czytnik pdf

Witam
Po ostatnim noszeniu kilku kilo dokumentacji, doznałem olśnienia :) I
pytanie do zadowolonych użytkowników: który czytnik nadaje się do swobodnego
czytania pdf? Dokumentacja typowo serwisowa: txt, zdjęcia, rysunki no i
schematy. Mój faworyt Kindle (ten tani) podobno nie za dobrze radzi sobie z
pdf. Może jakieś inne rozwiązanie?
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę
cokolwiek z androidem? jeśli te pdfy są skanem tekstu, to każdy pikseli
  i cal ekranu na wagę złota. za 350zł kupisz coś co ma 10 cali, ok 1000
punktów w poziomie i 1gigowy procesor. Pytanie czy te pdfy mają 3 maga
czy 35 mega

ToMasz

Re: czytnik pdf

Nie, to pomysł całkiem do bani. Czasem używam "czegokolwiek z androidem".
Albo "czegokolwiek z iOSem". Jedno i drugie nie nadaje się do tego. Wtedy
na ogół przypominam sobie, że mam też w zapasie ryzę papieru i drukarkę.

Re: czytnik pdf
Zajebisty pomysł, zamiast taszczyć z sobą książkę, to ściągnąć ją z
sieci w PDF i wydrukować...

Re: czytnik pdf

Noszę się z zamiarem kupienia tabletu i jestem prawie pewien, że za 10"
raczej trzeba dać 700zł żeby nie zrobić głupstwa, poniżej tej ceny
wydajność jest bolesna. To tak jak ze smartfonami, mam Galaxy mini i
jestem zadowolony bo był za 1zł, starcza do rozmawiania i żeby czasem
coś pilnie sprawdzić w sieci jak chwilowo nie mam koło siebie komputera
ale na tym całe jego "smart" się kończy. Jednordzeniowy 1GHz przy
androidzie to raczej minimum żeby działało w telefonie z ekranem 320x240
a nie w tablecie do przeglądania PDF.

Re: czytnik pdf

netbook 10" 850zł ;)

--
Piotr

Re: czytnik pdf
Tablet 10" z szybkim procesorem, PDF-y szczególnie mniej oficjalne to
zazwyczaj wielka niewiadoma albo tekst albo skany albo jedno i drugie,
rozmiar strony i układ w zasadzie dowolny i nieoczekiwany, do tego
niezbędne jest szybkie przewijanie i skalowanie a na to i eink i
procesory w czytnikach są za słabe. Nawet jak kupisz czytnik eink który
ma względnie dobry reflow to i tak polegnie na osadzonych grafikach a
tym bardziej na plikach w których nie ma tekstu tylko skany i rozmiar
liczony w megabajtach.

Re: czytnik pdf

Chyba nie do końca zrozumiałem pytanie. Do swobodnego czytania PDF
najlepiej się nadaje... czytnik PDF. Czy to będzie acrobat, czy kpdf,
czy coś jeszcze innego, to sprawa wtórna -- w każdym widać podobnie.
Różne czytniki są różnie zorganizowane, w jednym lepsze jest to,
w innym śmo, więc sam używam kilku. Ważne, by to było uruchomione
na porządnym komputerze. Problem w tym, że o porządny laptop równie
trudno jak o przenośny basen pływacki -- tu i tam powód podobny.

Na Kindlu też czasem przeglądam PDF (mam akurat "ten drogi", czyli
z 3G i z klawiatura). Z PDF radzi sobie znakomicie, gdyby nie jedno
"ale" -- tej wielkości ekran zupełnie nie nadaje się do oglądania
tego, co zostało zaprojektowane dla kartki A4. Z Kindle DX (nie mam)
może jest trochę lepiej, ale też nie do końca -- on ma przekątną
9,7 cala, a nie 14,32 cala, jak by wypadało. Niby można powiększyć
fragment, ale przecież nie o to chodzi. Natomiast zupełnie sobie nie
radzi ze zdjęciami. Bo czarno-biały jest. To znaczy ładnie wyglądają
jeśli są odpowiedni wyfotoszobowane we szwarcwajsie, ale tak w ogólnym
przypadku nie ma co liczyć na to, że zawsze zobaczy się to, co trzeba.

Natomiast rewelacyjnie wygląda sprawa czytania plików zapisanych
w formacie (za przeproszeniem) Microsoft Word. Po pierwsze dlatego,
że się je po prostu dobrze czyta. A po drugie z tego powodu, że się
je dobrze na tym Kindlu umieszcza. Wystarczy wysłać plik w załączniku
do maila na adres urządzenia i *całkowicie za darmo* praktycznie
w *każdym miejscu na świecie* odebrać po kilku minutach. Pliki PDF
niby też można przy wysyłaniu mailem kazać skonwetować do postaci
(wzbogaconego) tekstu, ale z rysunkami i schematami raczej to nie
przejdzie.

Re: czytnik pdf

Widzę że jednak zrozumiałeś :) Chodzi o mobilny sprzęt do przeglądania
dokumentacji. Najczęściej na polu. W wyobraźni widziałem jak wyciągam
Kundelka, cośik sprawdzam i do kieszeni :) Wszystkie zabawki typu
laptopowego są trochę niewygodne i prądożerne. Przetestowałbym jakiś tablet
ale nikt ze znajomych nie ma.
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę
Re: czytnik pdf

Aha, znaczy się o wybór diwajsa chodzi. No to już całkiem dobrze rozumiem.

No to ja mam i Kundla, i dwa tablety. A nawet "tablet typu laptopowego",
czyli android, ale z klawiaturą, coś jak mały netbook. Ten to akurat
byłby sensowny, gdyby ktoś musiał coś pisać poza miejscami do pisania
stworzonymi. Ale jeśli chodzi o czytanie, to w ogóle nie ma co porównywać.
Tablety, to i owszem, do zabawy się nadają. Jakieś zdjęcia obejrzeć, albo
kawałek filmu, co go jeszcze nie widziałem. Do pracy, to już nie bardzo.
Różnica między kilkoma godzinami a kilkoma tygodniami pracy bez ładowania
akumulatora, to nie jest jedyna różnica.

Re: czytnik pdf
wiesz co? jak tak będiesz słuchał ludzi dla których przeglądanie PDFa
wymaga 4 rdzeni, to się okaże że 10 lat temu pdfy nie istniały. ja mam
taką propozycje. wystaw mi gdzieś 3 pdefy takie przykładowe, ja je
otworze na ekranie "tabletu z biedronki" i postaram się to sfilmować.
Może być?

ToMasz

Re: czytnik pdf

Przepraszam że, tak późno ale musiałem wyjechać. Proszę tu
http://www.tatsuno-europe.com/_en/installation-instructions-shark/ są takie
przykłady. Ten pierwszy jest dość pomieszany, zdjęcia, rys i txt. A tu drugi
http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/121639/AMD/80C188.html .
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę
Re: czytnik pdf

Kindle jak już to DX, te małe są po prostu za małe. A i tak jest to
masakra, wykres na innej stronie i już przewijasz co chwile.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Gdyby tworzyć PDF-y w specjalnej wersji na Kindle, to by było OK.

Re: czytnik pdf

Dowolny, na którym: a) pójdzie Acrobat Reader. Aplikacje typu freePDF
można sobie od razu darować. oraz b) o wystarczająco dużym do wygodnego
czytania ekranie. Czyli raczej odpadają ekrany 7" i mniejsze.

Ja z czytaniem PDFów na dużym iPadzie nie mam żadnych problemów. Możesz
też spróbować w sklepie pobawić się mniejszą wersją (8" iPad mini). Ale
teoretycznie też dowolny androidotablet z dużym ekranem da radę. Pytanie
tylko czy będzie tańszy od iPada mini.

Do tego pancerna gumowana obudowa i można ruszać w świat.

               http://dybkowski.net/

Re: czytnik pdf

Mam ONYX M92. Bardzo dobrze radzi sobie z pdf'ami.

Pzdr

Site Timeline