darmowe IDE do Cortex M0 i M3

czy ktoś używa tego środowiska i mógłby podzielić się jakimiś
spostrzeĹźeniami/uwagami ?

http://www.coocox.org /

Pozdrawiam,
Mariusz Ł.

Re: darmowe IDE do Cortex M0 i M3

To juĹź nie moĹźna normalnie czyli Eclipse+gcc ? W czasach ARM7TDMI i
ARM926EJS taka kombinacja u mnie się bardzo dobrze sprawdzała.

Re: darmowe IDE do Cortex M0 i M3

Pewnie moBF%na ale chciaB3%oby siEA% BF%eby to byB3%o B3%adnie zapakowane=
 i20%
przewiB1%zane wstB1%BFeczkB1% a nie zestaw do majsterkowania. SwojB1% dr=
ogB1%20
przyglB1%daB3%em siEA% temu coocox ze wzglEA%du na ich RTOS ale wyglB1%da=
 na to,20%
BF%e zaraBF%a aplikacjEA% GPLem.

--20%

Re: darmowe IDE do Cortex M0 i M3

No to akurat jest problemem tylko przy wykorzystaniu komercyjnym.

Re: darmowe IDE do Cortex M0 i M3
 drogB1%
da na to,

Zdarza siEA%, BF%e dla niektF3%rych elektronika to coB6% wiEA%cej niBF% h=
obby :)

--20%

Re: darmowe IDE do Cortex M0 i M3

Jasne. W mojej firmie mieliśmy własny RTOS (m.in. też na ARMy) i nie
było takiego problemu. A nawet darmowe narzędzia (gcc) nie ograniczały
wykorzystania w celach stricte komercyjnych. Natomiast dawcą niektórych
kawałków potrzebnego później do innych celów kodu (nie samego jądra
systemu) był Free BSD, któremu biję pokłony za założenia licencji BSD. I
oczywiście pochodnych też (Apache, MIT).  :-)

Re: darmowe IDE do Cortex M0 i M3
 drogB1%
 hobby :)
rych

FreeRtos nie zmusza na szczEA%B6cie do publikacji wB3%asnego kodu o ile =
nie20%
dubluje funkcjonalnoB6%ci zawartych w systemie. Ostatnio go prF3%bujEA%20
wykorzystywaE6%.
Na licencji BSD-like jest TNKernel Jurija Tiomkina. Wydaje siEA% doB6%E6=
20%
sensowny ale nie miaB3%em czasu go sprF3%bowaE6%.

--20%

Re: darmowe IDE do Cortex M0 i M3

Trochę przesada. Może to być przeszkodą przy aplikacjach na rynek masowy,
ale dla dedykowanego klienta już niekoniecznie.

Re: darmowe IDE do Cortex M0 i M3
wstążeczką a nie zestaw
RTOS ale wygląda na

CoOS jest udostępniany na licencji BSD:
http://www.coocox.org/Forum/topic.php?id28%3

Re: darmowe IDE do Cortex M0 i M3

A6%wietnie. Szkoda tylko, BF%e jak ja szukaB3%em RTOSa to byB3%o:
"The Software is made available to you for your personal, non-commercial =

use only."
Teraz piszB1%:
"The conditions that in the "CooCox CoOS's TERMS AND CONDITIONS.pdf" is20%
the old description"
Szkoda bo teraz chyba nie bedzie mi siEA% chciaB3%o przenoB6%iE6% na CoOs=
a.

--20%