Czym wyhamować gwint ??

Jakim preparatem mozna doprowadzic aby nakrętka w na śrubie nie kręciła sie jak szalona ?? Myślałem o nakrętce samochamownej ale aby nią zakręcić potrzeba większej siły.

Reply to
VSS

a do czego? Bo do nakrętek "na fest" używa się na przykład kleju firmy Loctite. Aby tylko utrudnić kręcenie jest taki specjalny smar do obiektywów.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Ale przepraszam - w czym problem ze sie kreci lekko ?

Preparaty podobne robil Loctite - jak to oni nazywali "odwrotnosc oleju". A moze wystarczy zwykly gesty smar, albo dwie nakretki i sprezyna miedzy nimi ..

Kalafonia?

Reply to
Dariusz K. Ladziak

VSS napisał(a):

Napisz ciut precyzyjniej. nią zakręcić, czy ją zakręcić ;-) a taka pseudo-samohamowna z wkładką tworzywową (taka z malucha) - tyle, że wstępnie "przegwintowana" i częściowo ścięta nożykiem.

MAc

Reply to
MAc

A co to ma wspólnego z tematyką grupy "elektronika"?

Reply to
Pongo102

ma się kręcić :)

a gdzie to można kupić ??

Reply to
VSS

to, ze chcę zbudowac CNC aby robic łądne obudowy do urządzeń elektronicznuch które buduję.

Reply to
VSS

Dziękuje wszytskim za pomysły.

Reply to
VSS

poszukam tego wynalazku, dzięki za info.

Reply to
VSS

wykruszy się

Reply to
VSS

muszę się popytać, skąd my to mamy. Ja to biorę z szafy przy drzwiach :-)

Popytaj się w sklepach naprawiających aparaty fotograficzne.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Chodzi o zwolnienie pręta gwintowanego w CNC, nakrętka lata jak atom :( Chwilowo trapezowych gwintów nie kupuje, robie cos prostszego.

obawaiam się, że sie wyrobi po jakims czasie

Reply to
VSS

To druga nakrętka i spreżyna pomiędzy nimi.

Szymon

Reply to
szymon

Ale ja nadal nie bardzo rozumiem o co chodzi. Nakretka na precie ma za duzy luz [osiowy] ? Tego sie nie zliwkiduje preparatem.

Silnik nie chce sie zatrzymac po wylaczeniu zasilania ? To sie sterowaniem zalatwia a nie hamowaniem ..

to dobry pomysł, miałem wizję z dwoma nakretkami, luzy zmniejszyły się ale o spręzynie nie pomyślałem. tnx

Reply to
VSS

Myślę że prędzej przydałoby się kasowanie luzu na gwincie. Dwie nakrętki ze sprężyną pomiędzy np.

Reply to
bocian

Ups :)

Reply to
bocian

:) widze, ze druga osoba to proponuje, zrobię tak jak piszecie.

Reply to
VSS