dane po IP

Czesc,

potrzebowalbym zbudowac sobie (w celach hobbystycznych) urzadzenie,
ktore odbierze sobie cos z miernika lub innego prostego urzadzenia
(nie wazne co i jaki interfejs - to pozniej), takie cos po drobnej
obrobce lub nie - wysle takie dane pod zadany adres IP (w sieci
lokalnej lub dalej). W zasadzie komunikacja w jedna strone, ale dobrze
byloby, aby moglo uzyskac potwierdzenie i/lub wysylac heart beat.

Macie jakiegos pomysla, aby sprzet nie byl drogi?

--
ThinkXtra

Re: dane po IP

Byl niedawno watek na temat minimodulów ethernetowych.
Popatrz na minimoduly na stronie propox'a.

Pozdrawiam
Pawel

Re: dane po IP

Może jakiś serwer portu szeregowego. Np.
http://www.shop.kristech.eu/product_info.php?products_id25%8

Re: dane po IP
Proponuję Tibbo EM-1000, bez problemu można mu dodać też Wi-Fi w
przyszłości, a dzięki bardzo prostemu programowaniu nie musisz prawie
nic wiedzieć o sieci.
Do przesłania kilku bitów to się znakomicie nadaje, może też je obrobić,
ale nie polecam.
Transfer "sprzętowy" RS->Eth popychałem na jakieś 60kB/s, a jeśli w
międzyczasie chciałem podejrzeć sobie dane czyli RS->Tibbo->Eth to już
wychodziło 2kB/s.

Pozdrawiam,
Andrzej W.

Re: dane po IP

jesli to jednostkowa sprawa to moze jakis mini routerboard z linuxem na
pokladzie. w wiekszosci masz rs-a jakies GPIO, I2C no i ethernet.
ceny zaczynaja sie od 50zl

c.

Re: dane po IP
.