie zegarki DCF.

--
P. Jankisz
Re: DCF

wszystkie 11 DCFow chodziło u mnie bezbłędnie

Re: DCF

Nie zaliczył padu. Sygnał był czynny i odbieralny. Akurat wczoraj dwa
razy z różnych powodów rano i wieczorem testowałem sygnał DCF i odbiór
był. Być może zbyt blisko uderzył piorun i logika zgłupiała? Niestety są
tandetne konstrukcje, które robią dziwne rzeczy. Dawno temu kupiłem swój
pierwszy zegarek DCF, który pokazywał zawsze dokładną minutę i sekundę.
Godzinę już nie :-) Nawet sygnalizował prawidłowe działanie! Szybko go
oddałem. Potem kupiłem tani budzik, który w zasadzie działa do dzisiaj
ale odbiera sygnał tylko raz na dobę, więc zawsze przed regulacją według
niego, musiałem nacisnąć przycisk wymuszający odbiór. Inaczej przez te
24 godziny potrafił nieźle odjechać - prawie o sekundę. Obecnie ten
dziwoląg pokazuje dokładny czas (raz na dobę) ale nie mogę go zmusić do
pokazania prawidłowej nazwy dnia. Dzisiaj jest piątek a on zawsze pokaże
dzień później. Numer dnia jest prawidłowy (24 czerwca) ale pokazuje zły
dzień. Zaczął tak robić chyba od tego roku. Nie pomaga przycisk
wymuszenia odbioru a nawet wyjęcie baterii. To jest wada wrodzona logiki.
Naprawdę dobry jest u mnie budzik Seiko i z nim nie miałem nigdy żadnych
problemów, no ale nie kosztował 30zł.
Maciek

Re: DCF
On Fri, 24 Jun 2011 08:44:11 +0200, J.F.

ja mam zegar scienny Junghas sprzed 11 lat. Jak bateria powoli
odchodzi w inny swiat, to czasami sie zdarza, ze zegar pokazuje
godzine z sufitu.

Mysle, ze tanie modulu maja zbyt "optymistycznie" nastawione moduly i
zbyt szybko decyduja sie na zmiane czasu (odebranego)...ktory czasami
moze byc obarczony bledami....ale on uwaza jest jest ok i dlatego
przestawia sie. Wg mnie, jak nie jest pewien, to powinien dalej
chodzic ze swoim starym czasem, tak jak to robi, gdy nie odbiera
dcf'a.

--
ThinkXtra

Re: DCF

Od 6 lat mam stację pogodową z DCF, raz się takie coś zdarzyło. A do
nadajnika mam "trochę" dalej (Trójmiasto), nawet miałem wątpliwości, czy
w ogóle będzie łapał sygnał.
Z tym, że u mnie synchronizuje się ok pierwszej w nocy (tak jest w
instrukcji i obserwacja to potwierdza).

Pozdrawiam

DD

Site Timeline