Czym si? ró?ni cyna?

Też o tym słyszałem, czy czytałem i wydaje mi się, że jest to prawda. Jakiś cymbał wymyślił sobie wskaźnik (średnioeuropejski) i jeżeli go nie osiągniesz - to w łeb. Jako, że przez ok. 45 lat nasz naród żył w podobnym ustroju (można mówić, że totalitarnym), a potem zmienił się tylko ze wschodniego na zachodni, to jakoś sobie poradzimy. Po prostu jesteśmy nauczeni, że bzdurne przepisy po prostu się omija lub kłamie w sprawozdaniach. Do czego prowadzą podobne pomysły, jak np. wycofywanie żarówek o mocy większej niż X watów z rynku? Do kombinowania i degeneracji ludzi. Niemców zawsze miałem za karny naród, przestrzegający przepisów. Bruksela swoimi pomysłami doprowadziła do tego, że nawet Niemcy sprzedają żarówki o większych mocach jako grzejniki... Oni również nauczą się kombinować. Tak się po prostu dzieje w systemach totalitarnych, przez który Niemcy (i inne państwa UE) teraz przechodzą jak my kiedyś, z jego urzędnikami i głupimi przepisami. Drobna uwaga, pisząc o systemie totalitarnym nie mam na myśli mordowania ludzi (jeszcze), ale chęć regulowania wszystkiego i obecności państwa (urzędnika) wszędzie. Podobnie jest z biopaliwami. Ktoś sobie wymyślił, że rafinerie mają wyprodukować tego paliwa ileś tam ton (to chyba jest określone jako procent ogółu paliw). Biopaliwo jest droższe w produkcji i mało kto to kupuje. Rafinerie odbijają sobie licząc więcej za zwykłe paliwo. I co? Urzędnika mało interesuje jak wygląda rynek biopaliwa. Zamiast zdać się na "niewidzialną rękę" wolnego rynku zdecydował, że w przyszłym roku ma być tego paliwa wyprodukowane jeszcze więcej...

Reply to
philips

Tyle, że w przypadku urządzeń, które długo są sprawne i szkodliwe dla środowiska (wysoka kaucja) traciłbyś chociażby przez inflację. No chyba, że byłaby ona uwzględniana. A może najlepszy recykling robią żule? :-)

Reply to
philips

A jaki jest stosunek ilości ołowiu w całym lutowiu na świecie do ilości ołowiu we wszystkich akumulatorach na świecie? Osobiście nie mam pojęcia. Być może ponosimy koszty po to, żeby zmniejszyć ilość ołowiu w odpadach o jakiś pojedynczy promille? Podobnie jak z CO2? Wydawana jest niesamowita forsa po to, żeby zredukować ilość wytwarzanego CO2 o 20% z

3% jakie stanowi CO2 wytwarzany przez człowieka w stosunku do ilości CO2 na świecie. A CO2 nie jest czynnikiem, który najbardziej przyczynia się do zwiększania temperatury na Ziemi (o ile to zwiększenie rzeczywiście występuje).
Reply to
philips

W środa, 13 kwietnia 2011 23:19, philips wyraził następujacą opinię:

Tak, następuje, do 1850 roku temperatura północnego Atlantyku utrzymywała się na stosunkowo stałym poziomie, po 1850 wzrosła o bodajże dwa stopnie, tzn. statystycznie. Jeśli jest to wywołane przez cywilizację, znaczyłoby to że znaczącą ilość CO2 zaczęliśmy emitować już gdzieś na przełomie XVIII i XIX wieku, tyle że w tym czasie uprzemysłowiony był naprawdę niewielki kawałek świata. A co do trucia ołowiem to w warstwach z okresu Cesarstwa Rzymskiego poziom zanieczyszczenia ołowiem jest znacząco wyższy niż wcześniej oraz później, niestety nie wiem jak ma się do współczesnego poziomu. Udowodnienie że Rzymianie stosowali lut ołowiowy do układów elektronicznych będzie dość trudne, ale jest przynajmniej jeden historycznie udokumentowany przypadek szkodliwości ołowiu, gdy pewien {bodajże} trybun schronił się w świątyni {budynku kurii?} przed swoimi przeciwnikami. Tłum uszanował świętość miejsca i nie wtargnął do budynku żeby "przedyskutować" sporne kwestie, ale co sprawniejsi fizycznie oponenci weszli na dach i użyli ołowianych dachówek jako pocisków, pod siłą tych argumentów polityk ucichł ... na zawsze ;-> A co do ekologicznych zastępników "brudnych" technologii to chodzą słuchy, że światowe podwyżki cen żywności związane są z przepisami które wymagają użycia bio dodatków do paliw. Uff, chyba starczy tego trollowania na jedną noc ;-) Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Reply to
Dariusz Zygmunt

W środa, 13 kwietnia 2011 23:06, philips wyraził następujacą opinię:

Pamiętam za komuny akcje zbierania makulatury, ocena za sprawowanie była obniżana jak się nie dostarczyło odpowiedniej ilości papieru. Na przemiał szły takie książki że aż żal brał :-( Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Reply to
Dariusz Zygmunt

Użytkownik "Padre" snipped-for-privacy@no.net napisał w wiadomości news:io50k9$pm7$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Bez problemu można zmniejszyć to do zera. Wystarczy zakazać produkcji świetlówek. Wyprzedzając rozwój wypadków - może na architekturze powinni wprowadzić specjalność: "Kurne chaty." P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 14.04.2011 09:35, Piotr Gałka pisze:

W końcu były zasilane biopaliwem i w 100% biodegradowalne.

Pozdrawiam, Michał

Reply to
Michał Smolnik

Użytkownik "Piotr Gałka" snipped-for-privacy@CUTTHISmicromade.pl napisał w wiadomości news:4da6a3c2$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

To byłaby przesada w drugą stronę. Jak wprowadzali świetlowki, to mogli pomyśleć jak to utylizować. Z akumulatorami jakoś nie ma problemu. Tak naprawdę świetlowki pojawiły się niedawno - wcześniej gro używane było w zakładach przemysłowych i tam utylizacja była rozwiązana (sam zawoziłem to utylizacji). Obecnie świetlówki wprowadza się pod przymusem i to jest problemem. Nie przeszkadzają mi świetlówki na półkach, tylko brak żarówek. A za prąd płacę z własnej kieszeni, więc moja sprawa jak go zużywam. Jeżeli elektrownie węglowe produkują zbyt dużo CO2, to jestem za atomowymi. Zresztą węglowe nie produkują tego CO2 więcej od mamutów, bo za ich "kadencji" ocieplenie było zdecydowanie większe.

Recepta na wszystko: zakazać ekologi. Albo wysłać ekologów w diabły - emisja CO2 spadnie znacząco.

Reply to
Desoft

Użytkownik Desoft napisał:

A ja nie pojmuję co oni się tak tego CO2 uczepili, rośliny go potrzebują, ograniczając jego produkcję dusimy rośliny, to takie nieekologiczne...

Reply to
AlexY

Użytkownik "Desoft" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:io69rc$b0c$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

LED tez zanieczyszczaja. Na swiece przejsc ? Stearynowe oczywiscie

Ale przeciez pomysleli. Sa maszyny, jest obowiazek zbiorki, jest zakaz wyrzucania do smietnika.

Jak go sobie zrobisz sam to bedzie twoja :-)

No chyba ze elektrownie weglowe oblozymy stosowna oplata karna, a atomowe wysoka skladka na fundusz gwarancyjny :-)

W dniu 2011-04-13 23:19, philips pisze:

Około 0,5% całości ołowiu w 2001 roku było zużyte na luty (nie wiem czy chodzi o USA czy inny region, ale z grubsza widać ile tego jest). Całość do poczytania tutaj:

Pozdrawiam Piotrek

Reply to
Piotr Dmochowski

W dniu 2011-04-14 10:54, J.F. pisze:

Przecież są obłożone.

Reply to
Mario

Przecież piszę: wysłać ekologów w diabły :-)

Reply to
Desoft

Wieżyczki z karabinami maszynowymi na każdej rogatce... Porządek poprzez terror - już to znamy. Kupując akumulator płacisz 20zł więcej, chyba że oddasz stary. Bez zakazów nakazów itd.

Dobre... Jeżeli Ty nakazujesz mi wyłączyć żarówkę, to wyłacz komputer, bo zużywasz energię. I nie mów że to Twoja sprawa.

Reply to
Desoft

W dniu 2011-04-14 04:13, Dariusz Zygmunt pisze:

Dzięki temu udało mi się zebrać kilka ciekawych pozycji, wymieniając je wagowo na ogólnie dostępną "makulaturę" (za przeproszeniem, marksistowską).

Przy okazji: W dawnym ZSRR produkcja przemysłowa była liczona w tonach, dlatego np. ciężarówki ZSRR były ciężkie, oj ciężkie...

Reply to
Adam

Desoft napisał:

...i niech instalują w piekle wymiennik ciepła.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <darek_spam_na snipped-for-privacy@czat.homelinux.net> napisał w wiadomości news:io5ko1$1vm$ snipped-for-privacy@news.mm.pl...

MEGA ROTFL

Pozdrawiam FJ

Reply to
Filip J

Użytkownik <no+ snipped-for-privacy@mail.invalid napisał w wiadomości news:io52j4$2vkq$ snipped-for-privacy@opal.icpnet.pl... Kolego no+spam, problem wygląda tak, że szkodliwość ołowiu w lucie była wyolbrzymiona, a w dobie recyclingu i odzysku elektrośmieci wprowadzenie ROHS dał efekty w postaci szybszego psucia się elektroniki i większego zużycia energii na jej produkcję. Sprawa wygląda podobnie jak ze świetlówkami kompaktowymi, niby takimi ekologicznymi: zawiera toto rtęć, w użytkowaniu faktycznie mniej energożerne, ale w sumie ta "marnowana" energia w ponad 50% był zużywana na ogrzewanie które w naszym kraju i tak jest węglowe ;) Pozdrawiam FJ

Reply to
Filip J

Niechby kaucja wynosiła 5-10 zł dla urządzeń o cenie ponad 200 zł i 1-2 zł dla tańszych. Żule i tak pozbierają.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Widzę, że jesteśmy lepsi niż w przypadku CO2. W przypadku CO2 zaledwie

3% to "dzieło" człowieka, czyli to, na co teoretycznie mamy wpływ. A w przypadku ołowiu walczymy o 0,5%. Ciekawe ile poszło na to forsy (w końcu sprzęt lutowany bez ołowiu częściej, czy szybciej się psuje, a za naprawę płacimy my).
Reply to
philips