datasheet 80386

Witam

Poszukuję datasheetu do 80386 intela z naciskiem na jego część elektroniczną
;)
tzn: opis wyprowadzeń oraz opis realizacji dostępu do pamięci (pobieranie
rozkazów, zapis/odczyt danych) itp.
Jakby się znalazło jeszcze ładnie rozrysowane co się w procku dzieje podczas
pobierania i wykonywania rozkazów (choćby i na jakichś ogólnych blokach) to
byłoby super.

wygooglać nic odpowiedniego nie umiem.

pozdrawiam i dziękuje z góry

--
Michał Walenciak
Kicer86 at gmail dot com

Cos z tych oryginalnych od Intela sie nie nada?
Tu jest chyba wszystko zarchiwizowane:
http://www.rcollins.org/intel.doc/386Manuals.html

--
butek (b u t na n d kropka e - w r o kropka p l)
Re: datasheet 80386
Sam sobie: wywalili ze swoich serwerów, hmm, a niedawno jeszcze były.
Sorry za zamieszanie.

--
butek (b u t na n d kropka e - w r o kropka p l)
Re: datasheet 80386

no wlasnie też ta stronke znalazłem ale moja radosc nie trwała długo ;)

--
Michał Walenciak
Kicer86 at gmail dot com

Re: datasheet 80386
In the darkest hour on Wed, 11 Mar 2009 15:23:23 +0100,

MoĹźe to pomoĹźe:
http://web.archive.org/web /*/http:/www.rcollins.org/intel.doc/386Manuals.html

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
[ 11:55:34 user up 12009 days, 23:50,  1 user, load average: 0.86, 0.18, 0.22 ]

Re: datasheet 80386

Do K6 mam, P I, PII też mam jak by interesowało.

--
MS

Re: datasheet 80386

hmm wolałbym dokladnie 80386 - jak nie znajde to pomyslimy ;)

--
Michał Walenciak
Kicer86 at gmail dot com

A co - dla NASA pracujesz ze uzywasz sprawdzonych i odpornych
procesorow, nie przejmujac sie tym ze juz ich nie robia ? :-)

Skomplikowane to bylo, bo procek mial jednak kolejke, pamiec
wirtualna [od strony elektronicznej chyba niewidoczne], wspomaganie
konfiguracji wieloprocesorowej,
chyba nawet jakies wspomaganie do cache .. i cala ta wiedza
przydatna jest tylko kustoszom w muzeach :-)

Hm, ciekawe czy w ogole sie dorobili pdf'a ... wikipedia podaje ze
produkowany do 2007r, wiec chyba jednak pdf byl.

Hm .. to i u intela powinien byc jeszcze dostepny ..

J.

Re: datasheet 80386

a wziałem sobie na magisterke programowy emulator 80386 ;)
jako że ma być na wydziale elektroniki, gostek chce miec w miare możliwości
podgląd ważniejszych sygnałów (głównie RD i WR, magistrale danych i
adresową).

mi potrzebna wersja jak najbardziej uproszczona :)

no narazie szukam i zbieram dane :)

--
Michał Walenciak
Kicer86 at gmail dot com

Sylwester Łazar
Re: datasheet 80386

    Heh, ambitny i nowatorski projekt, szkoda że nie robisz komputera na
przekaźnikach na pracę magisterską.

--
Filip.

Re: datasheet 80386

taa juz mi kolega pronował linuxa na 8051 ;P

--
Michał Walenciak
Kicer86 at gmail dot com

A mozesz jeszcze zmienic temat ?

Bo to co zrobisz naprawde nie bedzie mialo wiele wspolnego z
rzeczywistoscia. Cala rodzina x86 pobiera rozkazy z wyprzedzeniem,
pakuje do kolejki, czesciowo nawet dekoduje w kolejce, wykonanie
przeplata sie pobieraniem .. bez bardzo dokladnego opisu dobrze nie
odtworzysz, a bardzo dokladnego opisu do 386 pewnie nie znajdziesz.

J.

Re: datasheet 80386

móc, moge. Gosciu ma tez jakies pojecie o 386, ile znajde i ile on mi pomoże
tyle zrobie, reszta to będzie typowy emulator procesora ;)

pytanie w jakim stopniu te ficzery pojawiły sie juz w 386 ;)

--
Michał Walenciak
Kicer86 at gmail dot com

Te to w calosci. byly juz w 8086, w 386 kolejka byla dluzsza.

nie pamietam jak bylo z predykcja skokow, wspomaganiem cache,
koprocesorem - to naprawde skomplikowana maszynka.

J.

Re: datasheet 80386

Zainteresuj sie wobec tego emulatorem M.A.M.E. Znajdziesz w środku około
70 procesorów, również 386. Oczywiście źrodlo za free, może to byc
sensowny start.

Re: datasheet 80386
Tylko o 386 z 10 MB daje się odczytać. Tylko część materiału jest usunięta.
Są jeszcze materiały dodatkowe.

Re: datasheet 80386
Ech, w zeszłym roku wywaliłem na makulaturę ponad 300 stron skserowanej
dokumentacji, która kurzyła się od końca studiów w 1990, na których
miałem coś tam zaprojektować z tym prockiem w roli głównej. Ksero
robiłem z dokumentacji będącej w posiadaniu kogoś w ówczesnym Instytucie
Informatyki na Wydziale Elektroniki Politechini Warszawskiej. Nie wiem
skąd jesteś, może jeszcze mają...
Uprzedzam jednak, że w procku dzieje się dość sporo :)
Andrzej
Re: datasheet 80386

tak, dzis gadalem z promotorem ma troche makulatury, jeszcze załatwi od
innych prowadzących.

ile sie da tyle zrobie, ew uproszcze ;)

--
Michał Walenciak