Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ? - Page 2

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?
Hello Adam,

Jak na razie, to Ty sobie pozwoliłeś podważyć kompetencje innych swoją
pisanina o żartach.

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3. 3 ?

Bez przesady. Ja nikomu nie sugeruje że nie zna się na tym o czym pisze.
Ja kwestionuje sprawę dopasowania przy tak niskiej prędkości transmisji.

Pozdr.

Adam

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?
Hello Adam,

Niskiej? Transmisja modemowa przy 1200 bps nie będzie działać, jeśli
linia telefoniczna nie będzie dopasowana i pojawią się zbyt duże
odbicia. A my to o 500 kbps bez jakiejkolwiek modulacji piszemy. To
jest 4us na każdy element kodu. Próba potwierdzenia bitu startu
następuje po 2 us - ledwie 100 metrów potrzeba, żeby drugie odbicie
sfałszowało całkowicie próbę - transmisja po prostu nie będzie
działać. Przy mniejszej odległości moment próby bitu trafi na któreś
z kolei odbicie. Nie trzeba wcale kilometra - wystarczy kilkadziesiąt
metrów bez dopasowania i ponad 38400 bps nie wyjdziesz. A dopasować
RS232 jest trudno, bo normatywna wydajność nadajników jest za mała,
żeby potem poprawnie odczytały to odbiorniki - trzeba buforować,
niestety :(

W klasycznej, nieistniejącej już w Polsce, transmisji teleksowej, z
szybkością zaledwie 50bps, było dopasowanie na wszelkich łączach
międzycentralowych i dzierżawionych - ale rzadko się to stosowało, bo
zdecydowanie lepiej było zapakować kilkanaście kanałów teleksowych w
jeden telefoniczny.

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3. 3 ?

Cześć Roman,
Dokładniej mówiąc, _nie_trzeba_ porównywać czasu trwania jednego znaku
z czasem propagacji przez kabel. Dla niedopasowanego kabla, sygnał
odbija się od dwóch końców wielokrotnie, zanim ulegnie wytłumieniu.
Dlatego dopasowując impedancję, trzeba użyć sygnału PRBS.

A z praktyki, chyba każdy z nas zna przypadek gdy na słabym
1.8 m kablu USB nie można uzyskać nawet parametrów USB 1.0
K.

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?
Hello John,

Ależ wiem. Pisałem o najmocniejszym, drugim odbiciu, na które przy 500
kbps wystarcza już 100 metrów. I nie o znaku ale o pojedynczym bicie
pisałem.

Ano własnie. Mam skaner, który działa tylko na swoim kablu i nie
zniesie przedłużacza. Nawet metrowego. USB1.x

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3. 3 ?

USB 1.0 to 12Mb/s ( skaner raczej nie jest low speed )
Poza tym ja nie twierdze że terminacja nie jest potrzebna w każdym
przypadku.

Twierdze tylko że 500Kb/s po RS232 na krótki dystans nie wymaga
terminacji. Nie rozważam dystansu większego nawet niż kilka metrów (góra ).
No i z czym się koledzy nie zgadzają ?

Adam

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?
Hello Adam,

A gdzie tu żart? Wszystko zależy od odległości.

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3. 3 ?

Przy dostatecznie długim kablu i 10b/s będzie za dużo. Prawda.
Miałem wrażenie że rozmawiamy od 1 - 2 m.

Adam

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?

Sprawdzałeś dostępność któregoś z:
http://para.maxim-ic.com/en/search.mvp?fam=rs232&793=3.3&tree=master
na ten przykład MAX3237 w TME na telefon - może trzeba zapytać?
Ale pewnie taniej i szybciej będzie FT232R - wystarczy mu jeden kondzioł
odsprzęgający zasilanie, reszta w pająku, jak już niedawno pokazywałem :)
(wybrałem trudniejszą obudowę)
http://freefm.kni.pl/mike/ft232rq.jpg

Michał

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?
A że tak spytam jaki proc/sprzęt ma to odbierać. Z pobieżnych obliczeń wynika,
że transfer na poziomie 500kbaud daje 50KB/s co nawet przy 16 bajtowym FIFO
daje ok. 3100 przerwań/s co dla licznych słabszych proców może być już za dużo.

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3. 3 ?

AVR oraz SAM7. Odbr trywialny, dostaje bajt, coś prostego z nim robie i
wyrzucam na port.

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?
doświadczenia

www.analog.com ADM3307E

Adam

Re: Czym zmienic RS232 >115200 na 3.3 ?

nadawanie.

Ja robilem na BC547 z emiterem w masie.
a kolektor podciagniety do +12V chyba 200R.
Masa dla COM - sztuczna z 2 zenerek.
Pradozerne nieco, ale dzialalo bez zajakniecia.

hej

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?

Tak przy okazji sie podlacze...
Ma ktos sposob na obsluge COM z poziomu visty bez uzycia .net?

Re: Czym zmieniĂŚ RS232 >115200 na 3.3 ?

A API nie działa?

Re: Czym zmienia RS232 >115200 na 3.3 ?

Standardowa metoda Write/ReadFile mi nie działała.

Paweł

Re: Czym zmienia RS232 >115200 na 3.3 ?

Sterowanie przepływem przypadkiem nie wstrzymuje transmisji?

GetLastError() da się zinterpretować?

--
Pozdrawiam!
Jarosław Szynal