Czytnik kodów kreskowych - jak używać?

Ratunku...

Jest potrzeba zeskanowania caB3%ego mnF3%stwa kotF3%w kreskowych z masy
urzB1%dzeF1%, z powodu B6%wiEA%ta PaF1%stwowego PRL numer fafnaB6%cie
("Renament").
I jest urzB1%dzenie otrzymane od kogoB6%tam w darze, jest to bezprzewodowy
czytnik Datalogic LYNX BT432E. Z wyjB6%ciem RS232.
No i dwa problemy z tym cudem mam.

1) urzB1%dzenie tak po prostu podB3%B1czone do hyperterminala dziaB3%a.
PiEA%knie sczytuje kody (nie wszystkie, ale to problem numer dwa), po
czym mogEA% je sobie z okna terminala skopiowaE6%. Super, ale dlaczego nie
dziaB3%a bezpB6%redni zapis do aplikacji typu word czy excell? One podobno
wspierajB1% takie urzB1%dzenia same z siebie ale czy tego nie trzeba
wpierw jakoB6% skonfigurowaE6%? ChoE6%by wskazaE6% Wordowi, z ktF3%rego COM=
a ma
pobieraE6% dane? Gdzie to siEA% ustawia?
AF%e strony producenta tego skanera B6%ciB1%gnB1%B3em nawet jakiB6% progra=
mik,
ktF3%ry miaB3% wspieraE6% komunikacjEA% miEA%dzy czytnikiem a aplikacjami,
symulujB1%c dziaB3%anie klawiatury, niestety zczytuje jedynie pierwszB1%
cyfrEA% kodu i dalej nic.

2) urzB1%dzenie jest strasznie wybredne. Wg opisF3%w dostEA%pnych w necie
miaB3%o byE6% uniwersalne jak cholera, czytaE6% wszelakie kody jakie byB3%y=
,
sB1%  i bEA%dB1%, 2D, 3D, 4D, 5D - nie ma problemu, a tu duuuupa. A6%rednio=
 co
drugi kod z przypadkowo wybieranych kodF3%w znajdujB1%cych siEA% wokF3%B3 =
mnie
jest przez urzB1%dzenie nieczytany. ChoE6%by mF3%j laptop: kod produktu
nieczytelny. Kod naklejki windows - czyta. ZnajdujB1%cy siEA% obok na tej
naklejce jakiB6% kod 2D - nieczytelny. Czy z tego wynika, BF%e urzB1%dzenie
jest tak kiepskie, coB6% w nim trzeba doustawiE6%, czy moBF%e raczej serwis
(np. czyszczenie)?

J.

Re: Czytnik kodów kreskowych - jak uż ywać?

Word i Excel nigdy same z siebie nie udostępniały takiej możliwości,
potrzebna jest zewn. aplikacja.
Znany mi czytnik wymagał konfiguracji aby włączyć mu obsługę niektórych
kodów. Robiło się to poprzez wczytywanie kodów konfiguracyjnych.
Przeczytaj instrukcję obsługi, może znajdziesz jakiś opis konfiguracji
czytnika.

--
Filip.

Re: Czytnik kodów kreskowych - jak używać?

ci,

OK, jasne.
Tylko, BF%e jedyna applikacja, jakB1% znalazB3%em na stronie producenta
przesyB3%a mi jedynie kilka poczB1%tkowych znakF3%w kodu (1-2). Czy sB1%
jakieB6% inne, uniwersalne, czy to musi byE6% aplikacja danego producenta?

InstrukcjEA% mam i w niej nic takiego nie ma. WrEA%cz jest w niej strona
testowa z kodami wg standardF3%w"
- EAN-13,
- Code 39
- Code 128
- PDF417
- QR
- Datamatrix

i wszystkie te testowe kody sB1% skanowane. A na produktach - nie.
Ciekawostka - urzB1%dzenie radzi sobie znakomicie z kodami sklepowymi,
natomiast wB3%aB6%ciwie w 100% ignoruje dB3%ugie kreskowe wstEA%gi naklejan=
na urzB1%dzeniach technicznych, pudB3%ach itp.
Mam np pod rEA%kB1% jakieB6% pudB3%o od Della. Jest na nim krF3%tki kod pas=
kowy
- czyta, dB3%ugi kod paskowy z numerem serii - nie czyta i ten sam numer
serii w formie kodu 2D - czyta. Tak mi to wyglB1%da, jakby urzB1%dzenie
tych dB3%ugich kodF3%w nie rozumiaB3%o, jakby one jeszcze w jakimB6% innym
standardzie byB3%y.

J.

Re: Czytnik kodów kreskowych - jak używać?

I jeszcze n/t wB3%B1czania obsB3%ugi niektF3%rych kodF3%w: znalazB3%em pot=
EA%BFnego
manuala do tego czytnika i tak jak piszesz, jest tam caB3%y dziaB3%
poB6%wiEA%cony rF3%BFnym kodom i uruchamianiu ich obsB3%ugi, ale tego jest=
 od
cholery, w dodatku niektF3%re z nich nie tylko siEA% wB3%B1cza/wyB3%B1cza=
, ale
trzeba jeszcze wybraE6% np. wersjEA%. A skB1%d ja mam, kurcze, wiedzieE6%,
jakiego standardu i jakiej wersji jest kod, ktF3%ry mam na paczce?...

J.

Re: Czytnik kodów kreskowych - jak używać?

Być może Twoja firma powinna zatrudnić jakiegoś fachowca od tego?

Re: Czytnik kodów kreskowych - jak używać?

ByE6% moBF%e.

J.

Re: Czytnik kodów kreskowych - jak uż ywać?

a nie ma w hyperterminalu opcji zrzucania wyników do pliku?
(w Win7 coś go nie widzę aby to sprawdzić..)
Potem tylko zrobić import danych do excela.

--
Pozdr.
Michał

Re: Czytnik kodów kreskowych - jak używać?

OczywiB6%cie jest i w ten sposF3%b bEA%dzie to robione, ale o wiele proB6%c=
iej
byB3%oby, gdyby dane wpisywaE6% wprost w tabelki.

J.

Re: Czytnik kodów kreskowych - jak uż ywać?

Tak, wspierają. Wspierają czytniki, które "symulują klawiaturę", czyli
podłączane pod PS/2 na przykład ;)... Taki czytnik nie potrzebuje żadnej
konfiguracji ;P... możesz go używać do czego chcesz! Możesz sobie nawet
wydrukować swoje hasła w postaci kodów i logować się do Windowsa za
pomocą kodu kreskowego ;P.. Twój niestety potrzebuje dodatkowego
"przedupnika".

  Konop

Re: Czytnik kodów kreskowych - jak używać?
http://www.billproduction.com /
http://www.taltech.com/products/winwedge.html

c.

Re: Czytnik kodów kreskowych - jak używać?
Ratunku...

ad.1.
Pobierz sobie Datalogic Wedge Emulation Utility
Zczytasz do excela spokojnie

Ad.2. - skonfiguruj poprawnie skaner, a nie klep z instrukcji wszystko co
jest a potem dziw że nie czyta
PS. po konfiguracji zrób reset odłączając napięcie.

--
Irokez

Re: Czytnik kodów kreskowych - jak używać?

OK, dzięki

Tak, jak niżej pisałeś, urządzenie jest po resecie do ustawień fabrycznych.
I w manualu faktycznie jest możliwość powłączania mnóstwa innych kodów, sęk
w tym jednak, że ja nie wiem, jakie kody powinienem włączyć. Wszystkie? A co
z tymi, które mają kilka wersji?
Urządzenie z typowymi kodami sklepowymi sobie radzi, w większości zaś nie
czyta długich pasków z serialnumerami na urządzeniach i ich opakowaniach.

J.

Re: Czytnik kodów kreskowych - jak używać?

Najpierw skonfiguruj port RS232, tak też trzeba będzie skonfigurować w
programie Wedge emulator.
Potem ewentualnie ustaw w/g "Keyboard WEDGE options" w instrukcji jak na
przykład za szybko wysyła kody i gubi.
Jak będziesz potrzebował jakiś prefix/sufix (np do inteligentnego czytania w
jakieś formularze) to ustaw to.
Potem w Symbology wybiezr kody które cię interesują.
Na koniec jak nie załapie kodów wyłacz i włacz baterię (mój RF na przykład
wymagał)

Dokłądnie tak ma nieskonfigurowany. Chyba tylko Code 39/128 czyta.

--
Irokez

Re: Czytnik kodów kreskowych - jak używać?

Pierwsze slysze. W tej dekadzie jeszcze tak nie bedzie zeby
wszystko co wydaje sie mozliwe bylo mozliwe.

Nigdzie ?
Byc moze da sie cos w makrach/VBA napisac ale z trudem.
Wlacz sobie log w terminalu.

Jesli to windows XP, to stosowny programik znajdziesz w opcjach dla
inwalidow.
"Klawisze szeregowe" czy jakos tak.

Pierwsza sprawa - czy kod nie jest za maly ?
kody tez sie miniaturyzuja, a potem skanery majaproblemy,
szczegolnie laserowe.

A potem popatrz w instrukcje - byc moze trzeba odblokowac inne
kody.

J.

Re: Czytnik kodów kreskowych - jak używać?

Dokładnie
Było brać skaner z portem PS/2 wtedy jedzie jak klawiatura.
Jak jest RS232 to wskazany przeze mnie i przetestowany na Datalogic
PowerScan RF programik Datalogic Wedge Emulation Utility 2.0.3.
Działa w tle przechwytując z wybranego portu COM znaki przeklepuje je jak
klawiatura.

a to jakaś nowa teoria ;) Mamy rózne kody i doskonale sobie dają radę...
oczywiście prawidłowo skonfigurowane.

I o to chodzi. Po twardym resecie właśnie najprostrzych kodów kreskowych nie
czyta. Trzeba go skonfigurować z książki.
W przypadku mojego RF musiałem jeszcze rezet zasilaniem zrobic aby je
załadował.

--
Irokez

Re: Czytnik kodów kreskowych - jak uż ywać?

Widziałem taki skaner co miał wymienne kabelki, można go było zapiąć
jaki i pod RS232, tak i pod PS/2 trzeba tylko było odpowiedni kabelek do
niego zamówić, więc może to będzie prostsze rozwiązanie. Trzeba by
zapytać producenta/dostawce, ewentualnie poszukać czy taki skaner
występuje w wersji PS/2.

Re: Czytnik kodów kreskowych - jak używać?

Datalogic ma taka opcję (COM/USB/PS2)
Ale Jarek ma COM'a. Jeżeli chce poskanowac pare popierdółek i tyle to może
mu się nie opłacać zakup.

--
Irokez

Re: Czytnik kodów kreskowych - jak używać?

Ratunku...

Po pierwsze - myślę, że trzeba poczytać jakie są kody i jak je rozróżnić,
jest norma i opisy dotyczące kodów, wszystko jest jasne i zrozumiałe,
a kody rozpoznasz po opisie....

Po drugie, jest tam opisane jakie kody mogą występować na jakich tłach i w
jakich rozmiarach...-
często się zdarza, że kody są wykonane niezgodnie z normą i mogą się nie
czytać,

Po trzecie, w wielu wypadkach trzeba się dostosować do czytnika, sprawdzić z
jakiej
odległości i pod jakim kątem czyta najlepiej...

pozdr.
Gr

Site Timeline