Czym programować AVR 3.3V aby nie przekro czyć napięc w układzie.

Witam.

W zasadzie nie mogę się szybko doszukac informacji o tym gdziekolwiek
wprost, więc pytam.

Mam AVRa zasilanego z 3.3V. Mam pod SPI podpiety układ bardzo delikatny,
nie moge przekroczyć napięcia 3.3V na żadnym z pinow SPI.

Zerkalem w STK200 i ... chyba jednak nie da rady, bo standardowy STK200
zasilany z 3.3V wyrzuca na piny >3.3V (koło 4.5 na moim LPT). USBASP tez
nie lepszy, musialbym dorabiać translacje napiecia na wyjściu.

Więc inaczej: czy jakis formowy programator (np. STK500) ma taką
wlaśnośc że nie przekracza napięcia zadanego na wyjściu? Googluje i
jakoś nie widze tej informacji. Nie chodzi mi o to że AVR może tolerowac
5V zasilany z 3.3V tylko oto Ĺźe inny scalak na SPI mi nie toleruje i nie
moge go przekraczać.

Re: Czym programować AVR 3.3V aby nie prze kroczyć napięc w układzie.

  MoĹźe  ISPcable III www.prpox.com
JS

Re: Czym programować AVR 3.3V aby nie prze kroczyć napięc w układzie.

O ile dobrze widzę to bandycka cena 100zł. Pytanie czy przekracza 3.3V
czy nie jeśli go z takiego napięcia zasile na wtyczce. Bo programatorów
pracujących od niskich napięć jest na pęczki.

Re: Czym programować AVR 3.3V aby nie prze kroczyć napięc w układzie.

On ma zworkę. Jeśli jest założona, to zasilanie układu programowanego
jest zwarte z zasilaniem programatora (USB). Jeśli ją zdejmiesz to bufor
wyjściowy programatora jest zasilany z układu programowanego.
pzdr
JS

Re: Czym programować AVR 3.3V aby nie prze kroczyć napięc w układzie.

Czy ten bufor nie ma tendencji do "przeciekania" (od strony komputera do
układu) napięc wiekszych do dostarczonych?

Re: Czym programować AVR 3.3V aby nie prze kroczyć napięc w układzie.

Ze zworką na złączu wyjściowym są poziomy 0-5V, bez zwory na wszystkich
pinach łącznie z VCC jest dokładnie 0.00 (mierzone voltmiarką w stanie
statycznym).

JS

Re: Czym programować AVR 3.3V aby nie przekroczyć napięc w układzie.

Identycznie ma także AVR Box z alledrogo.
(cena jeszcze wyższa)

Sławek
--
  ________ Wszystkie psy patrzą na człowieka z szacunkiem. Wszystkie koty -
_/ __/ __/ z pogardą. Tylko świnia patrzy na nas, jak na równych sobie.

AVR dragon

Re: Czym programować AVR 3.3V aby nie prze kroczyć napięc w układzie.

E tam, tu cena jest kosmiczna jak na programator a reszta ficzerĂłw nie
ma znaczenia.

Re: Czym programować AVR 3.3V aby nie prze kroczyć napięc w układzie.

To do zwykłego programatora dołóż trzy tranzystory w układzie WB + 6
rezystorów. Za 1zł będziesz miał konwerter napięcia.

Re: Czym programować AVR 3.3V aby nie prze kroczyć napięc w układzie.

Wiesz, ja wiem. Ale po prostu zastanawiam sie czy jakiś _fabryczny_
programator ma takie ficzery. Po raz pierwszy spotkalem się z brakiem
tolerancji w ukladzie na >4V skutkującym trwałym uszkodzeniem. Być może
prodenci programaotrow na razie problemu nie widzą, bo większość
scalakĂłw toleruje takie traktowanie.

Re: Czym programować AVR 3.3V aby nie prze kroczyć napięc w układzie.

Mam na biurku taki programator, ale to samorĂłbka na CPLD XC3032XL ;)...
niestety, mam w plikach mały bałagan i schematu szybko nie znajdę, z
resztą nie interesuje Cię pewnie robienie tego "od podstaw" ;)...
Pytanie jest takie - na ile ten układ jest delikatny?? Nie ma żadnych
diod zabezpieczających itp?? W sumie jeśli masz STK200 z rezystorami, to
razem z tymi diodami powinny one fajnie ograniczyć napięcie... nawet
diody w AVRze (jeśli AVR jest drutem połączony z układem) ograniczą Ci
to napięcie, fakt, że do VCC + coś.... Ale może dolutować jakieś
zenerki, coś... Wiele układów wykorzystuje taką "translację poziomów" ;)
i działa!! Ewentualnie pomyśl nad zrobieniem prostej przejściówki z
jakiś dedykowanym translatorem - zrobiłbyś ją w 15 minut na kawałku
płytki uniwersalnej...
Powinno działać i być dobrym wyjściem, jeśli szukasz czegoś taniego ;)...
Chyba, że źle Cię zrozumiałem i szukasz czegoś gotowego i pewnego, a
cena nie gra roli - w takim razie przepraszam...

PS A programowanie przez JTAG albo UART (Bootloader) nie wchodzi w
rachubę??!! To by rozwiązało problem... Wiem, że Bootloader trzeba
wgrać, ale to jest jednorazowa operacja, więc można stosować półśrodki
;)...

  Konop

Re: Czym programować AVR 3.3V aby nie prze kroczyć napięc w układzie.

:D

Nie wiem. Ale po podpieciu programatora STK200 scalak z 1mA zaczyna ssać
100mA. Potem to samo z inną sztuką przy innym programatorze (usbasp).
Scalak to 23k256.

No właśnie nie wiem dlaczego tak się dzieje. Podpinałem pod spi różne
cuda i nic się nie działo, a tu jakiś taki niefajny efekt. Scalak pada
trwale.

No ja pytam bardziej globalnie - ktĂłry progrmator ma takie ficzery. Bo
idealnie by mi pasowalo wziąśc jakąść izolację optyczną. Zwykłe bufory
przeciekają.

Nie mam w nim JTAG.

Chodzi mi o rozwiązanie na przyszłość. W tym przypadku sobie już
poradziłem inaczej (montując rezystory na liniach programatora) i
działa, ale nie mogę programować na najwiekszych prędkościach,
rozwiazanie jest nieakceptowalne.

Re: Czym programować AVR 3.3V aby nie prze kroczyć napięc w układzie.

ADuM1401 ?? Nie pamiętam obecnie jakie napięcia akceptuje (ja go
uĹźywałem  na 3V, do 5V teĹź powinien chodzić) właśnie do izolowanie SPI
(w nieco innym celu niż Ty...). Trochę armata na wróbla (wyciąga 10Mbit
chyba, izolacja, której do końca nie potrzebujesz ;)), ale może to nie
będzie zły pomysł??

Hmmm, a jakie rezystory?? Ja zawsze jakieś rezystory miałem, fakt, nie
zawsze wychodzą pełne prędkości... pytanie, gdzie masz te rezystancje -
w programatorze, czy przy uC?? Jak długi kabel?? Może eksperymentując
dojdziesz do jakiegoś lepszego rozwiązania ;)...

  Konop

Re: Czym programować AVR 3.3V ab y nie przekroczyć napięc w układ zie.

kiedys zmontowalem programator isp na 74lvc245
(octal bus transceiver with direction pin
 with 5-volt tolerant inputs/outputs)
ale nie pamietam juz jak to sie sprawowalo.

Re: Czym programować AVR 3.3V aby nie prze kroczyć napięc w układzie.

Potwierdzam, potrzebny jest bufor "5V tollerant". W zależności od
schematu kabla będzie to 74LVC244 albo 74LVC245 (LVC to oznaczenie Texas
Instruments, inni producenci mają to np. jako LVX).

Re: Czym programować AVR 3.3V aby nie prze kroczyć napięc w układzie.

Klon USBasp z porządnym buforem:
http://www.shop.kristech.eu/product_info.php?cPath22%_40&products_id12%6

Re: Czym programować AVR 3.3V aby nie przekroczyć napięc w układzie.

w takiej sytuacji zdecydowanie polecam optoizolacjEA% :
http://www.sibit.pl/sklep/?20,opto-isp
WspF3%B3pracuje z dowolnym programatorkiem ISP i nie ma moBF%liwoB6%ci
BF%eby "przeciekB3%o" 5V.

Pozdrawiam.

Site Timeline