Czym otwierać plastikowe obudowy

Mam obudowę na zatrzaski/klejoną.

Podchodzenie do tego metalowymi śrubokrętami spowoduje widczne ślady.
Czym wobec tego coś takiego otwierać? Widzialem jakiś czas tamu komplet
śrubokretów plastikowych, ale nie mogę tego znaleźć. Miałem też w reku
cos co przypominalo kostkę do gry na gitarze z ostra krawędzią. Podobno
specjalnie do otwierania pilotów. jeszcze ktoś inny uzywał narzedzi
drewnianych (ale tu chyba bieda z ostrością). Czym więc to robić żeby
bardo obudowy nie uszkodzić?

Re: Czym otwierać plastikowe obudowy

Ja używam plastykowej karty (niekoniecznie VISA :), ale własnie tego typu, z
spiłowanym rogiem (znaczy spłaszczonym).
Generalnie się sprawdza , ale też jest to raczej "sprzęt" może nie
jednorazowy, ale też niezbyt trwały...

Re: Czym otwierać plastikowe obudowy

Ja uzywam tego:
http://www.intertronics.co.uk/products/cits800.htm

Re: Czym otwierać plastikowe obudowy
Cześć,

Ja używam z powodzeniem noża z plaskim ostrzem i młotka.
To nie mój patent, ktoś o nim pisał na grupie, ale sprawdza się super.
Kładziesz ostrze w szczeline obudowy, z wyczuciem uderzasz i masz otwata
obudowe, bez zniszczeń.
Stosowałem wiele razy w obudowach zasilaczy do laptopów przy ukreconych
kablach.

Pozdrawiam Michał,

Re: Czym otwierać plastikowe obudowy

Ja raz spróbowałem samym młotkiem, z wyczuciem (wzdłuż sklejenia)
wtedy się udało zero efektów uderzenia
(młotek oczywiście przez gazety lub niegrubą książkę).
Ale innym razem sam młotek nie wystarczył.
Nie obyło się bez "niezwykle brutalnej" interwencji:).

Artur(m)

Re: Czym otwierać plastikowe obudowy

Nawet jeśli elektronika (zapakowana w radiatoro-ekran) jest przyklejona
do tej obudowy na dosyć dużej powierzchni?
--
Pozdrawiam    Bad Worm    badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: Czym otwierać plastikowe obudowy

Tak. Chodzi oto żeby zaatakować mocnym ale "krótkim" uderzeniem, aby pękła
spoina,
a nie żeby rozciąć platikową zakładkę.
Jeśli ekran/radiator jest przyklejony, to na jakimś silikonie, więc jak
spina pęknie pozostaje już
ręczne rozdzielanie połówek obudowy.Najlepiej spróbować na jakimś
starym/spalonym zasilaczu.
Ja nie widzę już innej metody otwierania klejonych obudów, choć jak ktoś
patrzy z boku na tą metode..
bierze Cie raczej za rzeźnika, a nie elektronika:-)

Pozdrawiam Michał

Site Timeline