Darujcie sobie internet z ORANGE.

Gwarantuja predkości do 80Mb/s, ja mam 10Mb/s a dostaje 4.3 Mb/s
Wg oszus_ów jest wszystko OK.
(Przepraszam za smieci na tej grupie.)

Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.
Pokaż tą ofertę w której gwarantują 80?
Takiej nie ma. Nigdzie nie gwarantują 80. Poza tym, co ma ta wymieniona
to Twojej bidnej 10?
A ty kupiłeś opcję do 10Mb/s.
Ta opcja wg umowy ma 1-10Mb/s i mają rację, że w Twoim przypadku jest ok.
nie bronie orange, też mam od nich i też mogłoby być lepiej, ale czytać
umiem, Tobie też radze się nauczyć ze zrozumieniem.
Bo tak czytając Twoje skomlenie w dodatku NTG! to hmm... jesteś
oszustem! :))

--

Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.

"Do" to "do".
Jakby bylo wiecej, to by bylo nie w porzadku :-)

Tym niemniej - predkosc internetu to bardzo delikatna sprawa.

Probowales np www.speedtest.net i pare serwerow ?

J.

Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.

tp też chyba ma swój serwer by sprawdzić, nie pamiętam adresu, ale jest.
Już kiedyś pisałem, że to ich uproszczenie oferty spowoduje wykrycie
wszystkich nie czytających lub nie rozumiejących co czytają w umowach ;)

--

Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.

Ja mam w umowie "do 20Mb/s", a jest 20,97. Powinienem się martwić
i reklamować?

Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.
Użytkownik "Jarosław Sokołowski"  napisał w

Jasne, w koncu chyba jakies ustawy i oficjalne przedrostki SI
obowiazuja :-)

Ale jestes pewny ze masz 20.97M ? Telekomunikacja rzadzi sie wlasnymi
prawami.
Karty pamieci tez :-)

J.

Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.
Hello J.F.,

Jasne. Mam do 150Mbps:
http://speedtest.net/result/2772055187.png

Naprawdę uważasz, że ponad 1000 razy mniej też jest w porządku?

 RoMan
Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w
Hello J.F.,

Jak glupi byles i przybiegles bo "tu daja 150M" to tak :-)
Jak glupi byles i nie spytales ile gwarantowane, to tez.

Ale co to za serwer, transfer znikomy, ale nikt kto ma pojecie o
internecie nie przyjmuje przeciez ze bedzie mial 150M wszedzie i
zawsze.

J.

Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.
Hello J.F,

A który operator cokolwiek gwarantuje?

Ale widzisz istotę różnicy pomiędzy 150Mbps a 0.11Mbps i tylko tak
sobie trollujesz, nieprawdaż?

 RoMan
Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał
Hello J.F,

Praktycznie zaden ... i trzeba to brac pod uwage :-)

Ale wybrales nie wiadomo jaki serwer, to dlaczego oczekujesz duzego
transferu ?
Problem moze lezec kompletnie poza Plusem.

Moze serwer podlaczony na ADSL 6M/256k, moze akurat 5 osob bada do
niego transfer, moze admin akurat backup robi i wysyla 10GB,
moze stoi na Tahiti, moze podlaczony pod lacze 100M ... razem z siecia
osiedlowa.

Ja mam lacze 100M, prawde mowiac mnie troche dziwi jak mi speedtest
pokazuje 95M.
Bo w sieci jest kilka osiedli i zapewne tysiace uzytkownikow po 100M
kazdy.

J.

Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.
Hello J.F,

Pracujesz dla nich?
Taki transfer w tamtej chwili był na wszystkie serwery. Załóż przez
chwilę, że jednak potrafię testować szybkość łączy.

[... oczywistości do obrzygania ...]

Też bym się zdziwił, gdyby mi tyle pokazało. Dziwię się, jak widzę
prawie 36Mbps:
http://speedtest.net/result/2600719339.png(ten sam
serwer) bo to granica możliwości routera.

Ale jeśli przez pół roku mam średnio na poziomie 15+Mbps i NAGLE spada
do 0.11 to mam powody do pretensji czy nie?

 RoMan
Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w
Hello J.F,

Przyjmujac ze "na wszystkie serwery", i przyjmujac ze naprawde
potrafisz testowac, bo powtorze - to moze nie miec nic wspolnego z
Plusem.

No i pytanie jak czesto - awarie sie kazdemu operatorowi zdarzaja.
I kwestia tylko jak szybko potrafi naprawic.

J.

Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.
Hello J.F,

Wybacz, wiesz od kiedy używam Sieci - tylko troche krócej od Ciebie.
Miałem modem, miałem SDI, miałem DSL, miałem (a w zasadzie jeszcze
mam, bo jeszcze nie zdjęty) WiMax. Używałem GPRS, Edge, WCDMA, HSDPA.
Ja naprawdę wiem, co się dzieje i jak się dzieje. Potrafię odróżnić
przycinanie połączeń związane z weekendowym ruchem od stanu awarii.

No wybacz, żebym ja z pozycji zwykłego lusera miał jeszcze diagnozować
ich problemy z łączami.

Kwestia podstawowa jest taka, że operator musi jeszcze mieć sensowne
procedury przyjmowania zgłoszenia o awarii i nie wkurwiać klienta
żądaniami przełączania na UMTS oraz twierdzeniami, że jestem poza
zasięgiem, skoro z okna widzę wieżę nadajnika i w 90+% czasu mam
transfery rzędu kilkunastu Mbps.

Żeby cokolwiek naprawiać, to trzeba przyjąć zgłoszenie o awarii i np.
zechcieć zajrzeć w logi i się przekonać, że rzeczywiście w podanych
godzinach coś złego się działo.

 RoMan
Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.

Awaria czy normalne działanie...

W przypadku operatorów komórkowych należy pamiętać, że prędkość bardzo
silnie zależy od odległości od BTSów oraz (a właściwie przede wszystkim)
od ich obciążenia - priorytet mają pakiety połączeń głosowych.

Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.
Tia...
Właśnie Orange daje :)
w opcji Nemo 10 gwarantuje od 1Mb a w opcji Nemo 20 gwarantuje od 12 Mb

--

Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.

A co dokladnie gwarantuje, na pismie ?
Ze sie modem polaczy z "polka" w centrali na co najmniej 12Mb/s ...
czy cos wiecej ?

Kiedys bylo pojecie CIR. U nas strasznie niskie.

J.

Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.

Co jest na umowie to nie wiem, bo posiadam neostrade, ale do umowy nie
zaglądałem i nawet nie wiem gdzie mam. Mnie parametry zadowalają więc
nie było potrzeby.

--

Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.

Odgrzebałem w swoich zasobach rysunek podpisany "Struktura sieci POLPAK-T
po rozbudowie na koniec 1997 roku". Łącza o najwyższej prędkości 34 Mbps
są tylko między Warszawą, Łodzią, Wrocławiem, Katowicami i Krakowem oraz
między Gdańskiem a Olsztynem i Poznaniem a Bydgoszczą. Reszta, to 2 Mbps
(a tu i ówdzie było jeszcze mniej).

Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.

I to mniej wiecej wystarczalo !
No ale wtedy jeszcze nie bylo portali ze stronami po 2 MB ..

Owe 34M to od energetykow, taniej oferowali niz TP

Swoja droga to ciekaw jestem jakie lacza ma MS - te paredziesiat MB
upgradow co tydzien do wszystkich ...

J.

Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.

W takim razie jeszcze to (obrazek w punkcie 3.1.):

http://konferencja1998.mwi.pl/referaty/kepkowicz.html

Na Internecie znał się wtedy każdy, bo każdy czytał w gazecie co na ten
temat ma do powiedznia pan dziennikarz. Ale prawda była taka, jak na
załączonym obrazku -- 16 modemów na województwo. Takie, w którym żadnej
innej możliwości dostępu do sieci nie było.

Energetycy mieli wtedy już od pyty włókien światłowodowych w zerowych
przewodach linii wysokiego napięcia. A Telekomunikacja Polska -- swoje
smętne druciki.

To chyba jest system rozproszony, a więc nie jedno grube łącze, lecz
wiele.